Gå til innhold

Rivotril NHD


joas

Anbefalte innlegg

Hei nhd. Har hadd angst i flere år nu 14 i alt. De siste årene har det utviklet seg til generalisert angst. Har prøvd en hel del ssri produkter som ikke virker der i blant efexor,seroxat, cipralex,og en 6-7 sorter til som jeg ikke husker navnet på. Ei stund så var det bare vival som hjalp men en dag jeg tok den så fikk jeg plutselig kraftige svimmeltokter og ble kvalm (spiste det aldri fast) så da turde jeg ikke å spise det mere. I begynnelsen av April fikk jeg 2o Rivotril hoss en Psykiater(hvet at disse også går under benzo) og disse hjalp veldig.Da disse ble brukt opp så ringte jeg fast legen min og spurte om han kunne skrive ut rivotril å det kunne han. Disse er også brukt opp. Fikk ny ladning nu på torsdag og begge disse gangene fikk jeg ett glass på 150 stk 0.5 mg hoss han Kan han da vite at Rivotrilen også går under benzoen.For min del så ser det ikke slik ut. Men det som egentlig er poenget er at innerst inne så har jeg ikke lyst til å spise slike medisiner i det hele tatt for jeg vet at man blir avhengige av dem (å det er sikkert det jeg er blitt) for jeg begynte med en 3/4 del tab og nu er jeg oppi 2 å en halv tab enda ut på ettermidage kan jeg ta en halv ekstra så da blir det tre i løpet av dagen.Det som er, er at jeg har veldig lyst til å slutte med dem men klarer det ikke.Ene dagen bestemmer jeg meg for at nu skal jeg begynne å trappe ned men så kommer neste dag å da har jeg en del å jøre med både hus og unger å da bryter jeg det løftet ijen.For hvis jeg ikke spiser dem så sliter jeg veldig med skjelving,indre uro, press over brøstet,hodepine, små svimmel og små kvalm, totalt energiløs.Det er mye likere når jeg spiser disse tabbelettene. Så det jeg egentli lurer på er om du kan komme med en ide om hvordan jeg skal trappe ned på rivotrilen.

Så har jeg ett spårsmål til kan man blande Rivotril med tenormin og Furosemid og Duroferon.

Det ble litt langt men jeg håper du kan svare meg.Furosemid bruker jeg pga at jeg her en del vann i leggene.At jeg har vann i beina gjør jo også at jeg blir veldig nervøs og redd for jeg vet at en av tingene dette kan skyldes er at hjertet ikke jobber slik det skal.Men der skal jeg få videre undersøkelse så jeg håper alt er ok.Lider også av sykdomsangst er livredd for å dø fra ungene mine. Håper på svar fra deg for det om det ble litt langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Theos

Hei joas!

I likhet med deg sliter jeg også med generalisert angst. Jeg har brukt rivotril, først som eventuelt, deretter fast i ca 5år.

Jeg greide og trappe ned helt i fjor. Psykiateren min byttet rivotril ut med tolvon. Da sov jeg hele natten. det gjorde meg bedre rusta til å takle dagen.

Desverre er jeg tilbake på rivotril nå,men det er pga den stemmningsstabiliserende effekten.

Håper det var litt til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei joas!

I likhet med deg sliter jeg også med generalisert angst. Jeg har brukt rivotril, først som eventuelt, deretter fast i ca 5år.

Jeg greide og trappe ned helt i fjor. Psykiateren min byttet rivotril ut med tolvon. Da sov jeg hele natten. det gjorde meg bedre rusta til å takle dagen.

Desverre er jeg tilbake på rivotril nå,men det er pga den stemmningsstabiliserende effekten.

Håper det var litt til hjelp.

Hei Theos. Jeg får sove godt om natta det er ikke det jeg sliter med. men det er om dagen jeg sliter. I hvertfall nu når jeg bruker rivotril så sover jeg godt for jeg blir veldig trøtt av den.Når du brukte den i fem år var du oppe i høy dose da? Hvis jeg kan spøre om det.Har lest mange plasser at den dosen jeg bruker er liten i forhold til mange andre men uansett så liker jeg ikke å bruke den men klarer meg ikke uten.Hilsen joas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theos

Hei Theos. Jeg får sove godt om natta det er ikke det jeg sliter med. men det er om dagen jeg sliter. I hvertfall nu når jeg bruker rivotril så sover jeg godt for jeg blir veldig trøtt av den.Når du brukte den i fem år var du oppe i høy dose da? Hvis jeg kan spøre om det.Har lest mange plasser at den dosen jeg bruker er liten i forhold til mange andre men uansett så liker jeg ikke å bruke den men klarer meg ikke uten.Hilsen joas.

Hei joas!

Gikk lenge på en 0,5mg ved sengetid pr dag.

Akkurat nå er jeg oppe i 2mg om dagen fordelt på 2 doser.

I likhet med deg liker jeg ikke å bruke det fordi det nettopp er vanedannende.

Det er jeg som klager til psykiateren og sier jeg ikke vil gå på dem, men hun sier det er underordnet i mitt tilfelle.

Men,jeg støtter deg veldig på motviljen mot denne typen medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Du må ta dette opp med fastlegen din. Dere må komme til en avtale om hvordan og hvor mye som skal forskrives.

2. Begynn med en maksdose på 0,5 mg x 3.

Reduser deretter med en tabl i døgnet hver 3-4 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...