Gå til innhold

Mulig bivirkning av tolvon (NHD?)


Gjest tolvonbruker

Anbefalte innlegg

Gjest tolvonbruker

Jeg bruker tolvon 10 mg om kvelden for å få sove. Har angst og uro.

Har brukt tolvon i ca 1,5 år.

I det siste har jeg fått små, korte rykk, og små dirringer spesielt i føttene og hender. Det er ikke vondt, men jeg blir redd og lurer på hva det er.

Leste påkningsvedlegget til tolvon der det stod at (epileptiske) kramper var en mulig bivirkning.

Kan det være en mild variant at kramper jeg har fått og er det sannsynlig at de går bort når jeg slutter?

Er det grunn for å tenke seg om etter nytt mediakament for å sove?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke NHD, men jeg svarer likevel.

Jeg har også disse små rykningene spesielt i bena,men av og til også i armene. Trodde først de kom av cipralex,men har funnet ut at det er i de periodene jeg tar tolvon jeg blir "plaget" av dem

Tror ikke det er farlig, bare litt ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tolvonbruker

Jeg er ikke NHD, men jeg svarer likevel.

Jeg har også disse små rykningene spesielt i bena,men av og til også i armene. Trodde først de kom av cipralex,men har funnet ut at det er i de periodene jeg tar tolvon jeg blir "plaget" av dem

Tror ikke det er farlig, bare litt ubehagelig.

Takk for innspillet! Jeg er nok mer engstelig en deg:)

Har forsøkt uten tolvon, men med imovane noen netter, men har fremdeles dette problemet.

Jeg håper også at det er ufarlig, bare ubehagelig og at det går over en gang. Skulle gjerne visst nærmere om jeg burde slutte med tolvon og gå over til et annet medikament når jeg har fått denne bivirkningen etter over 1. års bruk.

Imovane kan ikke brukes over lengre tid for kroniske søvnvansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillet! Jeg er nok mer engstelig en deg:)

Har forsøkt uten tolvon, men med imovane noen netter, men har fremdeles dette problemet.

Jeg håper også at det er ufarlig, bare ubehagelig og at det går over en gang. Skulle gjerne visst nærmere om jeg burde slutte med tolvon og gå over til et annet medikament når jeg har fått denne bivirkningen etter over 1. års bruk.

Imovane kan ikke brukes over lengre tid for kroniske søvnvansker.

Litt på siden; men virker Tolvon for søvn på deg også etter en tids bruk?

Jeg må legge inn noen pauser her og der fordi de mister den søvndyssende effekten (og for å ikke spise meg ihjel, blir sulten av tolvon).

Jeg bytter ut tolvon med vallergan eller rivotril av og til, men de virker helt annerledes og slår meg fullstendig nock-out dagen-derpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...