Gå til innhold

Samer i slekta

Anbefalte innlegg

Gjest same kan det være
Skrevet

Jeg fikk nettopp se slektstreet mitt på morssida, og alle forfedrene mine på den sida er samer (IIIK), det kryr av samenavn oppover hele. Hva skal jeg gjøre? Jeg visste ikke det.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lurulf

4

• Osiris

3

• Kvinna

2

• laguna1365380434

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest lille bethen
Skrevet

"Hva skal jeg gjøre?" Gå inn i en dyp depresjon kanskje. Hvordan i alle dager kan du overleve nå som du har fått vite at du har sameblod?

Gjest same kan det være
Skrevet

"Hva skal jeg gjøre?" Gå inn i en dyp depresjon kanskje. Hvordan i alle dager kan du overleve nå som du har fått vite at du har sameblod?

IIIIIK

Gjest begonia
Skrevet

IIIIIK

Kjøp deg et samedrakt, eller hva de kaller den der fargerike klesdrakta si!

Skrevet

Vær stolt og kry over at du tilhører et av verdens urfolk

Skrevet

Det er vel ikke akkurat noe du kan gjøre med det? Er det ikke flott å være av samisk opprinnelse da?

Mine forfedre er husmenn, uekte barn, og rallare. Jeg kan ikke gjøre noe med det jeg, like lite som pappaen til ungene kan gjøre noe med at han stammer fra dansk adel laaaangt uti slekta...

Gjest skjellsord
Skrevet

jeg har kvener i slekten min (vandret inn fra finland)

Gjest same kan det være
Skrevet

Kjøp deg et samedrakt, eller hva de kaller den der fargerike klesdrakta si!

IIIIK

Gjest same kan det være
Skrevet

.

Og en spanjol eller portugiser! IIIK

Gjest same kan det være
Skrevet

Vær stolt og kry over at du tilhører et av verdens urfolk

Samer er ikke urfolk.

Gjest same kan det være
Skrevet

Hvor gammel er du?

Alt for mange og førti.

Gjest same kan det være
Skrevet

jeg har kvener i slekten min (vandret inn fra finland)

De kom til Norge før samene?

Gjest lille bethen
Skrevet

Alt for mange og førti.

Ok. Av alle "iiik"ene så regnet jeg med du var en liten fjortenåring.

Gjest same kan det være
Skrevet

Ok. Av alle "iiik"ene så regnet jeg med du var en liten fjortenåring.

Jeg blir verre med åra også. Jaggu er det et par finske navn også.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Ble dem tappe ut alt blodet ditt, sentrifugere det og så fjerne den delen som joiker. Så putter du resten inn igjen sammen med litt fra blodbanken.

Faren for overdreven joiking, innflytting i lavvo og kjøp av rein er overhengende stor nå som du finner det ut i voksen alder og har mye samesaker å ta igjen.....

*føler med deg*

glise glise

Gjest same kan det være
Skrevet

Det er vel ikke akkurat noe du kan gjøre med det? Er det ikke flott å være av samisk opprinnelse da?

Mine forfedre er husmenn, uekte barn, og rallare. Jeg kan ikke gjøre noe med det jeg, like lite som pappaen til ungene kan gjøre noe med at han stammer fra dansk adel laaaangt uti slekta...

Jeg overdriver litt med vilje, egentlig er det interessant å se. Jaja - fjellfinner, finske og spanske, og en liten italiener lengst opp tror jeg, ca 1670 der stopper det. Det mangler mange i 6 generasjon skulle det være 64 personer, men mangler 35. Andre jeg kjenner der oppe har masse italienere, portugisere, tyskere og spanjoler i slekta langt ut. Seilskutetida droppet mange barn der oppe i nord. Det kan du se på hårfargen til mange: sort som natten. Det krydde av prostituerte og småkjeltringer visst.

Gjest same kan det være
Skrevet

Ble dem tappe ut alt blodet ditt, sentrifugere det og så fjerne den delen som joiker. Så putter du resten inn igjen sammen med litt fra blodbanken.

Faren for overdreven joiking, innflytting i lavvo og kjøp av rein er overhengende stor nå som du finner det ut i voksen alder og har mye samesaker å ta igjen.....

*føler med deg*

glise glise

Kan man få men av overjoiking? Joik er forresten ulyd.

Gjest same kan det være
Skrevet

*føler med deg*

glise glise

Da må jeg gå inn for en same i hvert TV-program, og han skal være høy og mørk, ikke hjulbeint og ikke alkoholiker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...