Gå til innhold

Pølse i brød

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg må nok dessverre si at det korrekte er rå løk til begge deler. Evt ikke løk i det hele tatt. Unntaket er når en har rekesalat, da passer det best med sprøstekt løk.

Jeg forspiste meg på pølse med rekesalat tidlig på 90-tallet, og har ikke klart den kombinasjonen siden.

*urgh*

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

4

• Mrs. Wallace

3

• lurulf

2

• hare1365380455

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

På grillpølse har man tykke sikksakkstriper, på wieneren rette, tynne.

Dessuten kan grillpølsen godt ha chilliketchup og intersant sennepp, mens wieneren er og blir enn sånn type søttendemaiklassiker som skal være uberørt anno ca 1978, og ergo skal den ha vanlig pølsesennepp og ordinær ketchup.

Begge deler spises forøvrig i enkel lompe og med rå løk.

Den største pølseforbrytelsen (ved siden av rekesalat) er forøvrig å ha løken under ketchupen.. Jeg HAR sett det gjort..Hva f***?!

;-)

laguna1365380434
Skrevet

Bostonagurk, en slags finhakket pikcles, kjempegodt på pølse.

Sylteargurk og relish er en forbrytelse på pølsen!;_)

Sylteagurk er yummi, men den bor på hamburger og brødskiver og slik, aldri, aldri på pølsen!

Skrevet

Ja, Bergbys er lokalt, men trodde sennepen hadde spredd seg LANGT utover nå. De har den iallefall langs E18 ganske langt inn mot Oslo.

Denne sennepen er SØT serru. Derfor er den den eneste som duger.

Ja, Bergbys har spredt seg. Og den er kjempegod til lutefisk. Men jeg synes den blir for søt på pølser.

Skrevet

Det viktigste er at ketchupen has på før sennepen!

Skrevet

Det fantes noe som het "Super med Stappe" i de gode gamle dager.

Wiener (grillpølser fantes ikke dengang) i pølsebrød, ketchup, sennep, rå løk, en stor dæsj med rekesalat dekket over med en god porsjon potetstappe.

Tror ikke den varianten er å oppdrive på et gatekjøkken lenger ; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...