Gå til innhold

Taco rekkefølge..

Anbefalte innlegg

Gjest Sinai
Skrevet

Litt innspirert av denne ketchup på pølse-tråden: (ja, jeg kjeder meg)

Hvilken rekkefølge er riktig?

Min er sånn her:

Kjøttdeig

litt ost

jalapeno

salsa

grønnsaker

rømme

avokado

mer ost

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

2

• Osiris

1

• Åsemor

1

• hare1365380455

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nam-nam til taco
Skrevet

Tror alle har en fast rekkefølge på det der jeg:-)

Jeg tar salat,kjøtt,rømme , saus, ost.

Nam nam skal ha taco i kveld jeg :-)

Og ja , jeg kjeder meg også, er jo så dårlig vær ute:-(

Gjest vill, vakker
Skrevet

Ja, du har det nesten riktig.

Kjøttdeig.

Ost.

Tabascosaus.

Tacosaus.

Evt jalla-jalla. (Kan sløyfes)

Rømme. (Ekte tung, selvfølgelig)

Salat.

Sånn er det.

Gjest vill, vakker
Skrevet

Tror alle har en fast rekkefølge på det der jeg:-)

Jeg tar salat,kjøtt,rømme , saus, ost.

Nam nam skal ha taco i kveld jeg :-)

Og ja , jeg kjeder meg også, er jo så dårlig vær ute:-(

Salat først? Skal du ha deg en på tygga?

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Kjøttdeig.

Ost.

Tabascosaus.

Tacosaus.

Salat.

Sånn er det.

Hva er jalla-jalla?

Jalla er arabisk og betyr "gå" "fort" eller "gå vekk"

Gjest josefine 1
Skrevet

Kjøttdeig

Løk

Tacosaus

Rømme

Mais

Ananas

Ost

Etter at de minste fikk smaken på Taco har vi gått over fra skjell til å ha alle ingrediensene på tallerkenen, og så ha Nachos ved siden av. MYE mindre søl av det :o), OG like godt.

Skrevet

Nå spiser ikke vi taco, men wraps.

Kjøttdeig, ost, tacosaus og rømme blandes sammen til en god blanding, mais og salat på halve, paprika og agurk på andre halve.

Sist jeg spiste taco blanda jeg sammen kjøttdeig, ost, tacosaus, rømme, salat, paprika, mais og agurk, det blir en skikkelig god blanding. Og så spiste jeg det med gaffel, og brakk opp taco-skjellene og spiste litt taco-skjell for hver gaffel med blanding.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Taco krydret med vold.

Gjest vill, vakker
Skrevet

Hva er jalla-jalla?

Jalla er arabisk og betyr "gå" "fort" eller "gå vekk"

Jalapenos. Men det er kanskje vel så bra å bruke finhakka fersk chilli.

Nå trur jeg kanskje kveldens måltid er klart.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Kjøttdeig, ost, tacosaus og rømme blandes sammen til en god blanding, mais og salat på halve, paprika og agurk på andre halve.

Sist jeg spiste taco blanda jeg sammen kjøttdeig, ost, tacosaus, rømme, salat, paprika, mais og agurk, det blir en skikkelig god blanding. Og så spiste jeg det med gaffel, og brakk opp taco-skjellene og spiste litt taco-skjell for hver gaffel med blanding.

Wraps er ut, nå er det ost, grøt og flesk kokt sammen for å spare tid.

Det neste blir en blanding av rabarabragrøt, asparges og fisk. Det skal røykes i snadde.

Gjest trultemor25
Skrevet

Rekkefølgen er viktig. Min er:

kjøttdeig

ost

hot tacosaus

lettrømme

løk

agurk

evt. mais

salat

Vet ikke om noen synes taco er ensbetydende med tacoshell, men jeg bruker helst sånne tortilla-lefser (ikke de største, men de nest største) og kaller herligheten allikevel for taco. Sist gang hadde jeg skjell, må jo variere litt. Har også prøvd slike tubes eller hva de kalles. Artig vri.

Skal kose meg med taco i kveld. Ja, det skal jeg. Og en video av noe slag. Er alene hjemme så slipper kranglinga over hvilken video det blir. Endelig får jeg se en JEG vil se!

Gjest vill, vakker
Skrevet

Taco krydret med vold.

Ja, en kan bli rød i toppen av mindre.

Gjest trultemor25
Skrevet

Kjøttdeig

Løk

Tacosaus

Rømme

Mais

Ananas

Ost

Etter at de minste fikk smaken på Taco har vi gått over fra skjell til å ha alle ingrediensene på tallerkenen, og så ha Nachos ved siden av. MYE mindre søl av det :o), OG like godt.

Som barn satt jeg fast en tacoshellbit i halsen og jeg synes det hele var ganske traumatisk, så jeg kommer ikke til å servere mine barn tacoshell før de er godt voksne.

Gjest Nam-nam til taco
Skrevet

oj ,ny her, blir litt skremt no .

JA jeg har salat først:-)

Koser meg like mye som deg med taco , helt sikkert, selv om rekkefølgen ikke er etter din smak :-)

Gjest vill, vakker
Skrevet

Koser meg like mye som deg med taco , helt sikkert, selv om rekkefølgen ikke er etter din smak :-)

Ja, Pass deg for å tulle for mye med tacoen;-)

Gjest Sinai
Skrevet

I wraps er det jo bare å fylle på. Jeg har mest problemer med å begrense meg, får nesten aldri lukket den!

Taco er som et lite murerarbeide, rekkefølgen er avgjørende for om du vil klare å sette tennene i den uten å søle. Denne rekkefølgen jeg bruker er et resultat av forskning på ingrediensenes konsistens og evnen til å lime sammen mindre samarbeidsvillige matvarer :)

Skrevet

Jeg bruker også salat først.

Gjest Så vet man det også
Skrevet

Kjøttdeig.

Ost.

Tabascosaus.

Tacosaus.

Salat.

Sånn er det.

Jalla betyr dum på samisk

Gjest Sinai
Skrevet

Jeg bruker også salat først.

Det gjelder å sikre at man får plass til det beste først. og da kommer det jo an på hva man synes er best..

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Jalapenos. Men det er kanskje vel så bra å bruke finhakka fersk chilli.

Nå trur jeg kanskje kveldens måltid er klart.

Jeg fikk en fersk slik ved siden av burgeren på Baja California, som å spise glødende kull, jeg mistet stemmen i flere minutter! Grillkokken la den der fordi jeg fortalte hvordan jeg ville ha burgeren. Han likte ikke at noen brydde seg med kokkingen. Gliset hans var bredere enn trynet hans, den lille frekke meksikaneren. Dessuten trodde han jeg var svensk, han likte ikke svenske, men lyste opp da jeg sa jeg var norsk, da fikk jeg en gratis øl. Nesten umulig å ikke involvere seg i slike kulturer. Kokken tygget frukten som det var vanlig agurk.

Han brukte det også å skremme dyr som rotet i søppelet, blandet det i litt mat som han satte ut som de spiste. De kom aldri tilbake.

Han kunne et svensk ord: runka.

Det virksomme stoffet heter capsiasin og er en sterk nervegift. Jalapeño er 50 ganger sterkere enn vanlig chili.

Nesten en liten religion det der.

http://www.jalapenocafe.com/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...