Gå til innhold

Hva sier koranen om kvinner? De tilhører menn.

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Men det er jo ikke et "fornuftig _forbud_" selv om du ikke tåler det?

".................................."

Det er velkjent at mange mennesker tåler det dårlig.

Leddgiktpasienter bl.a blir bedt om å holde seg unna svinekjøtt.

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• Mr Kahn

10

• nomen_necio

10

• nick

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

...det er ikke noe annet enn en dødskult med politiske undertoner, grunnlagt av en epileptisk pedofil, slavehandler, landeveisrøver og morder.

Dette svineriet vokser seg sterkere og sterkere for hver dag som går, stadig mens folk virrer hodeløse rundt og papegøyer media og pressens "Bush,Bush, Bush" eller "Sharon, Sharon, Sharon".

I god kristen tradisjon skal man hate synden, ikke synderen. Derfor skal man heller ikke hate muslimene, men Islam. De som fødes og hjernevaskes inn i denne dødskulten er uskyldige inntil de selv blir pushere av dette metale dopet.

Bruk det frie ordet som våpen til å stoppe det, før du selv ligger på kne på en bønnematte med en AK47 mot nakken.

Jeg går ut fra at du klassifiserer menn med sort drakt, runde hatter og helskjegg på samme måten?

Skrevet

Hva som jeg hadde vært bedehusvanker Prozak? Hadde det ikke vært rom for meg her inne da? Er det bare rom for dem som liker å henge ut andre mennesker emd andre syn/livssyn?

Uff, jeg dasker min egen lanke her nå :-) Jeg skulle visst bedre enn å legge ut tråder som utfordrer troen og troens opphav å gjøre - det var en grunn til at religion og livssyns-forumet ble nedlagt i 2002, eller når det var!...,

Hvorvidt jeg har peiling på det denne debatten hendler om eller ikke, tror jeg ikke du vet så mye om ;-) Jeg bare aner at en haug med folk "her inne" slenger ut subjektive påstander som de egentlig ikke har belegg for.

Heldigvis er jeg ikke en religiøs person, jeg takker Gud for at religiøsiteten har han skrellet av meg, for da hadde jeg kanskje fallt for fristelsen til å ta meg nær av noe av det du sier... :-)

Men jeg skjønner at jeg var teit (eller for å bruke dine ord: "helt fjern") som trodde jeg kunne påvirke til å minske fordomsfullheten her inn ved å presse litt på for å få ordentelige svar, ikke bare synsinger og subjektive fordommer som så tydelige trekkes fram for annledningen...

Jeg er ute av denne debatten.

M.v.h.

Det var, som sagt, løsrevne (frie) sitater fra litt forskjellige versjoner av bibelen.

"................................."

Skrevet

Dere svarer ikke på spørsmålet mitt... hvor i bibeln står det at kvinnen skal UNDERTRYKKES?

Eksemplet om syndefallet står i 1.mosebok 3,16:

"Til kvinnen sa han: Stor vil jeg gjøre din møye så ofte du er med barn; med smerte skal du føde. Din lyst skal stå til din mann, og han skal råde over deg."

Så var det Paulus da:

Kolosserne 3, 18:

"Dere hustruer skal underordne dere under deres menn, som det sømmer seg for kristne."

Legger til Efeserne 5,22-24: "De gifte kvinner skal underordne seg under mennene sine som under Herren selv.For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode, han er frelser for sitt legeme. Likesom kirken underordner seg under kristus, skal en kvinne underordne seg under sin mann i alt."

1. Timoteus 2,11-14

"En kvinne skal ta imot læren i taushet, hun skal underordne seg. Jeg tillater ikke en kvinne å opptre som lærer, heller ikke å være herre over mannen; hun skal være stille. For Adam ble skapt først, og så Eva. Og Adam ble ikke forført, men kvinnen lot seg forføre og brøt budet."

Og ja, jeg har lest sammenhengen de står i.

Skrevet

Jeg går ut fra at du klassifiserer menn med sort drakt, runde hatter og helskjegg på samme måten?

Du kan gå ut fra akkurat hva fan du vil for meg, din idiot.

Skrevet

Og vi kan konstatere at du fremdeles ikke klarer å svare for deg.

Skrevet

Et bedre svar for å beskrive din egen mentaltilstand skal man lete lenge etter.

God bedring!

nomen_necio
Skrevet

En tilbakevent venn har selv observert saudiere og disses hjelpere gå rundt og betale fattige kvinner ca kr 400 pr mnd for å gå med hijab i Kosovo og omkringliggende områder. Litt underlig, men tydelig at de har en agenda.

Foreløpig er 84 kristne kirker og bedehus brent ned i området av muslimske aktivister. Folk blir aktivt hindret i å slukke brannene og brannfolk blir steinet.

Det du skiver føyer seg perfekt inn i det mønster islam ekspanderer ved (forfølgelse av annerledestenkende) :

http://www.persecution.org/newsite/storydetail.php?storycode=400&PHPSESSID=db87457a09cd76d0482e72d9a796b991

og

http://www.persecution.org/newsite/storydetail.php?storycode=484

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Det du skiver føyer seg perfekt inn i det mønster islam ekspanderer ved (forfølgelse av annerledestenkende) :

http://www.persecution.org/newsite/storydetail.php?storycode=400&PHPSESSID=db87457a09cd76d0482e72d9a796b991

og

http://www.persecution.org/newsite/storydetail.php?storycode=484

I den prosessen er 6 mill døde og 15-20 mill jaget fra sine hjem de siste 30 år. Ingen religion kan skryte av noe lignende.

Skrevet

Et bedre svar for å beskrive din egen mentaltilstand skal man lete lenge etter.

God bedring!

Hva du får ut av det er noe jeg skiter i, jeg sa bare det jeg mener om deg. Synd jeg ikke kan få sagt det direkte opp i fleisen din.

Skrevet

Hva du får ut av det er noe jeg skiter i, jeg sa bare det jeg mener om deg. Synd jeg ikke kan få sagt det direkte opp i fleisen din.

Jeg hører deg høyt og tydelig. Hadde det ikke vært for at du selv sier du ikke drikker, så ville jeg trodd du var dritings for tiden.

Når det sannsynligvis ikke er tilfelle, så gjenstår det bare å konkludere at du har glemt å ta pilla di, eventuellt ikke har fått ny forsyning nå i helga. Det må da finnes et helge/døgnåpent apotek som du kan henvende deg til?

*klem*

PS, det er ingen monstre under senga eller i klesskapet.

Skrevet

Jeg hører deg høyt og tydelig. Hadde det ikke vært for at du selv sier du ikke drikker, så ville jeg trodd du var dritings for tiden.

Når det sannsynligvis ikke er tilfelle, så gjenstår det bare å konkludere at du har glemt å ta pilla di, eventuellt ikke har fått ny forsyning nå i helga. Det må da finnes et helge/døgnåpent apotek som du kan henvende deg til?

*klem*

PS, det er ingen monstre under senga eller i klesskapet.

Er alle som gir deg fingern enten pille- eller fyllevrak? Du kan jo i det minste "trøste" deg med at du enda sorterer under de som får respons på idiotien sin.

Både du jeg vet at du kan bedre enn det som foranlediget kilevinken du fikk. Nå veit du hvordan et ekko på egen dumskap høres ut. Kanskje jeg kan forvente litt annet enn tynt øl ved neste korsvei?

nomen_necio
Skrevet

I den prosessen er 6 mill døde og 15-20 mill jaget fra sine hjem de siste 30 år. Ingen religion kan skryte av noe lignende.

"Ingen religion kan skryte av noe lignende. "

Ja. Noen vil gjerne sette likhetstegn mellom GT og islam. De er opptatt av jødenes strafferettssystem - spesiellt dødsstraff. Så sier de at det er akkurat det samme som for islam.

Det er feil. Man kan nok diskutere om dødsstraff i seg selv er etisk holdbart. Men i GT er der veldig klare kriterier for avgrensning når det skulle brukes og at selvtekt ikke ble godtatt. I GT er dødsstraff en forutsigbar følge av jødisk strafferett.

I islam derimot, er dødsstraff og jiihad ikke en følge av en skikkelig strafferettslig behandling, den er uforutsigbar og kan manipuleres til egen fordel av muslimske makthavere. Da er det egeninteresse og egenrettferdighet hos muslimske makthavere som avgjør liv eller død for nomale mennesker - de som ikke klarer å tro på Koranens hatpropaganda.

Når så argumenter om dødstraff fra GT brukes i argumentasjon mot jødedom og kristendom (har ikke dødsstraff i motsetning til jødedom) taper de nyanser. Det blir vikarierende argumenter mot religioner som egentlig ikke har noen annen betydning for dem enn at de misliker dem.

I vår tid og ganske langt tilbake i tid også er det jøder og kristne som er ofre, ikke overgripere. De som står bak de grusomste overgrep på andre etniske/religiøse befolkningsgrupper er muslimer med Koranen i hånd og kommunister med Maos lille røde i hånd.

Skrevet

Er alle som gir deg fingern enten pille- eller fyllevrak? Du kan jo i det minste "trøste" deg med at du enda sorterer under de som får respons på idiotien sin.

Både du jeg vet at du kan bedre enn det som foranlediget kilevinken du fikk. Nå veit du hvordan et ekko på egen dumskap høres ut. Kanskje jeg kan forvente litt annet enn tynt øl ved neste korsvei?

Ekko på egen dumskap? Som om du ikke skjønte nøyaktig hva jeg mente med det første innlegget mitt? Det sendte deg i hvert fall rett inn i det rabiate hjørnet ditt. Du mener selvfølgelig at ditt (første) eget innlegg var av den balanserte og reflekterte sorten?

Du fremstår som ikke helt god om dagen. Fuglane vet hvorfor. Bortsett fra at du har dine egne, *host*, litt spesielle meninger om mangt, så har du vært et relativt trivelig innslag på DOL de siste månedene.

Nå er du tilbake der du var på "anti-Dol", med samme "hyggelige" tone.

Så det er ikke rart jeg lurer på om du har sluppet opp for (lykke)piller.

Ikke at det spiller så stor rolle. Hva du sier, altså.

Skrevet

Ekko på egen dumskap? Som om du ikke skjønte nøyaktig hva jeg mente med det første innlegget mitt? Det sendte deg i hvert fall rett inn i det rabiate hjørnet ditt. Du mener selvfølgelig at ditt (første) eget innlegg var av den balanserte og reflekterte sorten?

Du fremstår som ikke helt god om dagen. Fuglane vet hvorfor. Bortsett fra at du har dine egne, *host*, litt spesielle meninger om mangt, så har du vært et relativt trivelig innslag på DOL de siste månedene.

Nå er du tilbake der du var på "anti-Dol", med samme "hyggelige" tone.

Så det er ikke rart jeg lurer på om du har sluppet opp for (lykke)piller.

Ikke at det spiller så stor rolle. Hva du sier, altså.

Jeg tror du legger altfor mye vekt på det virtuelle livet til å ha noen objektiv mening om hvilket "hjørne" jeg befinner meg i til enhver tid.

Du får heller lese " de trivelige innslagene", eller eventuelt skrive noen selv, så blir nok humøret ditt bedre.

Og hva i hælvete er "anti-dol"???

Gjest MrPimmel
Skrevet

"Ingen religion kan skryte av noe lignende. "

Ja. Noen vil gjerne sette likhetstegn mellom GT og islam. De er opptatt av jødenes strafferettssystem - spesiellt dødsstraff. Så sier de at det er akkurat det samme som for islam.

Det er feil. Man kan nok diskutere om dødsstraff i seg selv er etisk holdbart. Men i GT er der veldig klare kriterier for avgrensning når det skulle brukes og at selvtekt ikke ble godtatt. I GT er dødsstraff en forutsigbar følge av jødisk strafferett.

I islam derimot, er dødsstraff og jiihad ikke en følge av en skikkelig strafferettslig behandling, den er uforutsigbar og kan manipuleres til egen fordel av muslimske makthavere. Da er det egeninteresse og egenrettferdighet hos muslimske makthavere som avgjør liv eller død for nomale mennesker - de som ikke klarer å tro på Koranens hatpropaganda.

Når så argumenter om dødstraff fra GT brukes i argumentasjon mot jødedom og kristendom (har ikke dødsstraff i motsetning til jødedom) taper de nyanser. Det blir vikarierende argumenter mot religioner som egentlig ikke har noen annen betydning for dem enn at de misliker dem.

I vår tid og ganske langt tilbake i tid også er det jøder og kristne som er ofre, ikke overgripere. De som står bak de grusomste overgrep på andre etniske/religiøse befolkningsgrupper er muslimer med Koranen i hånd og kommunister med Maos lille røde i hånd.

Etter et møte og foredarg om islam på Storinget, har jeg fått følgende oppfatning fra en journalist der fra midtøsten:

Hvilke religiøse mekanismer er det som driver en selvmordsbomber?

Det er tro på guden.

1. De læres fra de er barn at det å elske livet er galt, man skal elske døden.

2. Guden bestemmer -når- man skal dø, de selv bestemmer -hvordan-.

3. Hvordan de dør avgjør hva som vil skje med dem i døden, de kommer til å dø den dagen samme hvor de er eller hva de gjør.

Hvis de dør i jihad, kamp for islam:

4. De kommer de ikke til helvete.

5. Når den første dråpe blod renner, vil de bli befridd for all smerte.

6. Da vil de se paradis og der de skal komme når de dør.

7. De vil bli fritatt for all skyld og dom for det onde / gale de har gjort i livet.

8. De kommer til paradis.

9. De blir tildelt 72 vakre jomfruer som skal tjene dem i paradis. (jihad er ikke for kvinner:-))

10. De kan velge 40 av sine slektninger som også skal komme til paradis og bli befridd for synd.

Alt dette tror de på, derfor begår de selvmord. De må drepe noen (mange) som er i mot deres tro for å tjene jihad, de kan ikke bare begå selvmord alene. Blir de selv drept uten å ha drept noen, kommer de til helvete. De dreper sivile fordi det er enklere. Soldater er mistenksomme og kan drepe dem før de får mulighet til å drepe andre, da er det ikke jihad.

Det hjalp nok at Saddam i sin tid ga 5000 dollar til slektningene etter bomberen.

På spørsmålet om hvorfor dette ikke adopteres av flere islamister, så var svaret "De vil leve! Enkelt og greit."

nomen_necio
Skrevet

Etter et møte og foredarg om islam på Storinget, har jeg fått følgende oppfatning fra en journalist der fra midtøsten:

Det er tro på guden.

3. Hvordan de dør avgjør hva som vil skje med dem i døden, de kommer til å dø den dagen samme hvor de er eller hva de gjør.

7. De vil bli fritatt for all skyld og dom for det onde / gale de har gjort i livet.

9. De blir tildelt 72 vakre jomfruer som skal tjene dem i paradis. (jihad er ikke for kvinner:-))

10. De kan velge 40 av sine slektninger som også skal komme til paradis og bli befridd for synd.

Alt dette tror de på, derfor begår de selvmord. De må drepe noen (mange) som er i mot deres tro for å tjene jihad, de kan ikke bare begå selvmord alene. Blir de selv drept uten å ha drept noen, kommer de til helvete. De dreper sivile fordi det er enklere. Soldater er mistenksomme og kan drepe dem før de får mulighet til å drepe andre, da er det ikke jihad.

Det hjalp nok at Saddam i sin tid ga 5000 dollar til slektningene etter bomberen.

På spørsmålet om hvorfor dette ikke adopteres av flere islamister, så var svaret "De vil leve! Enkelt og greit."

Hva het journalisten ?

"Blir de selv drept uten å ha drept noen, kommer de til helvete. "

Og til helvete om de er "urene" når de dør. Derfor skjulte jøder i Israel kjøtt fra svin på ulike steder på bussene sine. Svin regner muslimer for urene. Går bomben de blir de urene før de dør. Derfor tok det brått slutt på selvmordsbombere på israelske busser.

Litt fleipete sagt burde svineblod spres andre steder også !

"Det hjalp nok at Saddam i sin tid ga 5000 dollar til slektningene etter bomberen."

Av spydige tunger kallt skuddpremie.

"På spørsmålet om hvorfor dette ikke adopteres av flere islamister, så var svaret "De vil leve! Enkelt og greit." "

Islamsk "martyr": du skal dø for det jeg tror på !

Kristen som blir martyr: Muslimer vil drepe meg for det jeg tror på.

nomen_necio
Skrevet

Det er tro på guden.

"9. De blir tildelt 72 vakre jomfruer som skal tjene dem i paradis. (jihad er ikke for kvinner:-)) "

Veldig sleipt påfunn egentlig. Ingen imamer eller ayatollaer blir selvmordsbombere. Bare menn som er konkurrenter til imamene på "kjønnsmarkedet". Når mennene har sprengt seg selv i filler kan imamene ta enkene og døtrene.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hva het journalisten ?

"Blir de selv drept uten å ha drept noen, kommer de til helvete. "

Og til helvete om de er "urene" når de dør. Derfor skjulte jøder i Israel kjøtt fra svin på ulike steder på bussene sine. Svin regner muslimer for urene. Går bomben de blir de urene før de dør. Derfor tok det brått slutt på selvmordsbombere på israelske busser.

Litt fleipete sagt burde svineblod spres andre steder også !

"Det hjalp nok at Saddam i sin tid ga 5000 dollar til slektningene etter bomberen."

Av spydige tunger kallt skuddpremie.

"På spørsmålet om hvorfor dette ikke adopteres av flere islamister, så var svaret "De vil leve! Enkelt og greit." "

Islamsk "martyr": du skal dø for det jeg tror på !

Kristen som blir martyr: Muslimer vil drepe meg for det jeg tror på.

Han heter Yigal Carmon.

http://www.memri.org/

Han er visst ikke journalist heller når jeg ser etter. Han er direktør.

Foredrag om "jihad og terrorisme i arabiske og iranske medier". videoklipp fra TV og kommentarer.

Skrevet

Jeg tror du legger altfor mye vekt på det virtuelle livet til å ha noen objektiv mening om hvilket "hjørne" jeg befinner meg i til enhver tid.

Du får heller lese " de trivelige innslagene", eller eventuelt skrive noen selv, så blir nok humøret ditt bedre.

Og hva i hælvete er "anti-dol"???

Fokuserer du på humøret MITT? *skrattler*

Anti-dol:

Det var en gang et nettsted som het Doktor Online. flisa var et av de (hyggelige) innslagene på dette nettstedet. Med flisa kom flisgubben, som alle nykommere så slet han litt med å finne sin stil på Dol. Han var ganske trivelig, flisgubben, sånn til å begynne med. Det varte ikke lenge.

Han fant livssynsforumet, der han tro til sammen med sør, morskingen og noen andre "samfunnsengasjerte" dolere. De hadde høyt fokus på person og ikke så mye på sak. Etter at moderatorene hadde slettet i noen måneder, ble hele forumet stengt.

Flisgubben ble sur, forbannet Dol, moderatorer og innskrivere nord og ned, og flyttet inn på sitt eget forum på Bravenet. Forumet ble ofte referert til som "anti dol".

Et trivelig sted med høy takhøyde der man kunne spekulere i bla. om Sør var invalid eller pedofil uten at noen la fingrene i mellom.

Men ingen ville leke med flisgubben, til tross for at han titt og ofte var på Dol og la ut agn. Til og med andor betakket seg etter å ha sett stilen på anti dol. Han var da ellers ikke vanskelig å få til å ta tastauturet fatt.

Så ble det stille.

Mr. Kahn ble født. Flisgubben skinner i gjennom til tider, men Kahn må sies å være Dr Jekyll av disse to dolerne. Mr. Kahn har til og med hatt høyt fokus på sak, og har bidratt med reiseskildringer av høy klasse.

Helt til den senere tid.

Nå har Mr Hyde tatt over.

Hvorfor gidder jeg egentlig?

Over til strandvolleyball, avd kvinner. DET er saker det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...