Gå til innhold

Tørr hodebunn

Anbefalte innlegg

Gjest Tørrhodebunn
Skrevet

Jeg sliter med veldig tørr hodebunn. Har prøvd de fleste butikksjampoer, og det fungerer dårlig. Har også kjøpt dyr sjampo hos frisøren som ikke fungerte bedre.

Jeg har ikke flass, Det er bare så tørt at det klør og jeg klorer. Blir sår av all kloringa. Klarer ikke å slutte å klø heller.

Har du noen gode forslag? Sjampo å anbefale?

Skrevet

Et gammelt kjerringråd som har hjulpet meg er å skylle med utblandet eplecidereddikk. En til to spiseskjeer eddikk i en halv liter lunkent vann etter at du har skylt ut all sjampo.

Hjalp utrolig bra!

Skrevet

Har du prøvd Bio+?..prøvd det meste jeg også, men den funker for meg. Den fåes kjøpt hos enkelte frisører

Gjest ikke hårsår
Skrevet

En god olje gjør susen. Du vil merke det med en gang at hodebunnen suger "næringa" til seg.

Masser den inn og sitt med den en stund.

Eggeplomme er også bra..masse protein, men det virker best på hårstråene. Samme med eddik og sitron, det gjør håret blankt.

Gjest dina2
Skrevet

Et gammelt kjerringråd som har hjulpet meg er å skylle med utblandet eplecidereddikk. En til to spiseskjeer eddikk i en halv liter lunkent vann etter at du har skylt ut all sjampo.

Hjalp utrolig bra!

Hva med å få legen din til å skrive ut noe liniment til å smørre i hodebunnen ofte mer effektivt enn shampoer

Gjest jojobaba
Skrevet

Jeg stemmer for olje som nevnt lengre ned, nærmere bestemt jojobaolje. :)

Gjest seborre
Skrevet

Du har sikkert noe som kalles seborree,det oppleves slik.Jeg var veldig plaget med dette, men bruk en fet balsam, og IKKE klø deg når du klør! Masser deg med fingertuppene isted, det gjør jeg.

Skrevet

Har du prøvd Bio+?..prøvd det meste jeg også, men den funker for meg. Den fåes kjøpt hos enkelte frisører

Jeg sverger også til Bio+, en av de svakere utgavene, som jeg bruker fast. Prøver en annen fra helsekosten nå, Maria Entricht Sjasminsjampo (enda dyrere). Men foreløpig holder jeg en knapp på Bio+. Den holder sårene - og kloringen - i sjakk;)

Skrevet

Lactacyd sjampo til den vanlige vasken, Fungoral sjampo i perioder det er spesielt ille.

Gjest papirtiger
Skrevet

Kanskje du har seborrisk eksem? Spør legen..

Skrevet

Har ikke shampoo, men en olje som er fin å bruke:) A-presset Jojobaolje er bra for tørre hodebunner:) kan også brukes som hårkur:D

mil1365380270
Skrevet

Er du allergisk mot noe? Har hatt det som deg, holdt på å bli gal! Kjøpte Fungoral på apoteket og nå bruker jeg det bare en gang når det begynner å klø. Vasker med Neutral shampo ellers, og tør ikke prøve noe annet. Det er deilig når det ikke klør!!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...