lurulf Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Jeg har sett at det er mange ivrige kokker her, og nå trenger jeg sårt noen tips. Jeg har ikke kunnet tygge noe hardt eller gape høyt på en uke. Nå er jeg noe så innmari lei av supper, youghurt og nudler. Det må da finnes noe annet som er mykt? En dag spiste jeg tynnskjærte joika-boller. Det gikk også bra. Noen tips, vær så snill! 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Fiskeboller og ihjælkokte grønnsaker 0 Siter
kaffepiken Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 -Potetmos -Loff -Grøt -Kjøttboller/fiskeboller som du moser med en gaffel. (ikke bry deg om matpoliti-tråden lenger ned.. -Weetabix, bløt opp i melk først. -Bløtkokte egg -Barnemat på glass 0 Siter
lurulf Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 -Potetmos -Loff -Grøt -Kjøttboller/fiskeboller som du moser med en gaffel. (ikke bry deg om matpoliti-tråden lenger ned.. -Weetabix, bløt opp i melk først. -Bløtkokte egg -Barnemat på glass Der var mye jeg ikke har tenkt på! Men hva er Weetabix? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Der var mye jeg ikke har tenkt på! Men hva er Weetabix? Weetabix finner du sammen med frokostblandingene i butikkhylla. Det er sånne briketter av hvete, grove og fulle av fiber. Når man har melk på blir de myke og krever ikke så mye tygging. Fine til frokost! 0 Siter
Kvinna Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Semulegrynsgrøt? Smothies med frukt, youghurt og is? Hjemmelaget tomatsuppe? Spaghetti Capri? Rømmegrøt? 0 Siter
lurulf Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 Weetabix finner du sammen med frokostblandingene i butikkhylla. Det er sånne briketter av hvete, grove og fulle av fiber. Når man har melk på blir de myke og krever ikke så mye tygging. Fine til frokost! Ok. Takker. 0 Siter
annegunn Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Godt kokte ferske asparges med smør og revet parmesan? Pasta av den mindre sorten, med tomatsaus eller fløtesaus? Du stiller store krav til dolkokkene, men har min aller dypeste sympati... Og helt på siden :-) Hva skal en som nesten har lest ut 'Tigerens øye' lese på Korsika om et par ukers tid? 0 Siter
Gyda Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Alle disse nye rett i koppen-produktene. F.eks potetmos (med små biter av kjøtt og grønnsaker i). 0 Siter
Gjest jojobaba Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Most fisk. Fiskegrateng. Banan. Kjøp blender eller stavmikser. 0 Siter
Kvinna Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Godt kokte ferske asparges med smør og revet parmesan? Pasta av den mindre sorten, med tomatsaus eller fløtesaus? Du stiller store krav til dolkokkene, men har min aller dypeste sympati... Og helt på siden :-) Hva skal en som nesten har lest ut 'Tigerens øye' lese på Korsika om et par ukers tid? Boktips: Er det ikke Leopardens øye? Liker du den kan jeg anbefale "Danselærerens tilbeakekomst" av samme forfatter :-) 0 Siter
annegunn Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Boktips: Er det ikke Leopardens øye? Liker du den kan jeg anbefale "Danselærerens tilbeakekomst" av samme forfatter :-) Danselærerens tilbakekomst har jeg lest. Tigerens øye er en annen forfatter; Wilbur Smith. 0 Siter
Kvinna Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Danselærerens tilbakekomst har jeg lest. Tigerens øye er en annen forfatter; Wilbur Smith. Ah :-) Da så! Har nemlig gått rundt og kalt "Leopardens øye" "Løvens øye" sjøl, så da var jeg nok litt for kjapp! Pinlig tilfelle av *smartass* ;-) Tyvenes Marked av Guillou? Kanskje ikke verdens mest blodige (mildt sagt), men har litt handling fra Korsika :-) 0 Siter
annegunn Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Ah :-) Da så! Har nemlig gått rundt og kalt "Leopardens øye" "Løvens øye" sjøl, så da var jeg nok litt for kjapp! Pinlig tilfelle av *smartass* ;-) Tyvenes Marked av Guillou? Kanskje ikke verdens mest blodige (mildt sagt), men har litt handling fra Korsika :-) Hva? Fra Korsika? Det trenger ikke være like blodig som gode herr Smith, altså... *noterer* 0 Siter
Kvinna Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Hva? Fra Korsika? Det trenger ikke være like blodig som gode herr Smith, altså... *noterer* Ja,deler av boka foregår der! Og det er om økonomisk kriminalitet :-) Har du lest Levi Henriksens "Snø vil falle over snø som har falt"? Den har nettopp kommet i pocketutgave, og er også å anbefale! (roman)... Gi meg en tone så anbefaler jeg ;-) 0 Siter
lurulf Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 Godt kokte ferske asparges med smør og revet parmesan? Pasta av den mindre sorten, med tomatsaus eller fløtesaus? Du stiller store krav til dolkokkene, men har min aller dypeste sympati... Og helt på siden :-) Hva skal en som nesten har lest ut 'Tigerens øye' lese på Korsika om et par ukers tid? Jeg leste akkurat nå ferdig Andrew Taylor: "Galgetreet". Anbefales! Det er tredje bok om politibetjent Richard Thornhill. Om du ikke har vært borte i de før, så bør de leses i rekkefølge. Har datteren din lest bøkene om "Rampete Robin" av Francesca Simon? De er akkurat passe morsomme og passe lange. Hver bok inneholder fire kapitler, og det passer å lese et kapittel om dagen. Sønnen min holder nå på med den niende boken. 0 Siter
lurulf Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 Most fisk. Fiskegrateng. Banan. Kjøp blender eller stavmikser. Vi fikk en blender i julegave som jeg tenkte jeg endelig skulle få bruk for. Men den gikk i stykker på andre gangs bruk. Så jeg kan bare lure på hvor den var innkjøpt... Ellers takk for tips 0 Siter
annegunn Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Ja,deler av boka foregår der! Og det er om økonomisk kriminalitet :-) Har du lest Levi Henriksens "Snø vil falle over snø som har falt"? Den har nettopp kommet i pocketutgave, og er også å anbefale! (roman)... Gi meg en tone så anbefaler jeg ;-) Nei... Det ser dessverre ut som om 'tyvenes marked' ikke har kommet i pocket :-( En tone? Er altetende om det er bra... Krim/triller/episk, pluss en del klassisk... Ken Follet har vært favoritten i mange år, men der er det ikke noe igjen å lese. Lurulfen fikk åpnet øynene mine for Wilbur Smith, så jeg venter spent på neste anbefaling der... 0 Siter
annegunn Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Jeg leste akkurat nå ferdig Andrew Taylor: "Galgetreet". Anbefales! Det er tredje bok om politibetjent Richard Thornhill. Om du ikke har vært borte i de før, så bør de leses i rekkefølge. Har datteren din lest bøkene om "Rampete Robin" av Francesca Simon? De er akkurat passe morsomme og passe lange. Hver bok inneholder fire kapitler, og det passer å lese et kapittel om dagen. Sønnen min holder nå på med den niende boken. Ah! Passe britisk også :-) Men om du tror jeg bare leser krim/trillere tar du skammelig feil. Jentungen har igjen den andre Molly Moon boka og de to siste Narnia-bøkene, pluss - eh - ja jeg har det jo på en mail et sted, så der har vi fylt opp kvoten for en stund. Ikke at vi ikke er åpne for flere forslag, altså, men nå er det meg det er mest prekært for :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.