Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

I de siste ukene har jeg blitt plaget av tics i forskjellige muskelrykninger. I tillegg også stadige enkeltstående rykninger, hovedsaklig i muskelgrupper. Synes også at jeg er svakere i enkelte muskelgrupper, og blir fortere trett av enkelte bevegelser enn tidligere.

Dette har gjort meg veldig urolig og jeg lurer på om det kan være de første tegn på ALS.

Jeg er åpen for muligheten av at det er engstelse/spenninger som gjør at jeg er ekstra på vakt og kjenner godt etter alt som kan "bekrefte" det jeg er urolig for.

Er vel ute etter en slags objektiv tilbakemelding på alternativer, og om jeg bør søke videre utredning hos lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18688-tics/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære zgr !

Mest sannsynlig har du rett når du på slutten sier at dette godt kan ha noe med stress og frykt for alvorlig sykdom å gjøre. Når du eventuelt skal søke lege avhenger dels av hvordan du lever med dette. Noen få uker er ikke så lenge i denne sammenheng - du kan sikkert fortsatt avvente noen uker for å se om det går over. Behandlingsmessig haster det ikke spesielt med å stille diagnosen ALS, og den er ikke spesielt sannsynlig ut fra det du forteller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18688-tics/#findComment-84369
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...