Gå til innhold

noen rørleggere her? stoppekran.

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

vi bor i en gammel bygår. der er det en hovedstoppekran til huset, og det er en stoppekran i hver leilighet. nå har det seg slik at gjengene på den stoppekranen i leiligheten er ødelagt. går det an å kjøpe en kuleventil på f.eks. biltema og bytte ut med det gamle stoppekranleddet?

Skrevet

Stemmer gjengene så skal det være mulig, Men ei slik kran koster vel ikke all verden hos en rørlegger heller. Da er du i alle fall sikker på at den passer.

Men husk å skru av hovedvannkrana til blokka da før du skrur opp. Hvis ikke får du en overraskelse, hehe

lalala1365380457
Skrevet

Stemmer gjengene så skal det være mulig, Men ei slik kran koster vel ikke all verden hos en rørlegger heller. Da er du i alle fall sikker på at den passer.

Men husk å skru av hovedvannkrana til blokka da før du skrur opp. Hvis ikke får du en overraskelse, hehe

hehe, ja tror nok det. men jeg fant en stoppekran lengre inn i leiligheten som tok vannet på kjøkkenet (der jeg trengte det). den ødelagte tar wc i tillegg, men trengte ikke det nå så =) bør vel skiftes ut snart uansett, litt skummelt om det skulle bli vannlekasje på wc og stoppekran ikke funker. takk for tips, skal ringe en rørlegger og sjekke hvor mye noe sånt koster (er litt skepsisk til biltema rørting, blandebatteriet vårt derfra vi måtte skifte nå pga evig lekkasje og drypping), men å betale fra 600 og oppover bare for at de skal skru opp og igjen to skruer gjør jeg nok ikke, den jobben tar jeg selv ;)

Skrevet

hehe, ja tror nok det. men jeg fant en stoppekran lengre inn i leiligheten som tok vannet på kjøkkenet (der jeg trengte det). den ødelagte tar wc i tillegg, men trengte ikke det nå så =) bør vel skiftes ut snart uansett, litt skummelt om det skulle bli vannlekasje på wc og stoppekran ikke funker. takk for tips, skal ringe en rørlegger og sjekke hvor mye noe sånt koster (er litt skepsisk til biltema rørting, blandebatteriet vårt derfra vi måtte skifte nå pga evig lekkasje og drypping), men å betale fra 600 og oppover bare for at de skal skru opp og igjen to skruer gjør jeg nok ikke, den jobben tar jeg selv ;)

Jeg hadde nok også heller kjøpt av en rørlegger og skiftet den ut selv. Enkelt så lenge du har ei stoppkran som styrer den kranen du skal skifte.

Vær nøye med å holde igjen mutterene med mothold så du ikke vrir røret i filler. Ellers går nok dette så det suser:-)

lalala1365380457
Skrevet

Jeg hadde nok også heller kjøpt av en rørlegger og skiftet den ut selv. Enkelt så lenge du har ei stoppkran som styrer den kranen du skal skifte.

Vær nøye med å holde igjen mutterene med mothold så du ikke vrir røret i filler. Ellers går nok dette så det suser:-)

har en stoppekran som stenger av hele bygningen, så det skal nok gå greit! takk for tips om å holde igjen mutteren med mothold, skal nok få fiksa stoppekranen snart nå ja ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...