Lillemus Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Kan jeg bruke Excel som arbeidsliste slik at jeg skriver inn ankomsttidspunkt på jobben og tidspunkt for når jeg går for dagen og så får maskina til å regne ut hvor lenge jeg har vært der? Og hvor mye pluss (evt. minust) tid jeg har etterhvert? Hvordan??? 0 Siter
Atene Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Ja, det skulle vel være greit. Du må bare formatere cellene som klokkeslett, så kan du sette opp en formel som trekker det første fra det siste, og få antall timer og minutter. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Ja, det kan du. Jeg har en sånn mal liggende her på jobb, som en kollega har lagt i Excel. Der du bare plotter inn klokkesletta du kom og gikk, så regner den ut alt sjøl. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Ja, det må bli som Atene sier. Da tror jeg det blir slik: Stå i en celle (event marker tre celler ved siden av hverandre -en for ankomst,en for avgang og en for sum). Høyreklikk på musa og velg "formater celler". Deretter velg "klokkeslett" og den varianten av klokkeslett du ønsker. Deretter går du i celle nr 3 (summen) og trykker på "=" øverst på hjelpelinja/oppe på skjermen. Trykk med venstre museknapp på celle nr 2, trykk "-" (minus), og trykk med venstre museknapp på celle nr 1. Da skal du i celle nr 3 ha celle nr 2-celle nr 1; altså hvor mange timer og minutter du har arbeidet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Skrevet 2. juni 2005 Ja, det skulle vel være greit. Du må bare formatere cellene som klokkeslett, så kan du sette opp en formel som trekker det første fra det siste, og få antall timer og minutter. Men hvordanm formaterer jeg dem som klokkeslett? Når jeg prøver meg på formelen får jeg bare opp "#VERDI!" i ruta, ikke timeantallet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Skrevet 2. juni 2005 Ja, det må bli som Atene sier. Da tror jeg det blir slik: Stå i en celle (event marker tre celler ved siden av hverandre -en for ankomst,en for avgang og en for sum). Høyreklikk på musa og velg "formater celler". Deretter velg "klokkeslett" og den varianten av klokkeslett du ønsker. Deretter går du i celle nr 3 (summen) og trykker på "=" øverst på hjelpelinja/oppe på skjermen. Trykk med venstre museknapp på celle nr 2, trykk "-" (minus), og trykk med venstre museknapp på celle nr 1. Da skal du i celle nr 3 ha celle nr 2-celle nr 1; altså hvor mange timer og minutter du har arbeidet. *Smask* Nå så jeg hva jeg hadde gjort feil! Tuuuuuusen takk!!!!! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Men hvordanm formaterer jeg dem som klokkeslett? Når jeg prøver meg på formelen får jeg bare opp "#VERDI!" i ruta, ikke timeantallet. Vil du ha en mail av meg? 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Skrevet 2. juni 2005 Vil du ha en mail av meg? Jaaaa! [email protected] Nå får jeg ikke til å legge sammen timer nå... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jaaaa! [email protected] Nå får jeg ikke til å legge sammen timer nå... Mail er sendt. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 *Smask* Nå så jeg hva jeg hadde gjort feil! Tuuuuuusen takk!!!!! *klappe Lillemus på skulderen* Flinke jenta si det;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.