chrystal Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 jeg er konstant redd for at jeg kan ha fått hiv. I April var jeg på byen i tromsø. I veska mi hadde jeg en øl liggende, som ble knust når jeg mistet veska mi mot asfalten. Grunnet at alt ble vått inne i den, måtte jeg ta ut øllet, og skårene. Jeg skjærte meg på skårene, og begynte å blø. etter en stund traff jeg på en 20 år gammel hvit gutt fra stavanger. han fant ut at han skulle sutte vekk blodet på fingeren min, og puttet den i munnen sin. Jeg tok den ut etter to sekunder. han gjorde dette en gang til. det fortsatte derimot å blø etter begge gangene. Grunnen til at jeg frykter en hivinfeksjon, er at jeg har hørt om symptomene på det. sår hals og feber blandt annet. 3 uker etter episoden fikk jeg en kraftig halsbetennelse, som varte i en uke. Deretter har jeg hatt svelgsmerter i halsen siden. jeg kjenner meg også konstant trøtt. Er det noen som enten kan avkefte eller bekrefte mine mistanker? evt sjansen for at jeg skal ha hiv? hadde satt enormt vanvittig mye pris på et svar, på forhånd tusen takk! 0 Siter
Gjest Dette går nok bra Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Søte deg, jeg forstår du er redd. Men du må gå til legen for å sjekke dette. Sjansene for å bli HIV-smittet er ikke så store vet du. Spesielt ikke gjennom spytt, selv om det er mulig. Halsbetennelse er såpass vanlig at det kan du ikke slutte noe ut i fra. Ta en rask HIV-test i morgen, men slapp av det er sannsynligvis 1/1000 000 sjanse for at du er smittet. 0 Siter
Gjest rosa 73 Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Det er svært usannsynlig at du har fått hiv! For det første må fyren du møtte ha hiv, og hvor stor er sannsynligheten for det? For det andre smitter ikke hiv så lett som det du beskriver. Husk at til og med ved samleie skal det en del til for å bli smittet. Så du må slappe helt av! Sår hals og feber er jo kjempevanlige plager, og ikke noe symptom på hiv. Hvis du er engstelig kan du fremkalle symptomer som trøtthet og svelgebesvær. Hvis du absolutt ikke klarer å slå deg til ro med dette så får du teste deg da... Slapp av, og vær ikke redd lenger;) 0 Siter
chrystal Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Skrevet 2. juni 2005 Det er svært usannsynlig at du har fått hiv! For det første må fyren du møtte ha hiv, og hvor stor er sannsynligheten for det? For det andre smitter ikke hiv så lett som det du beskriver. Husk at til og med ved samleie skal det en del til for å bli smittet. Så du må slappe helt av! Sår hals og feber er jo kjempevanlige plager, og ikke noe symptom på hiv. Hvis du er engstelig kan du fremkalle symptomer som trøtthet og svelgebesvær. Hvis du absolutt ikke klarer å slå deg til ro med dette så får du teste deg da... Slapp av, og vær ikke redd lenger;) Tusen takk for svar! har ikke hatt halsbetennelse på 2 år før den jeg fikk da,så kjenner meg urolig, men innlegget hjalp definitvt mer! 0 Siter
mrxx Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Nå må du ta det med ro da. Sjangsen for at du har fått HIV er svært, svært liten. Du overdramatiserer noe helt jævlig. For å si det slik, muligheten for at han har fått HIV fra deg er mange, ganger større, selv om den også er svært liten. Sjangsen din for å få dette er knapt mikroskopisk, så sørger du selv for at du omtrent ødelegger livet ditt på grunn av tankene rundt dette. Nei, nå må du slutte å tenke og nyte livet og ikke minst sommeren som kommer:-) Løft blikket og smil til verden:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.