Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på korøving om en drøy time, og her sitter jeg og truer i meg verdens sureste sitronvann! (Saft av 3 sitroner i 1 l vann.)

I forebyggingens navn! Drittlei av å sprekke og harke og grumse midt i syngingen. Blir jo aldri bra etter den hersens halsbetennelsen. Nå skal den jammen til pers!

Skrevet

Sitronvann brukes vel av sangere først og fremst for å få igang spyttproduksjonen, siden man ofte bli litt tørr i munnen når man er nervøs.

Tror ikke du blir kvitt halsbetennelse med sitronvann :-)

Men lykke til på øving!

Gjest Marie Sætre
Skrevet

Hva med en pakke mariekjeks?

Skrevet

Sitronvann brukes vel av sangere først og fremst for å få igang spyttproduksjonen, siden man ofte bli litt tørr i munnen når man er nervøs.

Tror ikke du blir kvitt halsbetennelse med sitronvann :-)

Men lykke til på øving!

Jeg har ikke halsbetennelse nå, men jeg hoster og det legger seg grums på stemmebåndene når jeg synger, slik at jeg må kremte midt under sangen. Ikke spesielt stilig. :)

Mulig det med spyttproduksjonen er riktig, jeg drikker sitronvann fordi sitronen i seg selv er slimløsende.

Skrevet

Hva med en pakke mariekjeks?

Det hadde vært lekkert, ikke sant? :)

Skrevet

Jeg har ikke halsbetennelse nå, men jeg hoster og det legger seg grums på stemmebåndene når jeg synger, slik at jeg må kremte midt under sangen. Ikke spesielt stilig. :)

Mulig det med spyttproduksjonen er riktig, jeg drikker sitronvann fordi sitronen i seg selv er slimløsende.

En god og riktig oppvarming vil være enda mer effektivt ;-) Men vi har alle våre hjelpemidler. Flott hvis det hjelper for deg!

Skrevet

En god og riktig oppvarming vil være enda mer effektivt ;-) Men vi har alle våre hjelpemidler. Flott hvis det hjelper for deg!

Vi varmer jo selvfølgelig opp først, jeg sliter med stemmen likevel.

Gjest har ikke prøvd selv
Skrevet

Prøv honning i sitronvannet, skal vistnok være en bra kombinasjon.

Skrevet

Prøv honning i sitronvannet, skal vistnok være en bra kombinasjon.

Funket veldig bra med sitronvannet, hadde ikke noe slim i halsen i det hele tatt. :)

Gjest hedgehog
Skrevet

Funket veldig bra med sitronvannet, hadde ikke noe slim i halsen i det hele tatt. :)

Cola hjelper også:)

Skrevet

Cola hjelper også:)

Nei, det blir jeg bare mer slimete i halsen av. Vann, masse vann og sitron er det eneste som hjelper for meg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...