Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg fikk nettopp se slektstreet mitt på morssida, og alle forfedrene mine på den sida er samer (IIIK), det kryr av samenavn oppover hele. Hva skal jeg gjøre? Jeg visste ikke det. 0 Siter
Gjest lille bethen Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 "Hva skal jeg gjøre?" Gå inn i en dyp depresjon kanskje. Hvordan i alle dager kan du overleve nå som du har fått vite at du har sameblod? 0 Siter
Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 "Hva skal jeg gjøre?" Gå inn i en dyp depresjon kanskje. Hvordan i alle dager kan du overleve nå som du har fått vite at du har sameblod? IIIIIK 0 Siter
Gjest begonia Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 IIIIIK Kjøp deg et samedrakt, eller hva de kaller den der fargerike klesdrakta si! 0 Siter
Osiris Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Vær stolt og kry over at du tilhører et av verdens urfolk 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det er vel ikke akkurat noe du kan gjøre med det? Er det ikke flott å være av samisk opprinnelse da? Mine forfedre er husmenn, uekte barn, og rallare. Jeg kan ikke gjøre noe med det jeg, like lite som pappaen til ungene kan gjøre noe med at han stammer fra dansk adel laaaangt uti slekta... 0 Siter
Gjest skjellsord Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 jeg har kvener i slekten min (vandret inn fra finland) 0 Siter
Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Kjøp deg et samedrakt, eller hva de kaller den der fargerike klesdrakta si! IIIIK 0 Siter
Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 . Og en spanjol eller portugiser! IIIK 0 Siter
Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Vær stolt og kry over at du tilhører et av verdens urfolk Samer er ikke urfolk. 0 Siter
Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Hvor gammel er du? Alt for mange og førti. 0 Siter
Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 jeg har kvener i slekten min (vandret inn fra finland) De kom til Norge før samene? 0 Siter
Gjest lille bethen Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Alt for mange og førti. Ok. Av alle "iiik"ene så regnet jeg med du var en liten fjortenåring. 0 Siter
Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Ok. Av alle "iiik"ene så regnet jeg med du var en liten fjortenåring. Jeg blir verre med åra også. Jaggu er det et par finske navn også. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Ble dem tappe ut alt blodet ditt, sentrifugere det og så fjerne den delen som joiker. Så putter du resten inn igjen sammen med litt fra blodbanken. Faren for overdreven joiking, innflytting i lavvo og kjøp av rein er overhengende stor nå som du finner det ut i voksen alder og har mye samesaker å ta igjen..... *føler med deg* glise glise 0 Siter
Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det er vel ikke akkurat noe du kan gjøre med det? Er det ikke flott å være av samisk opprinnelse da? Mine forfedre er husmenn, uekte barn, og rallare. Jeg kan ikke gjøre noe med det jeg, like lite som pappaen til ungene kan gjøre noe med at han stammer fra dansk adel laaaangt uti slekta... Jeg overdriver litt med vilje, egentlig er det interessant å se. Jaja - fjellfinner, finske og spanske, og en liten italiener lengst opp tror jeg, ca 1670 der stopper det. Det mangler mange i 6 generasjon skulle det være 64 personer, men mangler 35. Andre jeg kjenner der oppe har masse italienere, portugisere, tyskere og spanjoler i slekta langt ut. Seilskutetida droppet mange barn der oppe i nord. Det kan du se på hårfargen til mange: sort som natten. Det krydde av prostituerte og småkjeltringer visst. 0 Siter
Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Ble dem tappe ut alt blodet ditt, sentrifugere det og så fjerne den delen som joiker. Så putter du resten inn igjen sammen med litt fra blodbanken. Faren for overdreven joiking, innflytting i lavvo og kjøp av rein er overhengende stor nå som du finner det ut i voksen alder og har mye samesaker å ta igjen..... *føler med deg* glise glise Kan man få men av overjoiking? Joik er forresten ulyd. 0 Siter
Gjest same kan det være Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Ble dem tappe ut alt blodet ditt, sentrifugere det og så fjerne den delen som joiker. Så putter du resten inn igjen sammen med litt fra blodbanken. Faren for overdreven joiking, innflytting i lavvo og kjøp av rein er overhengende stor nå som du finner det ut i voksen alder og har mye samesaker å ta igjen..... *føler med deg* glise glise Da må jeg gå inn for en same i hvert TV-program, og han skal være høy og mørk, ikke hjulbeint og ikke alkoholiker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.