Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 "Menn" er underlige vesener akkurat som kvinner, bare ikke så kompliserte? Fra en oversikt over fotballterminologi i en avis har jeg hentet følgende ord i analfabetisk rekkefølge som noen må forklare: Angripe rom Andreball Banan Benkesliter Bill Shankley Bjørge Lillelien Break-down Bønder Collina Direkte frispark Dommerjævel FIFA Filme Flikk i bakrom Flo-pasning Fotballenke Gjennombrudd Hooligans Ivers Juste Fontaine Keepermat Lapskusforsvar Maracanà Maradona Nota Overgang Panser Hagen Penetrere Pling-party Puskas Skuddredd Soneforsvar Støttepasning Superreserve Tanksenter Tom Lund Tunnel Ukelønn Wembley 0 Siter
Carina82 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Prøver så godt jeg kan... Angripe rom - spille der det er åpent Andreball - i f.eks. en duell, hvis en spiller vinner ballen, og "gir" den videre til en på samme lag, er det den "nye mottakeren" som får andreballen Banan Benkesliter - en som sitter på benken over lengre tid Bill Shankley - fotballegende Bjørge Lillelien Break-down Bønder - alle som ikke heier på Enga Collina - dommer fra Italia Direkte frispark - ballen skytes direkte på mål Dommerjævel - Terje Hauge FIFA - Federation International Football Association Filme - å late som at man blir skadet, for å lure til seg evt frispark eller annet Flikk i bakrom Flo-pasning - Laaaaaang pasning Fotballenke Gjennombrudd - hvis en spiller feks har gjort det bra Hooligans - sånne gærninger Ivers - Steffen Iversen Juste Fontaine Keepermat - Når keeperen absolutt burde klare å ta ballen Lapskusforsvar Maracanà Maradona - spiller fra Argentina Nota Overgang - når en spiller går fra et lag til et annet Panser Hagen - Erik Hagen, forlot Enga til fordel for Russland Penetrere Pling-party - 12eren på tippekupongen Puskas Skuddredd - redd for ballen Soneforsvar - passe på sin egen gressflekk Støttepasning - gir en pasning og får ballen direkte tilbake Superreserve - god spiller på benken Tanksenter Tom Lund - legendarisk fotballspiller som spilte for Lillestrøm Tunnel - ballen mellom bena Ukelønn - ukelønn Wembley - stadion i England, der Norge har slått England 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Prøver så godt jeg kan... Angripe rom - spille der det er åpent Andreball - i f.eks. en duell, hvis en spiller vinner ballen, og "gir" den videre til en på samme lag, er det den "nye mottakeren" som får andreballen Banan Benkesliter - en som sitter på benken over lengre tid Bill Shankley - fotballegende Bjørge Lillelien Break-down Bønder - alle som ikke heier på Enga Collina - dommer fra Italia Direkte frispark - ballen skytes direkte på mål Dommerjævel - Terje Hauge FIFA - Federation International Football Association Filme - å late som at man blir skadet, for å lure til seg evt frispark eller annet Flikk i bakrom Flo-pasning - Laaaaaang pasning Fotballenke Gjennombrudd - hvis en spiller feks har gjort det bra Hooligans - sånne gærninger Ivers - Steffen Iversen Juste Fontaine Keepermat - Når keeperen absolutt burde klare å ta ballen Lapskusforsvar Maracanà Maradona - spiller fra Argentina Nota Overgang - når en spiller går fra et lag til et annet Panser Hagen - Erik Hagen, forlot Enga til fordel for Russland Penetrere Pling-party - 12eren på tippekupongen Puskas Skuddredd - redd for ballen Soneforsvar - passe på sin egen gressflekk Støttepasning - gir en pasning og får ballen direkte tilbake Superreserve - god spiller på benken Tanksenter Tom Lund - legendarisk fotballspiller som spilte for Lillestrøm Tunnel - ballen mellom bena Ukelønn - ukelønn Wembley - stadion i England, der Norge har slått England Ivers= Odd Iversen, Steffen Iversens far. Steffen går under navnet litj-Ivers, ihvertfall i Trondheim, men han er vel i ferd med å arve "Ivers"-navnet, så du er tilgitt... 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Prøver så godt jeg kan... Angripe rom - spille der det er åpent Andreball - i f.eks. en duell, hvis en spiller vinner ballen, og "gir" den videre til en på samme lag, er det den "nye mottakeren" som får andreballen Banan Benkesliter - en som sitter på benken over lengre tid Bill Shankley - fotballegende Bjørge Lillelien Break-down Bønder - alle som ikke heier på Enga Collina - dommer fra Italia Direkte frispark - ballen skytes direkte på mål Dommerjævel - Terje Hauge FIFA - Federation International Football Association Filme - å late som at man blir skadet, for å lure til seg evt frispark eller annet Flikk i bakrom Flo-pasning - Laaaaaang pasning Fotballenke Gjennombrudd - hvis en spiller feks har gjort det bra Hooligans - sånne gærninger Ivers - Steffen Iversen Juste Fontaine Keepermat - Når keeperen absolutt burde klare å ta ballen Lapskusforsvar Maracanà Maradona - spiller fra Argentina Nota Overgang - når en spiller går fra et lag til et annet Panser Hagen - Erik Hagen, forlot Enga til fordel for Russland Penetrere Pling-party - 12eren på tippekupongen Puskas Skuddredd - redd for ballen Soneforsvar - passe på sin egen gressflekk Støttepasning - gir en pasning og får ballen direkte tilbake Superreserve - god spiller på benken Tanksenter Tom Lund - legendarisk fotballspiller som spilte for Lillestrøm Tunnel - ballen mellom bena Ukelønn - ukelønn Wembley - stadion i England, der Norge har slått England Close, but no sigar! He-he. Det er ikke lett, men du vet mer enn meg. 0 Siter
Carina82 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Close, but no sigar! He-he. Det er ikke lett, men du vet mer enn meg. I og med at jeg er både jente OG blond, syns jeg at dette bør være godkjent, altså! 0 Siter
Carina82 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Ivers= Odd Iversen, Steffen Iversens far. Steffen går under navnet litj-Ivers, ihvertfall i Trondheim, men han er vel i ferd med å arve "Ivers"-navnet, så du er tilgitt... Takk for tilgivelsen! 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 I og med at jeg er både jente OG blond, syns jeg at dette bør være godkjent, altså! Jeg vet om flere blondiner som spiller fotball, men de er sikkert ikke representative. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.