Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått fjernet den ennå. Legen regnet ikke med at jeg fikk time før etter sommerferien.

Tenker at det var deilig å få den fjernet ja!

Hvordan foregikk operasjonen?

Noe man må være forsiktig med etterpå? Som tunge løft og sånne ting?

Er alene med 3 barn ca 90 % av tiden så jeg gruer meg litt for dette her jeg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186928-waxo/#findComment-1282653
Del på andre sider

Jeg har ikke fått fjernet den ennå. Legen regnet ikke med at jeg fikk time før etter sommerferien.

Tenker at det var deilig å få den fjernet ja!

Hvordan foregikk operasjonen?

Noe man må være forsiktig med etterpå? Som tunge løft og sånne ting?

Er alene med 3 barn ca 90 % av tiden så jeg gruer meg litt for dette her jeg!!!

Hei! Synes det er rart dersom du må vente til etter sommerferien? Men du bor kanskje ikke i Oslo?

For min del ble det en laparaskopi (kikkhullskirurgi). Tipper det blir det for deg også, da det visstnok var standard for slike tilfeller.

Møtte opp fastende fredag morgen og ble operert i full narkose midt på dagen. Har tre små kutt i magen; ett i navlen, og så ett kutt i tillegg på hver side lenger ned (nedenfor normal bikinilinje).

Operasjonen tok ca en time. De fant spiralen der jeg mente den var; under venstre ribben. Der hadde den vikla seg inn i noe fett/muskler.

Etter operasjonen plagde nok bivirkningene etter narkosen meg mer enn selve kuttene. Blir så innmarri kvalm og tufs!! (Men det er ikke alle som blir det! Jeg blir skikkelig fyllesyk...) Så jeg ville bare hjem, og kom hjem i 18-tida på kvelden. Etter det sov jeg og kasta opp mer eller mindre i 12 timer.

Er sykmeldt til og med i morgen.

Du bør forsøke å legge det opp slik at du ikke har eneansvaret for barna de første dagene etter operasjonen. Jeg synes det har vært tøfft nok i helga selv om jeg har hatt en mann som har stilt opp det han har kunnet. Tror f.eks. ikke det er særlig gunstig å løfte.

Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ringt sykehuset og spurt når du kan komme inn. Mas litt! Forsto det slik på Ullevål at de prioriterte slike tilfeller.

Jeg er glad jeg er ferdig med dette, og ser nå frem til å reise til Kreta på torsdag. Ikke helt pen navle (sydd med selvoppløselig tråd), men pytt pytt....

Lykke til til deg, og fortell meg hvordan det går!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186928-waxo/#findComment-1282906
Del på andre sider

Hei! Synes det er rart dersom du må vente til etter sommerferien? Men du bor kanskje ikke i Oslo?

For min del ble det en laparaskopi (kikkhullskirurgi). Tipper det blir det for deg også, da det visstnok var standard for slike tilfeller.

Møtte opp fastende fredag morgen og ble operert i full narkose midt på dagen. Har tre små kutt i magen; ett i navlen, og så ett kutt i tillegg på hver side lenger ned (nedenfor normal bikinilinje).

Operasjonen tok ca en time. De fant spiralen der jeg mente den var; under venstre ribben. Der hadde den vikla seg inn i noe fett/muskler.

Etter operasjonen plagde nok bivirkningene etter narkosen meg mer enn selve kuttene. Blir så innmarri kvalm og tufs!! (Men det er ikke alle som blir det! Jeg blir skikkelig fyllesyk...) Så jeg ville bare hjem, og kom hjem i 18-tida på kvelden. Etter det sov jeg og kasta opp mer eller mindre i 12 timer.

Du bør forsøke å legge det opp slik at du ikke har eneansvaret for barna de første dagene etter operasjonen. Jeg synes det har vært tøfft nok i helga selv om jeg har hatt en mann som har stilt opp det han har kunnet. Tror f.eks. ikke det er særlig gunstig å løfte.

Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ringt sykehuset og spurt når du kan komme inn. Mas litt! Forsto det slik på Ullevål at de prioriterte slike tilfeller.

Jeg er glad jeg er ferdig med dette, og ser nå frem til å reise til Kreta på torsdag. Ikke helt pen navle (sydd med selvoppløselig tråd), men pytt pytt....

Jeg bor ikke i Oslo. Skal legges inn på Sykehuset Østfold Fredrikstad tror jeg.

Har ikke lyst til å mase, jeg gruer meg nemlig så vanvittig for å ligge i narkose at jeg nesten ikke orker å tenke på det!

Blir klam i henda og svett og kvalm bare jeg tenker tanken :-)

Da vil jeg heller nyte sommerferien og ikke tenke på det før brevet kommer:-)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186928-waxo/#findComment-1283152
Del på andre sider

Jeg bor ikke i Oslo. Skal legges inn på Sykehuset Østfold Fredrikstad tror jeg.

Har ikke lyst til å mase, jeg gruer meg nemlig så vanvittig for å ligge i narkose at jeg nesten ikke orker å tenke på det!

Blir klam i henda og svett og kvalm bare jeg tenker tanken :-)

Da vil jeg heller nyte sommerferien og ikke tenke på det før brevet kommer:-)

Hilsen

Hei - vi har tydeligvis litt forskjellig strategi mht å takle ubehageligheter. Jeg er den typen som bare vil ha det ekle overstått så fort som mulig...

Har du hatt narkose før? Selve narkosen er ingenting å grue seg for - heller fascinerende. Du merker ikke at du blir borte, og skjønner ikke at du har vært borte når du våkner igjen. I forhold til forrige gang jeg fikk narkose (ca 10 år siden) er sykehuspersonalet blitt mye flinkere til hele tiden å fortelle hva som skjer. Jeg følte meg 100 % trygg etter at jeg kom inn på operasjonsstua.

Jeg gruer meg til narkose fordi jeg vet at jeg blir så kvalm etterpå, men det er det jo ikke alle som blir :-)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186928-waxo/#findComment-1283170
Del på andre sider

Hei - vi har tydeligvis litt forskjellig strategi mht å takle ubehageligheter. Jeg er den typen som bare vil ha det ekle overstått så fort som mulig...

Har du hatt narkose før? Selve narkosen er ingenting å grue seg for - heller fascinerende. Du merker ikke at du blir borte, og skjønner ikke at du har vært borte når du våkner igjen. I forhold til forrige gang jeg fikk narkose (ca 10 år siden) er sykehuspersonalet blitt mye flinkere til hele tiden å fortelle hva som skjer. Jeg følte meg 100 % trygg etter at jeg kom inn på operasjonsstua.

Jeg gruer meg til narkose fordi jeg vet at jeg blir så kvalm etterpå, men det er det jo ikke alle som blir :-)

Lykke til!!!

Takk for det!

Har aldri vært i narkose før, hater å vite at jeg ikke har kontrollen.

Har prøvd å ta lystgass og greier i forbindelsen med fødsler, men jeg klarer ikke. Har heller ikke klart å være på sykehuset etter barna var født, bare sov ut om natten og reiste hjem på morgenen. Får en følelse av klaust på sykehuset!

Bare jeg sitter og skriver dette kjenner jeg det prikker i hode og hårene reiser jeg på armene og ryggen :-)

Jeg trenger å ha 100 % kontroll over meg selv ellers flyr jeg på veggen!!!

Men jeg må jo, så det er jo helt greit!!!

Du får ha en riktig god tur da!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186928-waxo/#findComment-1283201
Del på andre sider

Annonse

"De fant spiralen der jeg mente den var; under venstre ribben. Der hadde den vikla seg inn i noe fett/muskler."

Hva i all verden var det som hadde hendt? Hadde spiralen punktert livmoren din eller beveget seg ut gjennom egglederen? Jeg har ikke hørt om spiraler på avveier før...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186928-waxo/#findComment-1283951
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...