Gå til innhold

trängningsinkontinens= på norsk?

Anbefalte innlegg

Gjest tusen takk svar!
Skrevet

(ansträngningsinkontinens=stressinkontinens) Hvilken type inkontinens er träningsinkontinens? Håper noen vet dette, da jeg holder på med en oppgave der oppgaveteksten er svensk. Og det er viktig at jeg skriver om rett type inkontinens.....

Skrevet

Treningsinkontinens? Altså ved trening/anstrengelser...?

Gjest Tror jeg da..
Skrevet

Stress inkontinens, dvs tendens til å lekke urin når man nyser, ler, anstrengelser osv..

Skrevet

Er trägning det samme som trening? Trodde det hadde noe med at man måtte noe jeg.

Gjest tusen takk for svar!
Skrevet

"Trängning", ikke trening (tor jeg). Det er ingen type som heter det. Men jeg lurte på om det kanskje var harstverksinkontinens (urge)?

Skrevet

Stress inkontinens, dvs tendens til å lekke urin når man nyser, ler, anstrengelser osv..

Det er ansträngningsinkontinens.

Gjest Tror jeg da..
Skrevet

Det er ansträngningsinkontinens.

Hm, da er kanskje det andre urge-inkontinens, står det ingenting om hvordan symptomene opptrer, så er det litt lettere å ressonere..?

Urge inkontinens er jo på godt norsk overaktiv blære, dvs at man (nesten) ikke rekker doen fordi trangen blir så intens når man må tisse.

Skrevet

Hm, da er kanskje det andre urge-inkontinens, står det ingenting om hvordan symptomene opptrer, så er det litt lettere å ressonere..?

Urge inkontinens er jo på godt norsk overaktiv blære, dvs at man (nesten) ikke rekker doen fordi trangen blir så intens når man må tisse.

Jeg skal skrive om det, så det står ingen stikkord.... Men jeg leter på alta vista.

Skrevet

Er trägning det samme som trening? Trodde det hadde noe med at man måtte noe jeg.

Jeg misset selvfølgelig den g-en. ;)

Skrevet

"Trängningsinkontinens är när man plötsligt känner sig kissnödig och inte kan hålla sig tills man hinner på toaletten"

google.com er plassen å søke.

Skrevet

Det kan ikke være såkalt overaktiv blære da? At vedkommende veldig brått får trang til å late vannet og ofte ikke rekker å komme seg på do.

Skrevet

Det kan ikke være såkalt overaktiv blære da? At vedkommende veldig brått får trang til å late vannet og ofte ikke rekker å komme seg på do.

Jo, det er visst det!:)

Skrevet

"Trängningsinkontinens är när man plötsligt känner sig kissnödig och inte kan hålla sig tills man hinner på toaletten"

google.com er plassen å søke.

Det var det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...