Gå til innhold

De nye meldekortene fra aetat

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet dette?
Skrevet

HEi, fint hvis noen hjelper meg med dette... Ang. punkt 2 "Har du deltatt på tiltak eller kurs/utdanning?". Hva svarer jeg her, når jeg er fjernstudent på et høgskolestudium og for tida driver og leser til eksamen? Må vel svare ja, ellers får jeg kanskje ikke støtte? Må jeg krysse av for alle dagene da..?

Gjest Ellers mister du penger
Skrevet

Hvis kurset du tar ikke er i regi av a-eatet så ville jeg svart nei.

Skrevet

Du mister ikke penger hvis ikke studiet er godkjent av lånekassen - og det er vel ikke fjernstudier?

"..................................."

Skrevet

Du mister ikke penger hvis ikke studiet er godkjent av lånekassen - og det er vel ikke fjernstudier?

...du mister rett til dagpenger hvis du tar et studie som gir deg vekttall/studiepoeng. Det spiller ingen rolle om studiet tas på kveldstid eller er nettbasert.

Unntaket er hvis aetat betaler utdannelsen.

Skrevet

...du mister rett til dagpenger hvis du tar et studie som gir deg vekttall/studiepoeng. Det spiller ingen rolle om studiet tas på kveldstid eller er nettbasert.

Mulig jeg har misforstått, eller kanskje jeg bare forklarte meg dårlig...;) Jeg er under attføring, og mitt attføringsopplegg består av et fjernstudium (høgskoleutdanning). Derfro er jeg usikker på punkt 3. Om jeg skal svare ja eller nei?

Skrevet

Hmm...ok. Det var ikke studiepoeng på studiet den gangen jeg tok studiekompetanse via nki :-)

"...................................."

Skrevet

Forklarte meg dårlig - er under attføring. Hva gjør jeg da?

Skrevet

Forklarte meg dårlig, er under attføring. Forslag til hva jeg skal skrive på punkt 3?

Skrevet

Mulig jeg har misforstått, eller kanskje jeg bare forklarte meg dårlig...;) Jeg er under attføring, og mitt attføringsopplegg består av et fjernstudium (høgskoleutdanning). Derfro er jeg usikker på punkt 3. Om jeg skal svare ja eller nei?