cecily Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Der vil jeg verve meg. Jeg forbyr all mosing og blanding av mat. Mannen moser og blander, og det er et stadig tema ved middagsbordet. Jeg blir rett og slett uvel av å se på det. Settes det fram kniv og gaffel skal det selvfølgelig brukes begge deler, ikke kun gaffel. Får jeg barn selv skal de ikke få lov til å mose så snart de klarer å spise noe annet enn grøt. *veldig streng* 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Er jammen glad jeg ikke skal på middag til deg med kjøttboller, fiskeboller og sjokoladepudding til dessert. 0 Siter
org Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Hjemme hos mor og far var mosing av mat totalt forbudt. Min ektemann moser all middagsmaten, og jeg har begynt selv også (vi har vært sammen i 15 år, og tar nok farge av hverandre). Vet du, maten smaker mye bedre moset! Prøv det. :-) 0 Siter
org Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Er jammen glad jeg ikke skal på middag til deg med kjøttboller, fiskeboller og sjokoladepudding til dessert. Kjøttboller og fiskeboller på samme middagsbord? Det er ikke mulig, det! :-) 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Er jammen glad jeg ikke skal på middag til deg med kjøttboller, fiskeboller og sjokoladepudding til dessert. enkelte matvarer er "lovlige" sånn som kjøttkaker, poteter og saus, eler lapskaus. Men det er ikke lov å kjøre takoinngrediensene i foodprosessoren før man har det i skjellet 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Kjøttboller og fiskeboller på samme middagsbord? Det er ikke mulig, det! :-) Nei, hadde tenkt å få to middager i løpet av besøket da. 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 enkelte matvarer er "lovlige" sånn som kjøttkaker, poteter og saus, eler lapskaus. Men det er ikke lov å kjøre takoinngrediensene i foodprosessoren før man har det i skjellet Jeg skrev senest i går innlegg om at jeg blander sammen alt taco-fyllet og spiser det med gaffel og skjellet med den andre hånda.......... ... 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Hjemme hos mor og far var mosing av mat totalt forbudt. Min ektemann moser all middagsmaten, og jeg har begynt selv også (vi har vært sammen i 15 år, og tar nok farge av hverandre). Vet du, maten smaker mye bedre moset! Prøv det. :-) Jeg har fått en avhengighet av å skille smaker. Før likte jeg slike middagsmixturer, men nå må jeg skille smakene. Spiser først potet, så kjøtt for eksempel. Aldri flere ingredienser på samme gaffel. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg skrev senest i går innlegg om at jeg blander sammen alt taco-fyllet og spiser det med gaffel og skjellet med den andre hånda.......... ... Jeg så det og grøsset. Når samboern gjør det setter jeg fram blenderen for å demonstrere Moser du bollene flate enda også? 0 Siter
cecily Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 enkelte matvarer er "lovlige" sånn som kjøttkaker, poteter og saus, eler lapskaus. Men det er ikke lov å kjøre takoinngrediensene i foodprosessoren før man har det i skjellet *skrik* DET ER IKKE LOV!!!!!! 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Spiser dere bløtkaka lag for lag, eller blander? 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg så det og grøsset. Når samboern gjør det setter jeg fram blenderen for å demonstrere Moser du bollene flate enda også? Fiskebollene eller kjøttbollene? De blir jo ikke flate, de blir most. 0 Siter
cecily Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 Hjemme hos mor og far var mosing av mat totalt forbudt. Min ektemann moser all middagsmaten, og jeg har begynt selv også (vi har vært sammen i 15 år, og tar nok farge av hverandre). Vet du, maten smaker mye bedre moset! Prøv det. :-) Aldri i verden om jeg vil jeg synke så dypt. Jeg tar heller krangelen hver eneste middag, om nødvendig. Han begrenser seg bittelitt da, heldigvis. 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Spiser dere bløtkaka lag for lag, eller blander? Jeg spiser en kanelbolle fra ytterst til innerst. Drar av en og en bit. Bløtkake spiser jeg ikke, jeg liker nemlig ikke krem. 0 Siter
cecily Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 Spiser dere bløtkaka lag for lag, eller blander? Hvordan kan en blande bløtkake? Det hender absolutt at jeg river at biter av boller og slikt, men ikke alltid. 0 Siter
org Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Spiser dere bløtkaka lag for lag, eller blander? Ja, kanelboller - eller rettere sagt kaninboller - skrelles lag for lag. Det er, meg bekjent, den eneste måten å spise kaninboller på. 0 Siter
org Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Jeg skrev senest i går innlegg om at jeg blander sammen alt taco-fyllet og spiser det med gaffel og skjellet med den andre hånda.......... ... Det gjør jeg også. 0 Siter
org Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Nei, hadde tenkt å få to middager i løpet av besøket da. Åh... :-) 0 Siter
cecily Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 Jeg så det og grøsset. Når samboern gjør det setter jeg fram blenderen for å demonstrere Moser du bollene flate enda også? Hva skiller det fra en salat? 0 Siter
cecily Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 Nei, hadde tenkt å få to middager i løpet av besøket da. Du kan glemme å få en eneste middag hos meg dersom du er en moser og en blander. Unntaket er altså taco, dvs wraps. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.