Gjest Sykehuset Østfold Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 I forbindelse med en sykdom jeg tror jeg kan ha er jeg interessert i å få tilsendt journalen fra sykehuset jeg lå på da jeg ble sjekket for dette. Jeg er dessuten interessert i å se hva som er skrevet rundt en operasjon jeg hadde. Er det noen som har fått tilsendt sin sykehusjournal? Får man hele journalen om man ber om det? Stryker de over eller utelater ting i kopien? (det var noe som nesten gikk galt med operasjonen min) Takknemmelig for erfaringer. 0 Siter
Kvinna Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg trengte opplysninger om undersøkelser jeg tok da jeg var barn. Ringte sykehuset, og fikk snakke med arkivet. De kunne ikke sende den rett til meg, men sendte den til legen min, også fikk jeg den av henne :-) Det skal svært tungtveiende grunner til at en psient ikke får innsyn i sin egen journal. Da skal det være til skalde for _deg_. Det er heller ikke lov å endre noe i en journal i etterkant! Min avdøde mors journal fikk jeg tilsendt i posten. Lykke til! 0 Siter
Sofline Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg tror du kan få journalen gjennom legen din. 0 Siter
Gjest Sykehuset Østfold Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg tror du kan få journalen gjennom legen din. Takk for svar. Legen min skulle be om den men har ikke hørt noe så da har han nok glemt det. Har skrevet et brev til sykehuset - arkivet - nå, jeg vet jeg får den da. Var mest spent på om de kunne utelate deler av den om jeg ba om hele. 0 Siter
Gjest Sykehuset Østfold Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg trengte opplysninger om undersøkelser jeg tok da jeg var barn. Ringte sykehuset, og fikk snakke med arkivet. De kunne ikke sende den rett til meg, men sendte den til legen min, også fikk jeg den av henne :-) Det skal svært tungtveiende grunner til at en psient ikke får innsyn i sin egen journal. Da skal det være til skalde for _deg_. Det er heller ikke lov å endre noe i en journal i etterkant! Min avdøde mors journal fikk jeg tilsendt i posten. Lykke til! Takk for svar, da får jeg den sikkert hel. Legen min skulle gjort dette men han har nok glemt det. Sender iallefall en forespørsel til arkivet på sykehuset nå etterpå, så tar det opptil tre uker på svar/journal. 0 Siter
Sofline Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Takk for svar. Legen min skulle be om den men har ikke hørt noe så da har han nok glemt det. Har skrevet et brev til sykehuset - arkivet - nå, jeg vet jeg får den da. Var mest spent på om de kunne utelate deler av den om jeg ba om hele. Det er vel ingen grunn til at de skulle utelate det hele. Alle pasienter har rett til å få vite alt om dem selv.... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg trengte opplysninger om undersøkelser jeg tok da jeg var barn. Ringte sykehuset, og fikk snakke med arkivet. De kunne ikke sende den rett til meg, men sendte den til legen min, også fikk jeg den av henne :-) Det skal svært tungtveiende grunner til at en psient ikke får innsyn i sin egen journal. Da skal det være til skalde for _deg_. Det er heller ikke lov å endre noe i en journal i etterkant! Min avdøde mors journal fikk jeg tilsendt i posten. Lykke til! Det trodde jeg faktisk ikke var lov. At du fikk din avdøde mors journal altså? 0 Siter
Gjest Sykehuset Østfold Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Det er vel ingen grunn til at de skulle utelate det hele. Alle pasienter har rett til å få vite alt om dem selv.... Tenkte at hvis jeg ikke poengterte at jeg ønsket hele at de kunne etterlate noe. De ber nemmelig om "grunn" til at man ønsker journalen, hva er det en lurer på liksom. Tror ikke det er noe feil, men det har vært nevnt litt omkring den ene operasjonen min, der skjedde det en del som jeg har inntrykk av ikke skulle skjedd. Men alt er sikkert i orden, og jeg får sikkert hele journalen innen en tre ukers tid. 0 Siter
Sofline Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Tenkte at hvis jeg ikke poengterte at jeg ønsket hele at de kunne etterlate noe. De ber nemmelig om "grunn" til at man ønsker journalen, hva er det en lurer på liksom. Tror ikke det er noe feil, men det har vært nevnt litt omkring den ene operasjonen min, der skjedde det en del som jeg har inntrykk av ikke skulle skjedd. Men alt er sikkert i orden, og jeg får sikkert hele journalen innen en tre ukers tid. Lykke til! :-) 0 Siter
Gjest Sykehuset Østfold Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Lykke til! :-) Tusen takk. En informasjon bla. kan gjøre at en sykdom bekreftes slik at kosthold må legges om for resten av livet, så det er spennende dette her. 0 Siter
Kvinna Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Det trodde jeg faktisk ikke var lov. At du fikk din avdøde mors journal altså? Ikke veit jeg. Men jeg tror faktisk ikke det er ulovlig, - jeg har lest gjennom journalen hennes ved et sykehus, og fått den tilsendt fra et annet. Tviler på at det hadde skjedd to ganger hvis dte var fryktelig galt. Som nermeste pårørende har man kanskje innsynsrett? Skal tillegges at det var veldig viktig for meg å få utskriften pga utredning for arvelig sykdom. Mulig det er andre regler da! -Men stusset litt over at jeg kunne få hennes hjem til meg, men ikke min egen ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.