Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Siden alle her er så opptatt av hvor på pølsa ketchupen skal ligge og hvor osten ligger i taco: Dette er enda viktigere: Gryterett oppå ris og salat må ikke blandes innpå varm mat! Noen ganger når jeg er på besøk, får jeg noen ganger servert gryten før risen? Helt merkelig, da renner jo saus utover tallerkenen. Veldig viktig dette her altså 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Nå fikk jeg lyst på gryterett med ris.... 0 Siter
tigertrollet Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 helt enig; salat på siden og gryterett oppå risen. det er jo helt logisk. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Du er ei -"Du er ei - tullkjerring" Hehe ja, det kan du si 0 Siter
Gjest opinionated Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Nei, for folk serverer alt for mye, og alt for kjip ris. Prekokt karbohydrathelvete skal serveres ved siden av. 0 Siter
flisa Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 nei, nei - det blir grøt...gryterett, ris og salat HVER FOR SEG! 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Nei, for folk serverer alt for mye, og alt for kjip ris. Prekokt karbohydrathelvete skal serveres ved siden av. Ok, du er Akinser eller noe? Jeg spiser kanskje 50g naturris, men likevel er det greit å legge et lite lag i bunnen som tar opp sausen, slik at det ikke blir saus i salaten. Kan gjøre det samme med linser 0 Siter
Osiris Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det spiller da ingen rolle..... Jeg legger aldri gryterett oppå risen uansett. Jeg liker best at alt ligger ved siden av hverandre på fatet. 0 Siter
flisa Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det spiller da ingen rolle..... Jeg legger aldri gryterett oppå risen uansett. Jeg liker best at alt ligger ved siden av hverandre på fatet. Nettopp - det er sånn vi dannede vil ha det 0 Siter
Gjest farlig...huff og fy Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Nå fikk jeg lyst på gryterett med ris.... Stort sett er mat en uting. Fører med seg så mye konflikter. Hva skal man spise først? Salaten? Gryteretten? Risen? Kan bli krig av sånt hvis alle mener gryteretten skal spises først, mens noen andre mener risen skal blandes med gryteretten ... osv. Men hva da med salaten? 0 Siter
Gjest opinionated Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Ok, du er Akinser eller noe? Jeg spiser kanskje 50g naturris, men likevel er det greit å legge et lite lag i bunnen som tar opp sausen, slik at det ikke blir saus i salaten. Kan gjøre det samme med linser Verken Atkinist eller Fedonist, liker bare ikke for mye eller for kjip ris. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Verken Atkinist eller Fedonist, liker bare ikke for mye eller for kjip ris. Det serveres vel i dette mengdeforholdet fordi ris er billigst? 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Stort sett er mat en uting. Fører med seg så mye konflikter. Hva skal man spise først? Salaten? Gryteretten? Risen? Kan bli krig av sånt hvis alle mener gryteretten skal spises først, mens noen andre mener risen skal blandes med gryteretten ... osv. Men hva da med salaten? Er det lov å spise av fyllet på pizzaen? er det lov å blande oboy i munnen? er det lov å blande tacomaten til en guffe? er det lov å spise fiskeboller med pinner? er det lov å bruke flere pålegg oppå hverandre, isåfall hvilke? Finnes det noe mat-og- maner-politi? 0 Siter
cecily Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg legger gryterett halvveis over risen, slik at halvparten av risen er uten gryterett over og halvparten av gryteretten ikke har ris under. Salaten skal selvfølgelig ligge godt til siden. Det samme med eventuelt brød. 0 Siter
Gjest Mr Pimmel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Er det lov å spise av fyllet på pizzaen? er det lov å blande oboy i munnen? er det lov å blande tacomaten til en guffe? er det lov å spise fiskeboller med pinner? er det lov å bruke flere pålegg oppå hverandre, isåfall hvilke? Finnes det noe mat-og- maner-politi? Det er matkriminalitet, akkurat som jeg drikker rødvin til reker. 0 Siter
muriel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Er det lov å spise av fyllet på pizzaen? er det lov å blande oboy i munnen? er det lov å blande tacomaten til en guffe? er det lov å spise fiskeboller med pinner? er det lov å bruke flere pålegg oppå hverandre, isåfall hvilke? Finnes det noe mat-og- maner-politi? Alt det du nevner, blir noe jævla guffent griseri. Unntaket er SELVSAGT blanding av pålegg. Grovbrød med Sjokade og brunost ruler. Da guttungen var liten, spiste han stadig brødskive med leverpostei og prim. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det er matkriminalitet, akkurat som jeg drikker rødvin til reker. Hihi. Dette er noe man får gjøre bak lukkede dører da Rødvin til reker? omtrent som å drikke melk til potetgull 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det viktigste : risen skal være jomfruelig, hvit og urørt av den andre maten, før JEG eventuelt blander, og da : porjonsvis og litt av gangen. Salaten skal helst ikke berøre varm mat/saus, men det er ikke halvparten så viktig som første..;-) *vet hvordan jeg vil ha ting* 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Er det lov å spise av fyllet på pizzaen? er det lov å blande oboy i munnen? er det lov å blande tacomaten til en guffe? er det lov å spise fiskeboller med pinner? er det lov å bruke flere pålegg oppå hverandre, isåfall hvilke? Finnes det noe mat-og- maner-politi? Nei,nei, nei, nei og ja..Og jepp, jeg..;-) Så da fikk vi avklart det.;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.