Gjest trultemor25 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg har nettopp vært og handla, og det slår meg at samtlige, og da mener jeg SAMTLIGE av butikkdamene (og mennene) gjør en stoooor feil når de skal gi tilbake vekslepenger. De gir sedler/kvittering FØRST og legger småmyntene oppå dette igjen. Hvorfor gjør dem det? Jeg skjønner det ikke? Dette er jo umulig for kunden å håndtere! Det sier seg jo selv at disse myntene kommer til å falle av, hvis man ikke er en kunstner til å balansere disse ned i lommeboka da. Jeg har selv jobbet i butikk og den slags og da ga jeg ALLTID småpenger først, så sedler. *oppgitt* 0 Siter
Gjest lille bethen Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det der irriterer meg også!! Dem burde vite bedre... 0 Siter
snooker Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Nemlig! Det er nesten så man får lyst til å omfavne vedkommende hvis man en sjelden gang får myntene først. 0 Siter
Gjest Skjønner at du ikke er norsk ;) Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det der irriterer meg også!! Dem burde vite bedre... Det der irriterer meg også!! Dem burde vite bedre... That annoys me as well. Them should know better. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Takk. Jeg trodde jeg var sær som har et problem med det der... 0 Siter
Gjest lille bethen Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det der irriterer meg også!! Dem burde vite bedre... That annoys me as well. Them should know better. Hva så om jeg er indisk? 0 Siter
Gyda Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Kanskje de har en idé om at myntene skal legges på toppen for lettere å holde sedlene "på plass" ...? Kven kveit? Men jeg er helt enig med deg. Neste gang lukker vi hånda, og sier: "Nei, nei. Myntene først, takk!" 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det har jeg aldri tenkt på. Men så betaler jeg som oftest med kort da 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Aldri tenkt på det.. Jeg er redd jeg gjør det selv. Finner seddel først og deretter småveksel. Men jeg gir stort sett kunden det i hånda..Bedre da? Og kvitteringen gir jeg sist. Altså stor penge - liten penge - lapp.. Er ikke det greit da? :-o 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Har aldri hatt problemer med å ta imot penger gitt... Men skjønner jo at det kan være problematisk. (ikke ironisk ment altså!) 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 I butikken jeg handler i er det verre. Der kommer myntene rasende ut av en automat, samtidig som kassamann/dama kommer med sedler og kvitto. Det skal ikke være enkelt.. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Aldri tenkt på det.. Jeg er redd jeg gjør det selv. Finner seddel først og deretter småveksel. Men jeg gir stort sett kunden det i hånda..Bedre da? Og kvitteringen gir jeg sist. Altså stor penge - liten penge - lapp.. Er ikke det greit da? :-o Bare du ikke legger småpengene OPPÅ sedlene så er det greit. Lar kunden få tid til å rydde vekk sedlene før du kommer med myntene. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Bare du ikke legger småpengene OPPÅ sedlene så er det greit. Lar kunden få tid til å rydde vekk sedlene før du kommer med myntene. Tror ikke jeg lager sånn ramlestabel..;-) Men jeg skal jammen tenke over det neste gang jeg jobber.. Jeg står jo egentlig bare og konser på at vekslet skal være RIKTIG, og måten jeg gir det på får mindre fokus. Jeg tilhører de av oss som må ha tunga MEGET rett i munnen, selv for mindre matematiske transaksjoner..;-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Har prøvd å gi tilbake "begge veier" når jeg jobbet i butikk. Det som uten unntak skjedde da jeg talte opp mynten først, var snerring om at "JEG SKAL HA TILBAKE EN HUNDRELAPP OGSÅ *SNERR* Så måtte jeg liksom si noe om at "det skal du få", for hvis jeg ikke sa noe, så virka jeg jo helt blåst. Desuten tenker en vel sånn at en skal ha trehundre OG syttifem kroner, og regner vel opp fra "første tall"... Har for øvrig aldri tenkt over det når jeg er kunde selv. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Har prøvd å gi tilbake "begge veier" når jeg jobbet i butikk. Det som uten unntak skjedde da jeg talte opp mynten først, var snerring om at "JEG SKAL HA TILBAKE EN HUNDRELAPP OGSÅ *SNERR* Så måtte jeg liksom si noe om at "det skal du få", for hvis jeg ikke sa noe, så virka jeg jo helt blåst. Desuten tenker en vel sånn at en skal ha trehundre OG syttifem kroner, og regner vel opp fra "første tall"... Har for øvrig aldri tenkt over det når jeg er kunde selv. Jeg pleide å pelle ut alle vekslepengene (sedlene først som regel)og holde i dem til jeg hadde plukka frem alt, deretter ga jeg småmynter først, så sedler. 0 Siter
Kvinna Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg pleide å pelle ut alle vekslepengene (sedlene først som regel)og holde i dem til jeg hadde plukka frem alt, deretter ga jeg småmynter først, så sedler. Javel! 0 Siter
bb71 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Syns det er kjekt å få myntene oppå sedlene, da bare feier jeg myntene, med hjelp av en traktet seddel, ned i myntlommen. Øv deg så får du det nok til! 0 Siter
Gjest bruker kort Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg synes det er best, da dytter jeg på seddelen med tommelen, slik at det blir en grop, og så sklir myntene rett ned i lommeboken. Så lukker jeg myntrommet, og legger seddel / kvittering på plass i lommeboken. Nå betaler jeg kanskje med cash en gang i måneden eller sjeldnere, så det er ingen stor sak. Bruker nesten bare kort. 0 Siter
Anki Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Hmm..når jeg har jobbet i butikk har jeg alltid gjort det omvendt - myntene først og så sedlene... 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Hmm..når jeg har jobbet i butikk har jeg alltid gjort det omvendt - myntene først og så sedlene... *klem til deg* Det er slike butikkdamer vi vil ha! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.