Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er en mann på 34 år som i fjor sommer i syden oppdaget et eksem i pannen. Noe jeg aldri har hatt før. Derimot så har jeg hatt voldsomt sår hodebunn og nesevingene kan bli veldig rød. Huden føles nå brennende og blir ikke bedre. jeg har vært hos fastlegen 2 ganger. Og har fått utstedt to forskjellige kortisonkremer. Daracourt og Apolar. De medførte at det som tidligere nesten bare var en fargenyanse i pannen utviklet seg til ett utslett og at det har spredd seg litt. Jeg ble da henvist til en hudlege som var usikker men mente dette kan være Seborisk eksem. Jeg fikk da Elidelkrem som ikke hjelper meg heller. Det har jeg gått på i 2 uker uten at det vises. Heldigvis så er ikke utslsettet stort eller veldig synelig for andre en meg. Men det jeg merker er at huden blir stadig tørrere og spesiellt på haken har jeg begynnt å flasse av tørr hud også rundt munnen får jeg veldig tørr hud hvis jeg unnlater å barbere meg ett par dager og ikke tilfører fuktighet.Også på nesen mellom øynene og oppover har jeg begynnt å merke at det brenner i huden. Hvis jeg stresser eller er i solen så blir det mer synelig. Jeg har også lagt merke til at det av og til kommer noe som ligner små minikviser i pannen.Hvis jeg fekse har på meg caps så blir det meget mer synelig. Jeg håper dere kan hjelpe meg slik at jeg får tatt dette på ett tidlig tidspunkt.Jeg lurer på om det kan være en allergisk reaksjon. Noe jeg spiser/drikker hele tiden. Jeg drikker endel kaffe/cola. Er meget måteholden med alkohol og røyker ikke.Jeg spør Dere fordi jeg er redd for å bli feildiagnosert og derfor får medisin som gjør vondt verre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186901-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil annbefale deg at du tar kontakt med Collagen Beuty Line på Collagen@collagen. De har produkter som har gode egenskaper for den type plager du beskriver. Vært ett forsøk. Lykke til :-)

hei for det første vet jeg ikke hva collegaen@collegaen er for noe, for det andre så ble spørsmålet sendt til fagpersonell. Føler ikke at jeg fikk svat på det jeg spurte om. Hva er dette middelet dere henviser til og hva hjelper det for. dette er jo ikkenoe bra svar i det hele tatt. Hva hjelper middelet mot. Dret jeg skriver i innlegget er at jeg er redd for å få midler som gjør dette verre.

Joxer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186901-eksem/#findComment-1283156
Del på andre sider

hei for det første vet jeg ikke hva collegaen@collegaen er for noe, for det andre så ble spørsmålet sendt til fagpersonell. Føler ikke at jeg fikk svat på det jeg spurte om. Hva er dette middelet dere henviser til og hva hjelper det for. dette er jo ikkenoe bra svar i det hele tatt. Hva hjelper middelet mot. Dret jeg skriver i innlegget er at jeg er redd for å få midler som gjør dette verre.

Joxer

Beklager jeg trodde dette svaret var fra fagpersonell, men det er visst ikke tatt enda. Beklager

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186901-eksem/#findComment-1283178
Del på andre sider

Joxer

Jeg er ingen fagmann, tenkte egentlig bare å gi et tips om ett produkt som jeg vet har hjulpet andre med lignende plager. Det jeg leste meg til nå før jeg skrev dette fant jeg ved å søke på Kollagen på nettet. Kollagen er et protein som kroppen og huden din er full av, men ved ubalanse i kroppens produksjon av Kollagen kan det oppstå problemer som de du beskriver bla. Jeg foreslår at du går inn å ser på det du finner på nettet om Kollagen, det er flere gode og lett forståelige doktor avhandlinger som muligens kan hjelpe deg noe?

Vil ønske deg lykke til.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186901-eksem/#findComment-1283189
Del på andre sider

Annonse

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

det er ikke mulig å vurdere feildiagnose uten å se utslettet ditt. Hudlegen din var usikker, men mente det kunne være seborroisk eksem. Protopic er som regel mer effektiv enn Elidel ved denne type utslett.

Det kan noen ganger være vanskelig å skille eksem fra rosacea. At du etterhvert har fått små kviser, kan tyde på rosacea. Denne hudsykdommen kan bedres med lokalmidler, eventuelt en kur med tetracycliner (bredspektret antibiotika).

Du kan nok glemme at dette skyldes allergi. Allergiske utslett er elveblest elelr urtikaria, og det passer ikke med hva du beskriver.

Tipset blir å få en ny vurdering, kanskje med spørsmålstillingen "Kan dette være rosacea?", og eventuelt få behandling for dette. Er konklusjoen fortsatt seborroisk eksem, ville jeg forsøkt Protopic.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186901-eksem/#findComment-1289396
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...