Freya Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Skal på korøving om en drøy time, og her sitter jeg og truer i meg verdens sureste sitronvann! (Saft av 3 sitroner i 1 l vann.) I forebyggingens navn! Drittlei av å sprekke og harke og grumse midt i syngingen. Blir jo aldri bra etter den hersens halsbetennelsen. Nå skal den jammen til pers! 0 Siter
carma Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Sitronvann brukes vel av sangere først og fremst for å få igang spyttproduksjonen, siden man ofte bli litt tørr i munnen når man er nervøs. Tror ikke du blir kvitt halsbetennelse med sitronvann :-) Men lykke til på øving! 0 Siter
Freya Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 Sitronvann brukes vel av sangere først og fremst for å få igang spyttproduksjonen, siden man ofte bli litt tørr i munnen når man er nervøs. Tror ikke du blir kvitt halsbetennelse med sitronvann :-) Men lykke til på øving! Jeg har ikke halsbetennelse nå, men jeg hoster og det legger seg grums på stemmebåndene når jeg synger, slik at jeg må kremte midt under sangen. Ikke spesielt stilig. Mulig det med spyttproduksjonen er riktig, jeg drikker sitronvann fordi sitronen i seg selv er slimløsende. 0 Siter
Freya Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 Hva med en pakke mariekjeks? Det hadde vært lekkert, ikke sant? 0 Siter
carma Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg har ikke halsbetennelse nå, men jeg hoster og det legger seg grums på stemmebåndene når jeg synger, slik at jeg må kremte midt under sangen. Ikke spesielt stilig. Mulig det med spyttproduksjonen er riktig, jeg drikker sitronvann fordi sitronen i seg selv er slimløsende. En god og riktig oppvarming vil være enda mer effektivt ;-) Men vi har alle våre hjelpemidler. Flott hvis det hjelper for deg! 0 Siter
Freya Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 En god og riktig oppvarming vil være enda mer effektivt ;-) Men vi har alle våre hjelpemidler. Flott hvis det hjelper for deg! Vi varmer jo selvfølgelig opp først, jeg sliter med stemmen likevel. 0 Siter
Gjest har ikke prøvd selv Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Prøv honning i sitronvannet, skal vistnok være en bra kombinasjon. 0 Siter
Freya Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 Prøv honning i sitronvannet, skal vistnok være en bra kombinasjon. Funket veldig bra med sitronvannet, hadde ikke noe slim i halsen i det hele tatt. 0 Siter
Gjest hedgehog Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Funket veldig bra med sitronvannet, hadde ikke noe slim i halsen i det hele tatt. Cola hjelper også 0 Siter
Freya Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Skrevet 6. juni 2005 Cola hjelper også Nei, det blir jeg bare mer slimete i halsen av. Vann, masse vann og sitron er det eneste som hjelper for meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.