mil1365380270 Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Det er selvsagt et godt spørsmål. Jeg har ikke noe fasittsvar på det. Men i et forhold bør det være mulighet for å snakke om det meste. Det betyr at ingen må være for sårbare, litt må man jo tåle å høre også. Men den andre må si det på en pen måte. Kan jo bare nekte å ha sex med lyset på? 0 Siter
Babette Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Sleng ham over til meg. Jeg synes sumo-brytere er nam nam. 0 Siter
Gjest min partner er for stor.... Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 For meg er det ingen ting som inspirer mer til å ta vare på kroppen min enn positiv oppmerksomhet fra partneren. Om han i perioder virker likegyldig, påvirker dette min interesse for å passe meg. Kan synes selvmotsigende, men slik er det. Fokuser på det du liker og gi henne komplimenter, og da særlig om hun/han mot formodning skulle klare å gå ned/trene litt (etter en liten joggetur: "synes formodentlig jeg kan SE du er blitt strammere i kroppen, jeg" (*glis*). Lykke til! Problemet er kanskje at jeg har latt det gå litt for langt med å være "snill" og si at noen kilo ekstra ikke gjør noe. Jeg vil liksom ikke at vi skal være hysteriske i matveien og vi er begge to like glade i å kose oss litt... Men nå er det altså gått litt for langt og nå angrer jeg nesten på at jeg ikke har sagt noe tidligere. At jeg bare har fokusert på at "for meg betyr ikke det noe om du har lagt på deg"... Vanskelig når jeg plutselig ikke mener det lenger.. 0 Siter
morsan Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Joda, sikkert koselig med sykkeltur... Men her er det snakk om at h*n totalt må endre livsstil. Ikke spise godteri hver dag. Komme i gang med regelmessig og målrettet trening. Men jeg kan jo ikke _tvinge_..... Faktisk litt fortvila, for dette betyr mye for samlivet oss imellom.... Poenget mitt - og tydeligvis en del andres - er at du fanger flere fluer med honning enn med eddik! :-) Hva er viktigst: At han blir slankere, eller at du får sagt fra at du ikkke liker at han har blitt tykk? *S* Og da er det bedre at DU prøver å dra ham i gang på sykkelturer etc og andre ting som andre her har foreslått mht å få ham til å endre livsstil. Det vitkigste er jo å få ballen i gang, ikke sant, og små skritt i begynnelsen kan gi store utslag etterhvert! :-) 0 Siter
Gjest min partner er for stor.... Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Kan jo bare nekte å ha sex med lyset på? Det har jeg "nektet" lenge;) Men herregud, det er jo ikke det at h*n er _stygg_! Det er bare det at jeg synes vi er for unge til å forfalle. Har lyst å fremstå som sexy selv om vi er passert 30 liksom;) 0 Siter
Gjest min partner er for stor.... Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Poenget mitt - og tydeligvis en del andres - er at du fanger flere fluer med honning enn med eddik! :-) Hva er viktigst: At han blir slankere, eller at du får sagt fra at du ikkke liker at han har blitt tykk? *S* Og da er det bedre at DU prøver å dra ham i gang på sykkelturer etc og andre ting som andre her har foreslått mht å få ham til å endre livsstil. Det vitkigste er jo å få ballen i gang, ikke sant, og små skritt i begynnelsen kan gi store utslag etterhvert! :-) Joda, men vi har små barn så at vi begge to stikker avgårde på felles trening er ikke realistisk.... Selvsagt skal jeg også fokusere på meg selv og prøve å få trent litt, men det er tross alt h*n som har det største behovet. Og det skjer liksom ikke av seg selv.... 0 Siter
morsan Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Joda, men vi har små barn så at vi begge to stikker avgårde på felles trening er ikke realistisk.... Selvsagt skal jeg også fokusere på meg selv og prøve å få trent litt, men det er tross alt h*n som har det største behovet. Og det skjer liksom ikke av seg selv.... Skjønner at det ikke er lett, men det er dessverre stor fare for at det ikke vil bli noe som helst bedre ved å si det rett ut. 0 Siter
Sofline Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Det kommer an på hvor mye han/hun har lagt på seg, og hvorfor. Hvis en kvinne blir litt tykkere etter en fødsel er det jo som oftest noe hun ikke kan noe for. Men hvis vaskebrettet har blitt til ølvom er det greit å si fra (det er jo heller ikke sunt å være smellfet). 0 Siter
Gjest dustemikkel Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg tror tenning består i annet enn en perfekt kropp. Si det som det er, du er lei av han. 0 Siter
mrxx Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Kan jo bare nekte å ha sex med lyset på? Hehe, det er kanskje en ide. Det er jo en pen måte å si det på:-) 0 Siter
Gjest min partner er for stor.... Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg tror tenning består i annet enn en perfekt kropp. Si det som det er, du er lei av han. tull og tøys! Dette handler ikke om en perfekt kropp. Men vilje og lyst til å ta seg best mulig ut for sin kjæreste. Evne til å gjøre noe med det når kroppen forfaller. 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg tror tenning består i annet enn en perfekt kropp. Si det som det er, du er lei av han. Nå må du jammen gi deg. Noen tenner på tynne og andre på fete. Fritt valg det da. 0 Siter
Goliath Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg tror tenning består i annet enn en perfekt kropp. Si det som det er, du er lei av han. Lurer på hva du legger i definisjonen "perfekt kropp"? Når jeg tenner på min kjæreste så er det helheten jeg tenner - der også kroppen inngår som en vesentlig del. Og når partneren lar kroppen forfalle ut over hva man finner "akseptabelt" eller "normalt" - og samtidig viser at man ikke tar noen hensyn til hva den andre part måtte mene om det - så er det f...en meg en særdeles god grunn til å si i fra! 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Hadde ikke kommet så langt jeg da, for dette hadde jeg sakt fra om mye tidligere. Nå liker jeg menn med litt kjøtt på kroppen jeg da Store armer, bred overkropp, en liten bilring, kraftige lår...så min kjære har iallefall noen kilo å gå på. Nå er det slik at vi er veldig på å gi kompelimenter til hverandre og vi har snakket gjennom alt hva vi liker spesiellt ved en partner osv. så vi vet "grensene" våre ang. vekta. Min kjære slutter også å trives med seg selv en tid før jeg synes han må vurdere slanking. Men om det så ikke hadde vært slik så ville jeg helt uten problemer sakt fra. Når det gjelder å passe på seg selv på annen måte så som hygiene, greit tøy ol. er grensen liten. Hygiene og greit stell på den måten er et must uansett størrelse. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Hehe, det er kanskje en ide. Det er jo en pen måte å si det på:-) He-he! Og når han spør hvorfor, sier du bare: "Neeeeeeiiiii, vet ikke" og neste gang: "Neeeeiiiii, ikke noe spesielt". Til slutt vil fyren ha et svar, og da har han lurt så lenge at det sikkert bare blir en lettelse å få vite hvorfor *hrmf* ;-) 0 Siter
mrxx Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 He-he! Og når han spør hvorfor, sier du bare: "Neeeeeeiiiii, vet ikke" og neste gang: "Neeeeiiiii, ikke noe spesielt". Til slutt vil fyren ha et svar, og da har han lurt så lenge at det sikkert bare blir en lettelse å få vite hvorfor *hrmf* ;-) Hehe, dette er kvinnelist på høyeste plan. 0 Siter
Gjest min partner er for stor.... Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Lurer på hva du legger i definisjonen "perfekt kropp"? Når jeg tenner på min kjæreste så er det helheten jeg tenner - der også kroppen inngår som en vesentlig del. Og når partneren lar kroppen forfalle ut over hva man finner "akseptabelt" eller "normalt" - og samtidig viser at man ikke tar noen hensyn til hva den andre part måtte mene om det - så er det f...en meg en særdeles god grunn til å si i fra! takk;) 0 Siter
flisa Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Det svir å få høre det - men om den andre parten spyr av deg, så er det jo på sin plass. Så får jo den fete og dvaske finne ut hva som er viktigst -potetgullet og sofaen eller dampende sex med partneren :-) Vi vil vel alle at våre partnere skal elske oss uansett - om vi blir syke, feite, magre, slitne, mister håret -får bilringer, må amputere et bryst, et bein etc. etc. så får vi bare håpe at de gjør det også. Noen forandringer med kroppen kan man faktisk ikke gjøre noe med.... 0 Siter
Gjest min partner er for stor.... Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Det svir å få høre det - men om den andre parten spyr av deg, så er det jo på sin plass. Så får jo den fete og dvaske finne ut hva som er viktigst -potetgullet og sofaen eller dampende sex med partneren :-) Vi vil vel alle at våre partnere skal elske oss uansett - om vi blir syke, feite, magre, slitne, mister håret -får bilringer, må amputere et bryst, et bein etc. etc. så får vi bare håpe at de gjør det også. Noen forandringer med kroppen kan man faktisk ikke gjøre noe med.... Nei, det man ikke kan gjøre noe med blir noe helt annet. Det det er snakk om her er at man ser partneren bli litt likegyldig og forandrer seg veldig fra den man en gang falt for. Ikke at jeg bare falt for utseendet, men det er jo en del av "hele pakka." Vil så gjerne at h*n skal være så attraktiv som mulig... 0 Siter
flisa Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Du sier enkelt og greit: at du se at det har kommet på noen kilo mer enn tidligere, og at du er redd at det skal øke på. Du er glad i han/henne, men redd det skal bli fler om han/hun ikke passer på. Så sier du at du elsker vedkommende og gjerne vil bli gammel med han/hun og at overvekt er et av de strøste helseproblemene. Det begynner med +10 kg, men kan fortere enn man aner øke på om man ikke setter inn tiltak. Hehe, det der hadde jeg gjenomskuet tvert - "si at jeg har blitt for feit!" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.