Gå til innhold

siste rest av brunosten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ha meg et par knekkebrød med litt brunost, men det var så lite igjen, vanskelig å skjære, og det var like før jeg kasta siste skalken.

Men så kom jeg på noe lurt. Frem med kjevla! La matpapir både over og under osten, og kjevla løs. Det ble en stykk veldig fin osteskive. :D

Så nå håper jeg ikke dette er et eldgammelt triks som "alle" har visst om uten å fortelle det til meg.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hehe, ja..har gjort det.

Men man kan også bruke rester av brunost i sauser. Viltsaus feks.

Gjest Cityrella
Skrevet

Nå hørtes du ut som ei bestemor;o) De bruker jo kjevle på majones tubene og slikkepott i smør dunken. Ikke måte på hvordan de får med seg "alt" fra pakkene;)

Skrevet

Genialt :-)

Tror ikke _alle_ har tenkt på det! I alle fall ikke jeg! :-)

Skrevet

Nå hørtes du ut som ei bestemor;o) De bruker jo kjevle på majones tubene og slikkepott i smør dunken. Ikke måte på hvordan de får med seg "alt" fra pakkene;)

Hadde jeg hatt en ny ost i kjøleskapet hadde jeg kasta den tvert. Men jeg hadde bare SÅ lyst på brunost, var helt nødt til å ha knekkebrød med brunost. Er det ikke et ordtak om dette da?

Gjest Cityrella
Skrevet

Hadde jeg hatt en ny ost i kjøleskapet hadde jeg kasta den tvert. Men jeg hadde bare SÅ lyst på brunost, var helt nødt til å ha knekkebrød med brunost. Er det ikke et ordtak om dette da?

Aner ikke.

Skrevet

Aner ikke.

Nød lærer naken kvinne å spinne.

Eller nåkka slekt.

Skrevet

bedre i brunsausen! :) - eller i gryteretten etc.

Gjest trultemor25
Skrevet

Spiser du det utterste av osten? Æsj! Må alltid skjære bort denne jeg. Toppen skjærer jeg bort og bunnen kaster jeg. Jeg skjærer meg heller til blods for å få et par skiver ut av en skalk enn å spise hele skalken.

Skrevet

Spiser du det utterste av osten? Æsj! Må alltid skjære bort denne jeg. Toppen skjærer jeg bort og bunnen kaster jeg. Jeg skjærer meg heller til blods for å få et par skiver ut av en skalk enn å spise hele skalken.

Man skal ikke si æsj om andres mat!

Men hva er farlig med den ytterste osten? Spiser det ikke selv på guloster, men har aldri tenkt på at det skulle være guffent på brunosten.

Gjest trultemor25
Skrevet

Man skal ikke si æsj om andres mat!

Men hva er farlig med den ytterste osten? Spiser det ikke selv på guloster, men har aldri tenkt på at det skulle være guffent på brunosten.

Ost er ost. Kant er kant. For meg er det æsj.

Jeg synes syltetøy er æsj også. Smak og behag.

Gjest Rusle
Skrevet

Jeg har ikke visst om dette trikset. Takk!! :o)

Skrevet

Jøss! Så kjempelurt! Det skal jeg huske til neste gang det er nesten tomt for brunost!

Skrevet

Det er jo bare økonomisk og lurt.

Skrevet

Hehe, ja..har gjort det.

Men man kan også bruke rester av brunost i sauser. Viltsaus feks.

Eller så kan det rives også, slik vi river ost til pizza...

Skrevet

Det der var et skikkelig colombi egg!

Jeg vet ikke hva colombi egg betyr jeg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg vet ikke hva colombi egg betyr jeg.

Genistrek. Noe andre burde funnet på, men som du fant på.

Den godeste Christopher spurte om noen kunne få et kokt (?) egg til å stå på høykant, men det var det jo ingen som fikk til. Den samme godeste Christopher klasta egget i bordplata til det sto, han.

:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Genistrek. Noe andre burde funnet på, men som du fant på.

Den godeste Christopher spurte om noen kunne få et kokt (?) egg til å stå på høykant, men det var det jo ingen som fikk til. Den samme godeste Christopher klasta egget i bordplata til det sto, han.

:-)

For å ta med resten av historien: Alle som hadde prøvd, eller var tilstede eller whatever, mente han juksa, selvfølgelig. Men ingen kunne bestride at han faktisk _hadde_ fått egget til å stå på høykant. Det var jo opplagt at egget måtte knuses i enden for at det skulle stå, men ingen kom på det. Skjønner?

Gjest vill, vakker
Skrevet

Dette var det veldig fint at du fortalte! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...