Gjest Timari Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 skriver på bacheloroppgaven min for harde livet her, og er avhengig av å gjøre det svært bra for å komme inn på den masterretningen jeg vil inn på. Har kjøpt "skriv- fra ide til fagoppgave", men syntes den var altfor generell. Trenger en bok som går grundigere til verks. noen tips? 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 En bok av Olav Dalland, husker ikke hva den heter. 0 Siter
Gyda Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 En bok av Olav Dalland, husker ikke hva den heter. Da er det sikkert denne: ISBN: 8200452808 Olav Dalland: Metode og oppgaveskriving for studenter (Gyldendal). Koster 319 kr. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Da er det sikkert denne: ISBN: 8200452808 Olav Dalland: Metode og oppgaveskriving for studenter (Gyldendal). Koster 319 kr. Ja, det var det ja:) Slipper heldigvis å se den igjen et par mnd nå... 0 Siter
Prozak Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Aage Rognsaa (en lærer jeg har hatt) har skrevet en som jeg ikke husker hva heter, men som jeg hadde god hjelp av. "..................................." 0 Siter
Gyda Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Aage Rognsaa (en lærer jeg har hatt) har skrevet en som jeg ikke husker hva heter, men som jeg hadde god hjelp av. "..................................." Kan det være denne det da?: ISBN: 8215003648 Prosjektoppgaven: Krav til utforming Av: Rognsaa, Aage Pris: 249 kr "Boka er en håndbok for alle som skriver i sine studier. Boken gir førstehjelp og konkret veiledning enten det dreier seg om en seminarrapport, en semesteroppgave, en fagartikkel eller en prosjektoppgave. I form av 426 tips, råd og regler gir forfatteren en oversiktlig og lett tilgjengelig veiledning fra disposisjon til bruk av illustrasjoner. Gjennom konkrete eksempler viser han veien fra det første utkastet fram til den ferdige teksten. Boka tar utgangspunkt i studentenes behov for å ha klare retningslinjer å forholde seg til når stoffet man har arbeidet med skal utformes og ferdigstilles. Med litteraturliste og stikkordregister." 0 Siter
Gyda Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Da er det sikkert denne: ISBN: 8200452808 Olav Dalland: Metode og oppgaveskriving for studenter (Gyldendal). Koster 319 kr. Boka tar opp praktiske problemer i forbindelse med oppgaveskriving, og den gir en kort innføring i samfunnsvitenskapelige metoder. Temaer som drøftes er ulike måter å samle data på og gjennomføring av undersøkelser, med hovedvekt på kvalitativt intervju og observasjon. Forskningsetiske spørsmål presenteres og det gis oppskrifter og tips når det gjelder utformingen av problemstillinger og oppgavens oppbygning, form og presentasjonsteknikk. Har litteraturliste. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Kan det være denne det da?: ISBN: 8215003648 Prosjektoppgaven: Krav til utforming Av: Rognsaa, Aage Pris: 249 kr "Boka er en håndbok for alle som skriver i sine studier. Boken gir førstehjelp og konkret veiledning enten det dreier seg om en seminarrapport, en semesteroppgave, en fagartikkel eller en prosjektoppgave. I form av 426 tips, råd og regler gir forfatteren en oversiktlig og lett tilgjengelig veiledning fra disposisjon til bruk av illustrasjoner. Gjennom konkrete eksempler viser han veien fra det første utkastet fram til den ferdige teksten. Boka tar utgangspunkt i studentenes behov for å ha klare retningslinjer å forholde seg til når stoffet man har arbeidet med skal utformes og ferdigstilles. Med litteraturliste og stikkordregister." Jepp, den er det :-) "..............................." 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Slike bøker vil alltid være generelle, med mindre de handler spesifikt om fagområdet ditt. Vitenskapelig skriving er en treningssak. Desverre... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.