Gjest prust Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Nei, jeg får sjelden eller aldri dårlig samvittighet av å spise god mat. Hverdagsmaten er vel ganske sunn, selv om jeg burde spist mer grønnsaker og mindre godteri. Jeg storkoser meg innimellom med kaker og godteri, sjelden brus. Synes det er synd at kvinner ofte har dårlig samvittighet for hva de putter inn i munnen! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Neida, det går så fint, så. Bare ta deg selv i nakken og start I DAG ! Finn en treningsform du trives med. Ja, jeg skal!! Jeg løper trappene på jobben da, 6 etasjer. Det er da noe.. 0 Siter
Babette Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 Nei,jeg koser meg med maten, og har sjelden dårlig sammvittighet for å skeie ut.. Jeg har derimot dårlig samvittighet for å sove langt utover dagen når jeg gjør det..(av uforklarelige grunner..det er ikke det at jeg skal noe..) God mat er hyggelig og godt, og jeg tror faktisk det er mere usunt å ikke unne seg litt kos, enn å ete en feit&nydelig pizza/burger/ you name it, fra tid til annen. :-) Jeg burde nok ha definert grensa for utskeielser litt høyere, for jeg regner det ikke som utskeielse å nyte en god pizza eller burger. Det er liksom bare en vanlig middag. Jeg tenker heller på når pizzaen etterfølges av sjokoladepudding med krem til dessert og deretter et par berlinerboller (sikle!) til kaffen. Ellers er jeg helt enig i at det er sunt å kose seg og å kunne gjøre det uten dårlig samvittighet. Cluet er et sunt basiskosthold. Verre er det hvis man alltid spiser nugatti på brødskiva. 0 Siter
Babette Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 Nei, jeg får sjelden eller aldri dårlig samvittighet av å spise god mat. Hverdagsmaten er vel ganske sunn, selv om jeg burde spist mer grønnsaker og mindre godteri. Jeg storkoser meg innimellom med kaker og godteri, sjelden brus. Synes det er synd at kvinner ofte har dårlig samvittighet for hva de putter inn i munnen! Jeg synes også det er synd. Vi har vel generelt sett lett for å ha dårlig samvitighet. For alt vi ikke får gjort hjemme og på jobb, for at vi ringer mødrene våre for sjelden osv. osv. 0 Siter
carma Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Ja, jeg får alltid dårlig samvittighet, og det er fryktelig frustrerende og veldig leit! Jeg skulle ønske jeg kunne unne meg selv noe uten å føle sånn, men det kan jeg altså ikke. Veldig plagsomt. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ja, men jeg tror det er en myte at det bare er de som sliter med overvekt eller de som slanker seg som har dårlig samvittighet. Jeg tror altså at det er mange slanke som også har det. Jeg er selv en av de som aldri har vært annet enn slank. Like fullt merker jeg at jeg passer på. Du er inne på en ganske riktig ting tror jeg, klart at alle kan ha dårlig samvittighet for matinntaket uansett størrelse vi måtte ha. Dårlig samvittighet ligger jo i hodet og ikke i kroppen, foresksempel for stort inntak av søtt er jo "god grunn" til dårlig samvittighet pga. tennene. Som egg for kolesterolet. Men jeg har virkelig ikke videre dårlig samvittighet i matvegen, i tillegg til at jeg holder meg slank så har jeg også vært så heldig å ha fått sterke tenner. Det kommer nok en dag, helt sikkert, at jeg må passe på maten både pga. vekt og tenner, men inntil da så akter jeg å kose meg. 0 Siter
Babette Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Du er inne på en ganske riktig ting tror jeg, klart at alle kan ha dårlig samvittighet for matinntaket uansett størrelse vi måtte ha. Dårlig samvittighet ligger jo i hodet og ikke i kroppen, foresksempel for stort inntak av søtt er jo "god grunn" til dårlig samvittighet pga. tennene. Som egg for kolesterolet. Men jeg har virkelig ikke videre dårlig samvittighet i matvegen, i tillegg til at jeg holder meg slank så har jeg også vært så heldig å ha fått sterke tenner. Det kommer nok en dag, helt sikkert, at jeg må passe på maten både pga. vekt og tenner, men inntil da så akter jeg å kose meg. Ja, alle bør kunne kose seg med maten. Det er viktig for helsa og trivselen å ha evnen til å kose seg med god samvittighet. Og det er klart at de som ikke legger på seg og de som mosjonerer mye kan unne seg mere av bordets gleder enn andre. Jeg tror nok også at mange blir litt engstelige ved tanken på at de får i seg skadelige stoffer av ymse slag, f. eks. dette som finnes i pommes frites, kjøttdeig, brødvarer og ting som er stekt ved høy temperatur. Noe med acryl i? Acrylamid? Jeg kommer ikke på hva det heter. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ja, alle bør kunne kose seg med maten. Det er viktig for helsa og trivselen å ha evnen til å kose seg med god samvittighet. Og det er klart at de som ikke legger på seg og de som mosjonerer mye kan unne seg mere av bordets gleder enn andre. Jeg tror nok også at mange blir litt engstelige ved tanken på at de får i seg skadelige stoffer av ymse slag, f. eks. dette som finnes i pommes frites, kjøttdeig, brødvarer og ting som er stekt ved høy temperatur. Noe med acryl i? Acrylamid? Jeg kommer ikke på hva det heter. Har hatt mine perioder hvor jeg har tenkt på "skadelige" fargestoffer, andre stoffer, forurensninger osv. Men det er så vanskelig å unngå alt dette slik ting er i dag synes jeg. Jakta og fiska før og da tenkte jeg på at man i størst mulig grad kunne holde seg selv med mat, så ren mat som det går ann å få i dag. Men selvsakt så lar det seg ikke gjøre med mindre en bor skikkelig oppi fjella eller noe da og har tid til baking, grønnsaker osv. En må bare innse at en trykker i seg alskens tull tror jeg. Fet mat, makkermat osv. spiser en jo sjelden da, dels forde det jo ikke er godt å spise for mye av og forde det som du sier er fettmat av stort format Prøver jo å holde en grei stil også da pga ungene. Mye rene middager, alltid masse grønnsaker osv. Men når vi skeier ut så gjør vi det med god samvittighet...ennå 0 Siter
Babette Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Har hatt mine perioder hvor jeg har tenkt på "skadelige" fargestoffer, andre stoffer, forurensninger osv. Men det er så vanskelig å unngå alt dette slik ting er i dag synes jeg. Jakta og fiska før og da tenkte jeg på at man i størst mulig grad kunne holde seg selv med mat, så ren mat som det går ann å få i dag. Men selvsakt så lar det seg ikke gjøre med mindre en bor skikkelig oppi fjella eller noe da og har tid til baking, grønnsaker osv. En må bare innse at en trykker i seg alskens tull tror jeg. Fet mat, makkermat osv. spiser en jo sjelden da, dels forde det jo ikke er godt å spise for mye av og forde det som du sier er fettmat av stort format Prøver jo å holde en grei stil også da pga ungene. Mye rene middager, alltid masse grønnsaker osv. Men når vi skeier ut så gjør vi det med god samvittighet...ennå Jeg synes det er noe kjent ved deg, selv om jeg ikke husker nicket. Hadde du et annet nick før (med samme forbokstav)? Eller er det taktløst å spørre slik? 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg synes det er noe kjent ved deg, selv om jeg ikke husker nicket. Hadde du et annet nick før (med samme forbokstav)? Eller er det taktløst å spørre slik? Neida, så pent du spør så er det slettes ikke taktløst. Men om jeg svarer er jo en annen sak da For å være helt ærlig så har jeg flere nick, 3 "faste". Det forde jeg ikke ønsker en profil her inne nå for å si det sånn. Så etter temaene her inne så bruker jeg nickene som "passer" til det. Dog skal sies at jeg holder samme nick i hele tråden, samt at jeg ikke bruker anonymt nick for å skittkaste. Bare sånn for å ha sakt det liksom 0 Siter
Babette Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Neida, så pent du spør så er det slettes ikke taktløst. Men om jeg svarer er jo en annen sak da For å være helt ærlig så har jeg flere nick, 3 "faste". Det forde jeg ikke ønsker en profil her inne nå for å si det sånn. Så etter temaene her inne så bruker jeg nickene som "passer" til det. Dog skal sies at jeg holder samme nick i hele tråden, samt at jeg ikke bruker anonymt nick for å skittkaste. Bare sånn for å ha sakt det liksom Får Babette lov til å gjette på det gamle nicket? 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Får Babette lov til å gjette på det gamle nicket? *ler* Prøver deg pent nå Du må gjette så mye du vil fru Babette, men jeg svarer ikke på det. Kjører som sakt flere nick, både med samme forbokstav, og ikke. 0 Siter
Babette Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 *ler* Prøver deg pent nå Du må gjette så mye du vil fru Babette, men jeg svarer ikke på det. Kjører som sakt flere nick, både med samme forbokstav, og ikke. Ææææææææææ, det er ikke noe morsomt hvis du ikke svarer. *furter* Men jeg tror altså at du er Rubia. Du kan blunke to ganger hvis det er feil. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ææææææææææ, det er ikke noe morsomt hvis du ikke svarer. *furter* Men jeg tror altså at du er Rubia. Du kan blunke to ganger hvis det er feil. *gapskratter* Åssen blunker man to ganger på DOLspråket da...? Å neidu fru Babette, oss (meg,meg og meg) lurer du ikke Psssst...pass deg, snart er det noen som prøver å få tatt det på forsøk på outing... *ler* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.