Gå til innhold

De nye meldekortene fra aetat

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet dette?
Skrevet

HEi, fint hvis noen hjelper meg med dette... Ang. punkt 2 "Har du deltatt på tiltak eller kurs/utdanning?". Hva svarer jeg her, når jeg er fjernstudent på et høgskolestudium og for tida driver og leser til eksamen? Må vel svare ja, ellers får jeg kanskje ikke støtte? Må jeg krysse av for alle dagene da..?

Gjest Ellers mister du penger
Skrevet

Hvis kurset du tar ikke er i regi av a-eatet så ville jeg svart nei.

Skrevet

Du mister ikke penger hvis ikke studiet er godkjent av lånekassen - og det er vel ikke fjernstudier?

"..................................."

Skrevet

Du mister ikke penger hvis ikke studiet er godkjent av lånekassen - og det er vel ikke fjernstudier?

...du mister rett til dagpenger hvis du tar et studie som gir deg vekttall/studiepoeng. Det spiller ingen rolle om studiet tas på kveldstid eller er nettbasert.

Unntaket er hvis aetat betaler utdannelsen.

Skrevet

...du mister rett til dagpenger hvis du tar et studie som gir deg vekttall/studiepoeng. Det spiller ingen rolle om studiet tas på kveldstid eller er nettbasert.

Mulig jeg har misforstått, eller kanskje jeg bare forklarte meg dårlig...;) Jeg er under attføring, og mitt attføringsopplegg består av et fjernstudium (høgskoleutdanning). Derfro er jeg usikker på punkt 3. Om jeg skal svare ja eller nei?

Skrevet

Hmm...ok. Det var ikke studiepoeng på studiet den gangen jeg tok studiekompetanse via nki :-)

"...................................."

Skrevet

Forklarte meg dårlig - er under attføring. Hva gjør jeg da?

Skrevet

Forklarte meg dårlig, er under attføring. Forslag til hva jeg skal skrive på punkt 3?

Skrevet

Mulig jeg har misforstått, eller kanskje jeg bare forklarte meg dårlig...;) Jeg er under attføring, og mitt attføringsopplegg består av et fjernstudium (høgskoleutdanning). Derfro er jeg usikker på punkt 3. Om jeg skal svare ja eller nei?

Jeg mener du skal svare ja på det punktet, men for å være helt sikkert hadde jeg ringt Aetat i morgen tidlig, en liten feil og kortet kommer i retur - og wips, så tar det mange ekstra dager før pengene kommer..!

Skrevet

Forklarte meg dårlig - er under attføring. Hva gjør jeg da?

Dersom dette er attførings-planen din, så svarer du ja.

Gjest riktig svar kommer her!
Skrevet

Du skal svare ja på at du har deltatt på kurs/utdanning. Og du skal krysse for alle dagene, også lørdag og søndag.

bugge -jenta
Skrevet

Det er forskjellige måter å være på attføring på. Jeg antar du som meg er på yrkesrettet attføring? Du går på skole for enten å omskolere deg, eller for å komme ut i arbeidslivet en eller annen gang?

I tilfelle krysser du av alle dager også når du leser, eller hva du nå enn gjør.

Og nå når jeg er ferdig med eksamen, må jeg fortsette å krysse av på det, siden jeg har vedtak for neste år også.

Ellers krysser jeg av at jeg er arbeidssøkende, selv om jeg jo egentlig ikke er det.

Jeg er også frisk så lenge jeg ikke har en sykemelding fra lege.

Med andre ord et perfekt system hvor en "lyger" i hytt og pine :o)

Min venninne krysset ikke av nå når hun satt og leste, og fikk meldekortet i retur og ingen penger. Det ordnet seg når hun fikk krysset av.

Selv om jeg går 50% krysser jeg selvsagt av alle dager, siden aetat har godkjent at jeg går halvt pga min helsetilstand, og gir meg full dekning.

Vh bugge.

Gjest printa
Skrevet

Ang det nye meldekortet:

Er selv student i attføring.

Spr. 1 Svar "nei"

Spr. 2 Svar "ja" - kryss av alle dager.

Spr. 3 Svar "nei"

Spr. 4 Svar "nei"

Spr. 5 Svar "ja".

Vi er fortsatt arbeidssøkende, selv om vi er i attføring.

Skriv under og send.

Gjest attførings
Skrevet

Du skal svare ja på at du har deltatt på kurs/utdanning. Og du skal krysse for alle dagene, også lørdag og søndag.

Lørdag og søndag også??? Det gjør ikke jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...