Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å ha f.eks elektrisk eller gassgrill i en terasseleilighet i et borettslag?

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er forskjellige regler fra borettslag til borettslag, men de fleste steder tillater elektrisk grill. Noen tillater gassgrill også, mens de færreste tillater kullgrill.

Skrevet

Det er forskjellige regler fra borettslag til borettslag, men de fleste steder tillater elektrisk grill. Noen tillater gassgrill også, mens de færreste tillater kullgrill.

Så nitrist a gitt! Der falt mine pensjonistplaner vekk...:)

Skrevet

Det varierer, hos oss er det lov med gass/elektrisk grill, men ikke kullgrill.

Skrevet

Aner ikke, men vi har ennå ikke fått klager på vår flittig brukte elektriske grill. Jeg har ikke tenkt å sjekke opp om dt er lov eller ikke....

Mrs. Wallace
Skrevet

Så nitrist a gitt! Der falt mine pensjonistplaner vekk...:)

Ja, det er et lite drawback. Foreldrene mine flyttet fra hus til leilighet og savner grillen. ;o)

Skrevet

Hos oss er kullgrill forbudt, men både gass og elektrisk er tillatt.

Skrevet

Ja, det er et lite drawback. Foreldrene mine flyttet fra hus til leilighet og savner grillen. ;o)

Ja, noe så dumt! da vet jeg at det blir et lite steinhus i en landsby i Normandie i stedet - norsk trygd og franske priser - *s*

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, noe så dumt! da vet jeg at det blir et lite steinhus i en landsby i Normandie i stedet - norsk trygd og franske priser - *s*

Jeg har omtrent samme plan.

Norsk trygd, franske priser, god vin og behagelig klima.

:o)

Skrevet

Jeg har omtrent samme plan.

Norsk trygd, franske priser, god vin og behagelig klima.

:o)

Vi skal teste varene om 3 uker vi :) men det er lenge til vi blir pensjonister da - i alle fall jeg - hehe

Gjest Curla
Skrevet

Kullgrill er forbudt på verandaer pga. brannfaren.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi skal teste varene om 3 uker vi :) men det er lenge til vi blir pensjonister da - i alle fall jeg - hehe

Åh, skal dere til Provence? Hvor da?

Det er en evighet til jeg blir pensjonist - men det skader ikke med litt langtidsplanlegging, hehe. I hvert fall når forsommeren er så guffen som den har vært hittils i år.

Gjest grillerigrillera
Skrevet

Hos oss er kullgrill forbudt, men både gass og elektrisk er tillatt.

Hvordan kan det være større brannrisiko med en kullgrill, enn med gass -og elektisk grill?

Skjønner ikke helt, men jeg bor ikke i borettslag heller.

Skrevet

Åh, skal dere til Provence? Hvor da?

Det er en evighet til jeg blir pensjonist - men det skader ikke med litt langtidsplanlegging, hehe. I hvert fall når forsommeren er så guffen som den har vært hittils i år.

nei - vi skal til Normandie - ved Cherbourg! :)

Mrs. Wallace
Skrevet

nei - vi skal til Normandie - ved Cherbourg! :)

Deilig!

Betyr dette at vi kommer til å få flere reisebrev å lese her på DOL om en stund?

Skrevet

Deilig!

Betyr dette at vi kommer til å få flere reisebrev å lese her på DOL om en stund?

Det kan du helt sikkert regne med! :)

Gjest MrPimmel
Skrevet

Uansett regler vil nok ingen kunne hindre deg å grille f eks elektrisk om det ikke ryker. Stekelukt kan ingen påtale. Røyk er helsefarlig selv i små mengder, og naboene vil nok bli like sure selv om det ikke er forbudt. Politiet kommer til å stoppe deg samme hva du gjør som er til sjenanse og fare, om du røyklegger området eller spiller trompet midt på natta.

Gjest Morsk
Skrevet

Det står i det enkelte borettslag sine husordensregler.

Kan ikke tenke meg at elektrisk grill er forbudt, samtidig som det vil forundre meg om kull ikke er det pga. brannfaren.

Gjest Morsk
Skrevet

Hvordan kan det være større brannrisiko med en kullgrill, enn med gass -og elektisk grill?

Skjønner ikke helt, men jeg bor ikke i borettslag heller.

Man trenger ikke bo i et borettslag for å ha observert at en kullgrill kan ha meterhøye flammer når den fyres opp, noe selvsagt ikke elektriske griller har.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Det står i det enkelte borettslag sine husordensregler.

Kan ikke tenke meg at elektrisk grill er forbudt, samtidig som det vil forundre meg om kull ikke er det pga. brannfaren.

En veltet kjempesvær trekullgrill og tregulv på terrasse er en intressant kombinasjon. Faktisk tar det stor fyr uhyggelig fort. Spesielt intressant blir det hvis det er store gliper og plastfolie under gulvet, slik det ofte er. Da er pulverslokkern eller brannslangen med godt trykk god å ha.

Det er vel noen godt svidde terrasser rundt om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...