Gjest Oppussingsfantomet Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Nøyaktig samme fargeblanding, hva ser lysest ut av matt og halvblank? Har hørt at en kan få forskjellige nyanser ved å velge samme farge i feks en gang, og bare ta forskjellig blankhetsgrad. Nås skal jeg benytte dette prinsippet, men må først vite hva som gir lysest inntrykk. Noen som vet? 0 Siter
Gjest blankt reflekterer lys Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Det som reflekterer mest lys vil virke lysest. Blankt reflekterer mer lys enn matt. men jeg vil tro at lyskilde, plassering og mengde lys vil ha stor betydning. 0 Siter
annegunn Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Halvblank maling reflekterer mer lys enn matt maling, per definisjon, altså vil dn kunne se lysere ut. 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Type lys, farge og vinkel spiller mer rolle. det fins 5 ulike farger på lysrør, jeg kan love at farger blir helt ulike i de ulike lys. Ikke sikkert blank vil virke lysere, det avhenger av bindemidler mengden og en del annet. Bindemidler har også farge. Det kan du se på at blandiger har ulike baser: A B C osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.