Lillemus Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 *Puh* Har kommet langt på vei i å legge inn arbeidslista mi i Excel nå (takk MariaFlyFly!!!), men hvordan går jeg frem for å få maskina til å regne ut minustid? Jeg har f.eks. en kjernetid på 34 t pr. uke og det er ikke noe problem når jeg jobber mer enn dette, det har jeg fått til. Men det hender jo like ofte at jeg går mindre enn 34 t og hvordan får jeg da programmet til å regne ut at jeg har f.eks. -1 t 38 min denne uka??? 0 Siter
Gjest tror ikke det går Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 I følge en bekjent som har laget store tunge regneark med timeregistrering så går ikke dette. EXCEL kan ikke regne med negativ tid, det har noe med måten EXCEL lagrer tid på. Det du kan gjøre er å konvertere tid til desimaltall i beregningene, og så konvertere svaret tilbake til timer og minutter. Tungvindt, men sånn er det visst. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Spurte han som hadde laget tabellen, men han var ikke helt sikker på om det gikk an i Excel. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Skrevet 3. juni 2005 Spurte han som hadde laget tabellen, men han var ikke helt sikker på om det gikk an i Excel. Hm. Da kan jeg ikke bruke det. Jobber vekselvis 5 og 6 dagers uke og går dermed minst like ofte litt under kjernetid som over. Faen og. Skjønt jeg kan bruke det som "kladd" og så bare overføre sluttsummen til "papirutgaven" som sendes inn. Takk for hjelpen i alle fall MFF! 0 Siter
Lisabeth Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Hei Jeg har et regneark som jeg brukte til å registrere timelistene mine på i sin tid. Der får jeg opp fleksisaldo med pluss og minustimer. Hvis du vil, kan jeg maile deg det. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Hei Jeg har et regneark som jeg brukte til å registrere timelistene mine på i sin tid. Der får jeg opp fleksisaldo med pluss og minustimer. Hvis du vil, kan jeg maile deg det. Ved nærmere ettersyn ser jeg at fleksisaldoen min kommer opp som desimaltall. Det var kanskje ikke det du var ute etter ? 0 Siter
Gjest Kinelita Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Hadde samme problem i timelista mi, her er løsninga: Fleksitiden i desimal: =AVRUND([celle med tid]*24*100;0)/100 For å få dette i "klartekst": Time: =HELTALL([celle med desimaltid]) Minutt: =([celle med desimaltid]-HELTALL([celle med desimaltid]))*100 Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.