Gjest Nam-nam til taco Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg bruker også salat først. Ja se der dere:-) Fler en meg da:-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Kjøttdeig, ost, tacosaus, rømme, mais, agurk, tomat. Og løk er også godt i! 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Ja, en kan bli rød i toppen av mindre. Kanskje en ny trend? I gamle dager var det auksjon, hjemmebrygg og slagsmål. I dag kan det være Tupperwareparty, taco, rødvin og kvinneslagsmål? I gamle dager sa de at ingen burde gå på auksjon med nye tenner elelr bein som lett brekker. I dag kan man kanskje si at man ikke skal gå på Tupperwareparty med nytt hår? 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg fikk en fersk slik ved siden av burgeren på Baja California, som å spise glødende kull, jeg mistet stemmen i flere minutter! Grillkokken la den der fordi jeg fortalte hvordan jeg ville ha burgeren. Han likte ikke at noen brydde seg med kokkingen. Gliset hans var bredere enn trynet hans, den lille frekke meksikaneren. Dessuten trodde han jeg var svensk, han likte ikke svenske, men lyste opp da jeg sa jeg var norsk, da fikk jeg en gratis øl. Nesten umulig å ikke involvere seg i slike kulturer. Kokken tygget frukten som det var vanlig agurk. Han brukte det også å skremme dyr som rotet i søppelet, blandet det i litt mat som han satte ut som de spiste. De kom aldri tilbake. Han kunne et svensk ord: runka. Det virksomme stoffet heter capsiasin og er en sterk nervegift. Jalapeño er 50 ganger sterkere enn vanlig chili. Nesten en liten religion det der. http://www.jalapenocafe.com/ Var det en litt stor lysegrønngul sak? Sånn man får i kebab? De er gode, ikke sterke i det hele tatt. Jeg knasker sånne som gulrøtter! Men har du prøvd den lille grønne guffen ved siden av sushi? _Den_ er farlig 0 Siter
Freya Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Som barn satt jeg fast en tacoshellbit i halsen og jeg synes det hele var ganske traumatisk, så jeg kommer ikke til å servere mine barn tacoshell før de er godt voksne. *fnis* Så i 50-årslaget sitt får de endelig spise tacoskjell... 0 Siter
Freya Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Bruker tortillas, da blir rekkefølgen som dette: Tortilla Hot tacosaus Revet ost Kjøttdeig Rømme Grønnsaker (løk, paprika, agurk, mais) Og så kommer jobben med å brette dette sammen til noe som kan trøkkes inn i gapet... 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 *fnis* Så i 50-årslaget sitt får de endelig spise tacoskjell... jup 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Var det en litt stor lysegrønngul sak? Sånn man får i kebab? De er gode, ikke sterke i det hele tatt. Jeg knasker sånne som gulrøtter! Men har du prøvd den lille grønne guffen ved siden av sushi? _Den_ er farlig Gulrød, 2 cm tjukk, ca fire cm lang, rund ende, tjukk grønn stilk med stor grønn krave. Den jeg fikk er etter kokkens mening verdens sterkeste, mend det fins visst mange typer der og : http://images.google.no/images?q=jalapeno 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Gulrød, 2 cm tjukk, ca fire cm lang, rund ende, tjukk grønn stilk med stor grønn krave. Den jeg fikk er etter kokkens mening verdens sterkeste, mend det fins visst mange typer der og : http://images.google.no/images?q=jalapeno De jalapenoglassene på rema inneholder noen ekstremt sterke gulrøtter 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 De jalapenoglassene på rema inneholder noen ekstremt sterke gulrøtter Litt artig er at det ikke hjelper å drikke vann, da virkestoffet kun er fettløselig. Vannet bare sprer det nedover halsen. Loff er bra, den suger opp stoffet, og sukker som binder det. Stoffet kiler seg godt fast nede mellom smaksløkene. Det lammer stemmebånda om det kommer dit. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Taco rekkefølgen er ukrenkelig slik: Kjøtt løk Tacosaus Agurk&salat ost rømme Og til slutt jalapenos eller hotpeppermix balanserende på toppen. Alt annet er vandalisme!;-) (typen lager HELT feil! Han har ost i BUNNEN..Feilere blir det ikke..;-)) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Tortilla (Kylling)kjøttdeigfyll Ost Salat (Isberg) Agurk Mais (masse) 0 Siter
Gyda Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Min rekkefølge er slik: Kjøttdeig Ost (den legges nærmest den varme kjøttdeigen slik at den har mulighet for å smelte i alle fall litt) Salat Saus Og lettrømme på toppen. Av og til gjør jeg som Åsemor, legger alt tilbehøret på tallerkenen, og spiser skjellet som flatbrød (*s*) ved siden av. 0 Siter
Gjest begonia Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 For meg er rekkefølgen helt ugyldig, og jeg må forresten ha tortilla isteden for taco. Tortillaen brekker ikke, den bære sprekker hvis en er alt for størnøyd når en fyller den. Men altså, som fyll må jeg ha kjøttdeig eller stekt krydret biff i biter, mais, tomat, agurk, purre, ost, tacokrydder og saus. Nam! 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Taco rekkefølgen er ukrenkelig slik: Kjøtt løk Tacosaus Agurk&salat ost rømme Og til slutt jalapenos eller hotpeppermix balanserende på toppen. Alt annet er vandalisme!;-) (typen lager HELT feil! Han har ost i BUNNEN..Feilere blir det ikke..;-)) Min har også ost i bunnen. Dette er helt helt feil! 0 Siter
Ulrikke Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 *sukk* Denne tråden ble jeg jo FRYKTELIG taco-lysten av... Men sambo synes taco er KJEDELIG (går det an??), så vi har det bare når vi har "barne-uker"... Og dessverre for meg er ikke det nå... *sikle* Gjett hva vi skal ha neste helg!!! 0 Siter
Kvinna Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Kjøttdeig,salsa, ost, grønnsaker, rømme, salat. 0 Siter
Champagne Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Kjøttdeig løk tomat agurk ost Alt det andre sølet av sauser holder jeg meg langt unna *grøss* 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Nå skal jeg til og spise taco :-) Rekkefølgen er: -kjøttdeig -mais -ost -løk -rømme -tacosaus -sopp -agurk -salat Mmmmmm, jeg går aldri lei taco!!! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Taco rekkefølgen er ukrenkelig slik: Kjøtt løk Tacosaus Agurk&salat ost rømme Og til slutt jalapenos eller hotpeppermix balanserende på toppen. Alt annet er vandalisme!;-) (typen lager HELT feil! Han har ost i BUNNEN..Feilere blir det ikke..;-)) Helt enig, ost i bunnen hører ikke hjemme i det hele tatt!! Får nesten vondt i magen når jeg ser folk gjøre det ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.