Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemme hos mor og far var mosing av mat totalt forbudt.

Min ektemann moser all middagsmaten, og jeg har begynt selv også (vi har vært sammen i 15 år, og tar nok farge av hverandre).

Vet du, maten smaker mye bedre moset! Prøv det. :-)

Jeg moser noe og spiser noe hver for seg. Liker moste ting.

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

22

• flisa

14

• laguna1365380434

7

• Åsemor

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Hjemme hos mor og far var mosing av mat totalt forbudt.

Min ektemann moser all middagsmaten, og jeg har begynt selv også (vi har vært sammen i 15 år, og tar nok farge av hverandre).

Vet du, maten smaker mye bedre moset! Prøv det. :-)

"Vet du, maten smaker mye bedre moset!"

Den der skriver jeg glatt under på! Bruker dessuten sjelden kniven har jeg oppdaget. :-)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Aldri i verden om jeg vil jeg synke så dypt. Jeg tar heller krangelen hver eneste middag, om nødvendig. Han begrenser seg bittelitt da, heldigvis.

Herregud for et fehau du må være!

1) Krangel ved matbordet er faktisk mye verre enn most mat. Det er en av de største turnoffs som finnes i enhver familie.

2) For noen er most mat like naturlig som vann til maten. Mye smaker ganske enkelt mye bedre når det er most.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg spiser en kanelbolle fra ytterst til innerst. Drar av en og en bit.

Bløtkake spiser jeg ikke, jeg liker nemlig ikke krem.

Finnes det virkelig noen annen måte å spise kanelsnurrer på? :-)

Skrevet

Hvorfor er din måte å spise på, riktigere enn hans?

Hvis mannen min hadde begynt å legge seg bort i hvordan jeg spiser, hadde jeg blitt gretten!

Jeg syns alle barn skal ha rett til å mose kokt potet i saus, så lenge det medfører at potetene blir spist. Hensikten helliger midlet ;o)

Det går en grense for meg også da. Most pizza eller liknende høres ikke bra ut.

Skrevet

Om kjæresten begynner å legge seg borti hvordan jeg organiserer middagen på fatet mitt - ja da er veien kort til slutten på forholdet altså! Får da være måte på hva man skal legge seg borti.

At man spiser pent og ikke slafser og søler er greit nok, men utover det må man da få spise som man vil.

Skrevet

Spiser dere bløtkaka lag for lag, eller blander?

Hehehehe...

Ufattelig morsomt. Jeg spiser ALT i spesiell rekkefølge. Troika er det morsomste. Først deles sjokoladen i passende biter. Så spises sjokoladen på toppen, deretter kantene, hvor sjokoladen er litt stivere. Så, når dette er gjort på hver bit, skrapes den myke sjokoladen av med tennene og jeg sitter igjen med den hvite marsipanliknende herligheten.

Og selvsagt spises kanelbåter etter "dra ut" prinsippet...

HERLIG :)

Skrevet

Herregud for et fehau du må være!

1) Krangel ved matbordet er faktisk mye verre enn most mat. Det er en av de største turnoffs som finnes i enhver familie.

2) For noen er most mat like naturlig som vann til maten. Mye smaker ganske enkelt mye bedre når det er most.

Og for noen, som meg, som mister matlysten av å se på griseriet, klarer simpelthen ikke å skjule at vi syns det er kvalmende.

Du må lide av dårlige manerer, som kommer med slike uttalelser.

Skrevet

Om kjæresten begynner å legge seg borti hvordan jeg organiserer middagen på fatet mitt - ja da er veien kort til slutten på forholdet altså! Får da være måte på hva man skal legge seg borti.

At man spiser pent og ikke slafser og søler er greit nok, men utover det må man da få spise som man vil.

Han kan få lov til å spise slik han vil, men moser han, da mister jeg matlysten. Jeg syns det er forferdelig uappetittelig og etter min strenge matbordoppdragelse, også litt udannet. Jeg vet at mange ikke skjønner meg, men jeg klarer det bare ikke. Jeg blir helt kvalm.

Det er kun denne mosinga, som gjør meg kvalm. Mosing som gjør at kniven ikke er nødvendig er unødvendig mosing i mitt hode.

Jeg får heller virke streng, for når jeg lager middag har jeg lyst til å orke å spise den med mannen min også.

Gjest Annanyma
Skrevet

Og for noen, som meg, som mister matlysten av å se på griseriet, klarer simpelthen ikke å skjule at vi syns det er kvalmende.

Vi er mange som lider av det:P

Skrevet

kontrollfreak :P

Ikke egentlig.

Ting som gjør meg kvalm, som fising, mosing og pelling i nesa får han gjøre når han er alene, ikke i mitt selskap.

Skrevet

Jeg liker å mose maten selv, men jeg syns ikke at most mat minner om dårlige manerer!

Mormor brukte å si at det er en heder til kokken, at han/hun har laget så god saus at de moser maten for å få med alt!

Skrevet

Jeg liker å mose maten selv, men jeg syns ikke at most mat minner om dårlige manerer!

Mormor brukte å si at det er en heder til kokken, at han/hun har laget så god saus at de moser maten for å få med alt!

Skulle skrive at jeg liker IKKE å mose maten selv. :o)

Skrevet

Han kan få lov til å spise slik han vil, men moser han, da mister jeg matlysten. Jeg syns det er forferdelig uappetittelig og etter min strenge matbordoppdragelse, også litt udannet. Jeg vet at mange ikke skjønner meg, men jeg klarer det bare ikke. Jeg blir helt kvalm.

Det er kun denne mosinga, som gjør meg kvalm. Mosing som gjør at kniven ikke er nødvendig er unødvendig mosing i mitt hode.

Jeg får heller virke streng, for når jeg lager middag har jeg lyst til å orke å spise den med mannen min også.

Kniven brukes selvfølgelig til å dytte maten oppå gaffelen.

Skrevet

Hvorfor er din måte å spise på, riktigere enn hans?

Hvis mannen min hadde begynt å legge seg bort i hvordan jeg spiser, hadde jeg blitt gretten!

Jeg syns alle barn skal ha rett til å mose kokt potet i saus, så lenge det medfører at potetene blir spist. Hensikten helliger midlet ;o)

Det går en grense for meg også da. Most pizza eller liknende høres ikke bra ut.

Når han moser maten og blander inn i sausen, da syns jeg at han blir litt for hverdagslig. Jeg blir helt kvalm og orker ikke se på. Da syns jeg at han kan la være for min del. Det er da tross alt mat selv om han ikke moser.

At mine eventuelle barn ikke skal få lov til å mose, den holder jeg på uansett. Potetene er tross alt ikke så viktig næringskilde, da kan de spise det andre på tallerken i så tilfelle.

Skrevet

Kniven brukes selvfølgelig til å dytte maten oppå gaffelen.

Hehe, jeg skjønner at jeg er litt prippen når det gjelder dette. Men nå er jeg blitt slik og kan ikke forandre på det.

Skrevet

Vi er mange som lider av det:P

Det var spydighetene jeg siktet til.

Gjest prippen høne
Skrevet

Når han moser maten og blander inn i sausen, da syns jeg at han blir litt for hverdagslig. Jeg blir helt kvalm og orker ikke se på. Da syns jeg at han kan la være for min del. Det er da tross alt mat selv om han ikke moser.

At mine eventuelle barn ikke skal få lov til å mose, den holder jeg på uansett. Potetene er tross alt ikke så viktig næringskilde, da kan de spise det andre på tallerken i så tilfelle.

Du er ei

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...