Gå til innhold

Får du dårlig samvittighet når du skeier ut i matveien?

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Nå er jeg nok skikkelig treg. Jeg skjønner ikke dette. Går ut fra at det er nicket ditt som har deltatt i MGP.

Norsk eller internasjonal MGP?

Flere opplysninger, takk.

Jeg føler at du er hunkjønn.

Internasjonalt i -78.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

20

• mil1365380270

4

• kaffepiken

2

• Mrs. Wallace

1

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

mil... (mil etter mil)

?

Og aldri har vel mitt nick passet bedre...

*applaus*!!!

Skrevet

Internasjonalt i -78.

Så det er du? Mil etter mil?

mil1365380270
Skrevet

Så det er du? Mil etter mil?

Ja, nå var du flink! :-)

Skrevet

For meg startet det med en stram slankeplan. Dette førte til periode med overspising i skjul og jeg hadde konstant dårlig samvittighet. Jeg kunne spise så mye snop midt i uka, at jeg måtte straffe meg selv ved å avstå fra fristelsene i selskap med andre. Dette ødela helt forholdet til mat. Jeg som tidligere ikke klarte å spise en sjokolade alene.

Nå prøver jeg å finne tilbake til et avslappet forhold til mat. Jeg prøver å ikke sette for mange grenser, men jeg har bestemt meg for ingen småspising mellom måltider, og litt mindre porsjoner. Prøver også å spise sunt til hverdags slik at jeg kan kose meg uten dårlig samvitighet i helgen. Har ikke gitt opp å ta av de kiloene jeg gikk opp i løpet av perioden med overspising, men det å kunne ha et godt forhold til mat er viktigst. Man skal kunne kose seg uten dårlig samvittighet en gang i blandt!

Høres ut som du er inne på en veldig god vei.

Selv har jeg lett for å si at jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg, og ikke nekter meg noe.

Men det er egentlig bare tullprat. Sannheten er at jeg passer på så jeg ikke legger på meg.

Og dermed nekter meg både det ene og det andre. Egentlig er jeg sulten betandig. Eller nesten, da.

Skrevet

Ja, nå var du flink! :-)

Hehe. Var det en glipp at nicket sto der? Fort gjort.

mil1365380270
Skrevet

Hehe. Var det en glipp at nicket sto der? Fort gjort.

Ja, tabbe! Bare flaks det ikke skjedde før, var nære på ;-)

Skrevet

Satt på kafe med kjeften full av skolebrød da jeg leste det ;-)

Skrevet

Jeg har det nesten som deg. I selskaper, på restaurant o.l. stapper jeg i meg med god samvittighet. Til hverdags er det litt verre, da prøver jeg å leve sunt og spise masse grønt og mindre sukker. En del ganger kniper det med disiplinen, og noen av de gangene får jeg dårlig samvittighet, hvis jeg f.eks. har spist en kvart kake på en kveld. Jeg prøver å lage sunne deserter med masse bær o.l. Dette til tross for at jeg er ganske tynn, og det er vi begge i denne husstanden. Jeg er mer bekymret for vitaminmangel.

Skrevet

Jeg spiser sjelden kaker og søtsaker, og har aldri dårlig samvittighet de gangene jeg spiser noe ekstra.

Livet er herlig, dere!

Skrevet

Jeg er en matnyter så jeg nyter i hvert fall all mat jeg ikke har laget selv. Hverdagsmat dvs barnemat er kjedelig da men lager gjerne god mat hvis det er flere voksne.

Gjest Ramina
Skrevet

Den der er veldig enkel for meg :)

Er slank og simpelthen elsker god mat, en skikkelig mannfolkmiddag (poteter, tykk saus, kjøtt, grønnsaker), kaker (fromasj og suksessterte spesiellt) og ellers is, godter osv. osv.

Jeg har aldri dårlig samvittighet :)

Angrer ofte forde magen er på randen til å sprekke etter et godt måltid da *ler*

Men så er jeg (vi) så heldige å være slanke her da, med mulighet til å spise "uten grenser".

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei. Jeg skeier ut med god samvittighet.

Men jeg trener også en del.

Skrevet

Jeg får ikke dårlig samvittighet, nei. Jeg spiser jevnt over sunn mat for det meste, men litt godis innimellom, på hverdagene også.

Det plager meg mer å tenke på at jeg burde komme i gang med å trene. Men det er så vanskelig å komme i gang!

Gjest sånn er det bare med den saken
Skrevet

Jeg har dårlig samvittighet for alt jeg spiser.

Skrevet

Nei. Jeg skeier ut med god samvittighet.

Men jeg trener også en del.

Jeg trener også en del. Og får dessverre dårlig samvitighet hvis jeg sluntrer unna. Faktisk mye verre enn hvis jeg døtter i meg junkfood og is.

Skrevet

Den der er veldig enkel for meg :)

Er slank og simpelthen elsker god mat, en skikkelig mannfolkmiddag (poteter, tykk saus, kjøtt, grønnsaker), kaker (fromasj og suksessterte spesiellt) og ellers is, godter osv. osv.

Jeg har aldri dårlig samvittighet :)

Angrer ofte forde magen er på randen til å sprekke etter et godt måltid da *ler*

Men så er jeg (vi) så heldige å være slanke her da, med mulighet til å spise "uten grenser".

Ja, men jeg tror det er en myte at det bare er de som sliter med overvekt eller de som slanker seg som har dårlig samvittighet.

Jeg tror altså at det er mange slanke som også har det. Jeg er selv en av de som aldri har vært annet enn slank. Like fullt merker jeg at jeg passer på.

Skrevet

Jeg får ikke dårlig samvittighet, nei. Jeg spiser jevnt over sunn mat for det meste, men litt godis innimellom, på hverdagene også.

Det plager meg mer å tenke på at jeg burde komme i gang med å trene. Men det er så vanskelig å komme i gang!

Neida, det går så fint, så. Bare ta deg selv i nakken og start I DAG !

Finn en treningsform du trives med.

Skrevet

Jeg er et matvrka, og elsker å spise. Skulle jeg hatt dårlig samvittighet for alt det usunne jeg lesser i meg, hadde jeg ikke fått gjort annet enn å sture.

Jeg er vel mer motsatt jeg, hvis jeg en uke greier å ikke spise så usunt så blir jeg stolt og glad, og føler meg flink og sunn:)

Bedre å rose seg selv når en har vært "flink" enn å sture når en ikke har vært det.

Mat er til for å nytes da:)

Ja, mat er til for å nytes, men jeg synes faktisk at trivselen øker når man i hovedsak spiser sunt. For meg er det i alle fall en sammenheng mellom matinntak og fysisk form. Psykisk også, for så vidt. Jeg blir sprek av å spise sunt, og merker forskjell på løpeformen. Med mye søtsaker innabords føler jeg meg tung og dorsk og lat og tappet for energi.

Hvis flere har det slik, kan det være lettere å komme i gang med trening hvis man er kostholdsbevisst. Men alt med måte, selvfølgelig.

laguna1365380434
Skrevet

Nei,jeg koser meg med maten, og har sjelden dårlig sammvittighet for å skeie ut..

Jeg har derimot dårlig samvittighet for å sove langt utover dagen når jeg gjør det..(av uforklarelige grunner..det er ikke det at jeg skal noe..)

God mat er hyggelig og godt, og jeg tror faktisk det er mere usunt å ikke unne seg litt kos, enn å ete en feit&nydelig pizza/burger/ you name it, fra tid til annen.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...