Åsemor Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Skulle ha meg et par knekkebrød med litt brunost, men det var så lite igjen, vanskelig å skjære, og det var like før jeg kasta siste skalken. Men så kom jeg på noe lurt. Frem med kjevla! La matpapir både over og under osten, og kjevla løs. Det ble en stykk veldig fin osteskive. Så nå håper jeg ikke dette er et eldgammelt triks som "alle" har visst om uten å fortelle det til meg. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Hehe, ja..har gjort det. Men man kan også bruke rester av brunost i sauser. Viltsaus feks. 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Nå hørtes du ut som ei bestemor;o) De bruker jo kjevle på majones tubene og slikkepott i smør dunken. Ikke måte på hvordan de får med seg "alt" fra pakkene;) 0 Siter
Kvinna Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Genialt :-) Tror ikke _alle_ har tenkt på det! I alle fall ikke jeg! :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Skrevet 3. juni 2005 Nå hørtes du ut som ei bestemor;o) De bruker jo kjevle på majones tubene og slikkepott i smør dunken. Ikke måte på hvordan de får med seg "alt" fra pakkene;) Hadde jeg hatt en ny ost i kjøleskapet hadde jeg kasta den tvert. Men jeg hadde bare SÅ lyst på brunost, var helt nødt til å ha knekkebrød med brunost. Er det ikke et ordtak om dette da? 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Hadde jeg hatt en ny ost i kjøleskapet hadde jeg kasta den tvert. Men jeg hadde bare SÅ lyst på brunost, var helt nødt til å ha knekkebrød med brunost. Er det ikke et ordtak om dette da? Aner ikke. 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Skrevet 3. juni 2005 Aner ikke. Nød lærer naken kvinne å spinne. Eller nåkka slekt. 0 Siter
flisa Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 bedre i brunsausen! - eller i gryteretten etc. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Spiser du det utterste av osten? Æsj! Må alltid skjære bort denne jeg. Toppen skjærer jeg bort og bunnen kaster jeg. Jeg skjærer meg heller til blods for å få et par skiver ut av en skalk enn å spise hele skalken. 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Skrevet 3. juni 2005 Spiser du det utterste av osten? Æsj! Må alltid skjære bort denne jeg. Toppen skjærer jeg bort og bunnen kaster jeg. Jeg skjærer meg heller til blods for å få et par skiver ut av en skalk enn å spise hele skalken. Man skal ikke si æsj om andres mat! Men hva er farlig med den ytterste osten? Spiser det ikke selv på guloster, men har aldri tenkt på at det skulle være guffent på brunosten. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Man skal ikke si æsj om andres mat! Men hva er farlig med den ytterste osten? Spiser det ikke selv på guloster, men har aldri tenkt på at det skulle være guffent på brunosten. Ost er ost. Kant er kant. For meg er det æsj. Jeg synes syltetøy er æsj også. Smak og behag. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg har ikke visst om dette trikset. Takk!! ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jøss! Så kjempelurt! Det skal jeg huske til neste gang det er nesten tomt for brunost! 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Nå hørtes du ut som ei bestemor;o) De bruker jo kjevle på majones tubene og slikkepott i smør dunken. Ikke måte på hvordan de får med seg "alt" fra pakkene;) Det er jo bare økonomisk og lurt. 0 Siter
flosshatt Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Hehe, ja..har gjort det. Men man kan også bruke rester av brunost i sauser. Viltsaus feks. Eller så kan det rives også, slik vi river ost til pizza... 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Det der var et skikkelig colombi egg! 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Skrevet 3. juni 2005 Det der var et skikkelig colombi egg! Jeg vet ikke hva colombi egg betyr jeg. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg vet ikke hva colombi egg betyr jeg. Genistrek. Noe andre burde funnet på, men som du fant på. Den godeste Christopher spurte om noen kunne få et kokt (?) egg til å stå på høykant, men det var det jo ingen som fikk til. Den samme godeste Christopher klasta egget i bordplata til det sto, han. :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Genistrek. Noe andre burde funnet på, men som du fant på. Den godeste Christopher spurte om noen kunne få et kokt (?) egg til å stå på høykant, men det var det jo ingen som fikk til. Den samme godeste Christopher klasta egget i bordplata til det sto, han. :-) For å ta med resten av historien: Alle som hadde prøvd, eller var tilstede eller whatever, mente han juksa, selvfølgelig. Men ingen kunne bestride at han faktisk _hadde_ fått egget til å stå på høykant. Det var jo opplagt at egget måtte knuses i enden for at det skulle stå, men ingen kom på det. Skjønner? 0 Siter
Gjest vill, vakker Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Dette var det veldig fint at du fortalte! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.