Gjest en ferie Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Men det er slettes ingen ferie, og de tapper kortet ditt om du gir informasjon til dem. Samtalen starter ved at man hører noe som er lest inn på bånd; sier du noe kommer en person til telefonen. (Kilde: stavanger aftenblad i dag.) Vi har fått en slik telefon. Vær obs. 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg lever etter prinsippet: er noe for godt til å være sant, så er det også det. Ikke uten grunn at nesten alle som får telefon fra Norsk tipping om premie vil ringe tilbake selv. En svindler stakk med kredittkortet mitt, men jeg har vært ute i verden før, og kortet er inaktivt/ugyldig. Han syns sikkert jeg var svært likeglad, og det var jeg med god grunn, jeg løp ikke etter. Jeg har alltid et inaktivt kort i lommeboka, slik at en evt tyv eller svindler tror han har skutt gullfuglen. Jeg gir dem det inaktive for å se hva som skjer, og minst en gang har det reddet meg. 0 Siter
Gjest Du vet det sikkert, men likevel.. Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg lever etter prinsippet: er noe for godt til å være sant, så er det også det. Ikke uten grunn at nesten alle som får telefon fra Norsk tipping om premie vil ringe tilbake selv. En svindler stakk med kredittkortet mitt, men jeg har vært ute i verden før, og kortet er inaktivt/ugyldig. Han syns sikkert jeg var svært likeglad, og det var jeg med god grunn, jeg løp ikke etter. Jeg har alltid et inaktivt kort i lommeboka, slik at en evt tyv eller svindler tror han har skutt gullfuglen. Jeg gir dem det inaktive for å se hva som skjer, og minst en gang har det reddet meg. Håper du er klar over at et sperret kort også kan brukes. Kanskje bare små beløp, men likevel. Det var en artikkel om det for en uke siden eller noe sånt. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Du verden, takk for advaselen! For hvis noen hadde ringt meg og sagt jeg hadde vunnet ferie, ville jeg garantert gitt dem både bankkonto, kredittkortnummer og alt med en gang jeg... ...særlig 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Man må virkelig være rimelig tett i kålen om man går på slikt og gir kontoopplysninger fra seg i en sånn sammenheng. 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Håper du er klar over at et sperret kort også kan brukes. Kanskje bare små beløp, men likevel. Det var en artikkel om det for en uke siden eller noe sånt. Jada. Men en kraftig magnet fjerner magnetstripa. De har ikke sett at utløpsdato er 03/03 :-) det som forsvant har ikke vært brukt. Politiet sa at de som regel løp/kjørte fra bank til bank og brukte PIN-koden de hadde lurt til seg. De, kort sagt, byttet mitt med et annet som lignet og stakk avgårde før jeg oppdaget det og fikk sukk for meg. Det hadde funket hvis kortet og PIN var ekte. Hadde det ikke skjedd noe spesielt, hadde jeg funnet fram mitt ekte og brukt det. Det inaktive er en lokkedue for muffens. 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Håper du er klar over at et sperret kort også kan brukes. Kanskje bare små beløp, men likevel. Det var en artikkel om det for en uke siden eller noe sånt. Men da er det banken eller VISA som er ansvarlig, så man taper ikke penger på det. 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jada. Men en kraftig magnet fjerner magnetstripa. De har ikke sett at utløpsdato er 03/03 :-) det som forsvant har ikke vært brukt. Politiet sa at de som regel løp/kjørte fra bank til bank og brukte PIN-koden de hadde lurt til seg. De, kort sagt, byttet mitt med et annet som lignet og stakk avgårde før jeg oppdaget det og fikk sukk for meg. Det hadde funket hvis kortet og PIN var ekte. Hadde det ikke skjedd noe spesielt, hadde jeg funnet fram mitt ekte og brukt det. Det inaktive er en lokkedue for muffens. Hva er det du sier nå? Du drar alltid fram et inaktivt kort og vifter med det i 5 sekunder før du bytter kort og betaler? 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Hva er det du sier nå? Du drar alltid fram et inaktivt kort og vifter med det i 5 sekunder før du bytter kort og betaler? Bare på steder hvor jeg ikke er sikker. Men nå bruker jeg helst minibanker, det er blitt flere av dem. Hvis noen stikker av med det ekte kortet er jeg i knipe uansett om de ikke får ut penger. Jeg har lagt det igjen i baren som pant også, uten at noen har sett at det er gått ut :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Bare på steder hvor jeg ikke er sikker. Men nå bruker jeg helst minibanker, det er blitt flere av dem. Hvis noen stikker av med det ekte kortet er jeg i knipe uansett om de ikke får ut penger. Jeg har lagt det igjen i baren som pant også, uten at noen har sett at det er gått ut :-) Hehe... 0 Siter
Molly Mandy Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Ja! De ringte til oss i går! Jeg bare la på jeg, etter at hun hadde bedt meg om å trykke 9 dersom jeg ville ha premien. Herre min hatt for et opplegg! 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Man må virkelig være rimelig tett i kålen om man går på slikt og gir kontoopplysninger fra seg i en sånn sammenheng. En ble frastjålet lommeboka si og gikk i banken for å sperre bankkortet. En ringte senere "fra banken" og sa de måtte ha PIN-koden hennes for å sperre kontoen. Hu som ringte rimte ikke med stemmen og vokabularet til en bankdame, så hun fikk en fake PIN-kode. Da hun ble spurt om det stemte, sa hun ja og takk :-) Tyver er ikke alltid så smarte som de tror, men det kunne gått. 0 Siter
Plomma Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Ja! De ringte til oss i går! Jeg bare la på jeg, etter at hun hadde bedt meg om å trykke 9 dersom jeg ville ha premien. Herre min hatt for et opplegg! Akkurat en slik telefon fikk jeg for etpartimer siden også! Det var datteren min på snart 5 som tok telefonen og hun sa "mamma det er noen som ikke snakker norsk" og så var det det der med "press 9 to claim your prize". Jeg har jo hørt om dette og var OBS, men i tillegg har livet lært meg at hvis noe høres for godt ut til å være sant, så er det som oftest det... Så vær OBS! 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Hehe... Medreisende har sagt at det ikke er så lurt å legge kortet i baren, og det stemmer, det skal man aldri gjøre. Det kostet meg en femhundrelapp i Norge for noen år siden. 0 Siter
Gjest en ferie Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Du verden, takk for advaselen! For hvis noen hadde ringt meg og sagt jeg hadde vunnet ferie, ville jeg garantert gitt dem både bankkonto, kredittkortnummer og alt med en gang jeg... ...særlig Ingen grunn til å være frekk. 0 Siter
Gjest en ferie Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Man må virkelig være rimelig tett i kålen om man går på slikt og gir kontoopplysninger fra seg i en sånn sammenheng. Noen blir lurt; i avisartikkelen var det to søstre som gikk på. Faren deres hørte slutten av samtalen, og fikk sperret kontoen. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det er vel ingen som går på det lenger? Det har jo stått så mye om det i avisene og på nett. Må være passe godtroende om en opplyser om kredittkortnr. over telefonen uansett. Mvh 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 En ble frastjålet lommeboka si og gikk i banken for å sperre bankkortet. En ringte senere "fra banken" og sa de måtte ha PIN-koden hennes for å sperre kontoen. Hu som ringte rimte ikke med stemmen og vokabularet til en bankdame, så hun fikk en fake PIN-kode. Da hun ble spurt om det stemte, sa hun ja og takk :-) Tyver er ikke alltid så smarte som de tror, men det kunne gått. Det er dessverre ikke straffbart å være dum. 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det er dessverre ikke straffbart å være dum. Jeg er allergisk mot dumme folk, finnes det vaksine mot det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.