Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en rekke anfall opp gjennom aarene, for en maaned siden hadde jeg et anfall paa arbeidsplassen min. Jeg ble sendt hjem til legen, den legen ga meg diagnosen szisofreni. Hvilket jeg vet er feil. Og dette fikk jeg stadfestet av en annen lege.Jeg ble sendt til pyskolog, men fikk beskjed om at det var en arbeids konflikt. Men jeg oensker ikke aa fortrenge det jeg har opplevd, jeg innbilte meg ting. Og sinnet mitt er som et stort monster inni meg. Og jeg frykter det monsteret, hva vil trigge den neste gang? Jeg jobber mye med meg selv, unngaar det jeg tror vil trigge den. Men jeg kan ikke unngaa steder eller situasjoner for resten av livet mitt.. Jeg vil leve..Jeg har snakket med familien min, og vi har en forhistorie av psykiske lidelser, en av dem har bi polar. Andre vet jeg ikke hva lider av, men jeg vet at en annen ble lagt inn paa institusjon..Paa forhaand takk..Hilsen en som frykter det store monsteret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186646-anfalldet-store-monsteret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

I ditt tilfelle er det viktig med nær kontakt med en fastlege du stoler på. Du beskriver anfallet ditt diffust, men kanskje hadde du litt paranoide tanker, eller du hadde tendens til realitetsbrist? Synes det høres rart ut at du ble sendt til psykolog dersom det var mistanke om schizofreni. Dersom en lege mistenkte en såpass alvorlig diagnose, burde du vært til grundig utredning hos en psykiater ( disse er leger). Jeg synes uansett du skal få vurdering av en psykiater. Kanskje er du ikke så syk, men du har hatt belastninger, og du synes å gå rundt med stor angst for å BLI syk/gal. Å snakke med en kompetent person vil kunne roe deg ned, du vil kune lære deg taktikker, og det skal vurderes diagnose, og om du kan ha hjelp av medisier. Synes du skal bestille time hos fastlegen din for å få henvisning til psykiater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...