Gå til innhold

Emosjonelt ustabil?


maire

Anbefalte innlegg

Jeg er 37 år gammel og har levd et ganske turbulent liv fram til nå. Aldri vært til plage for andre, men meg selv der i mot..

Har hatt gjentatte depresjoner opp igjennom årene, til tider vært veldig selvdestruktiv og plaget med angst.

Mens jeg i andre perioder ikke har vært særlig plaget med angsten i det hele tatt, har fått til det meste av det jeg har igangsatt, og fungert helt fint.

Psykologen jeg går til tror jeg har et par pf, blant annet emosjonelt ustabil. Alt jeg har lest om denne forstyrrelsen virker kjent, men jeg er ikke sånn hele tiden.

Jeg fungerer som sagt helt normalt i ganske lange perioder. Er dette samsvarende med emosjonelt ustabil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme diagnose som du, og jeg fungerer også bra. Men jeg kommer ofte i konflikt med andre mennesker. Selv tror jeg det er fordi jeg er så sta, jeg vil leve MITT liv, på min måte.

Hadde barndom med veldig dominerende mor og mye mobbing i skoleårene.

Føltes veldig vondt å få diagnosen, men jeg har den og slik er det. Vi som har denne diagnosen har jo også et liv å leve, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen maire

Først må jeg takke deg for at du svarte på innlegget mitt, og det med medfølelse.

Tror det var spørsm ang ect, eller var det om ord jeg ikke forstår helt her på nettet.

Begynner å komme inni noe av det nå.

Har veldig dårlig husk for tia.

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt,

men si noe om meg selv.

Jeg har hatt angst i mange år, sikkert depresjon også.

Har også over lengre perioder fungert fint, med hjelp av antidepressiva.

Tatt kurser og jobbet.

Sliter veldig nå, har ikke hatt skikkelig søvn på et par mnd,ca 2-5 timer i døgnet toppen.

Så kom knekken.

Har hørt at det kan klikke for oss som ikke får sove.

Men med sunn fornuft,(hvor var den i går kveld) og proffesjonell hjelp skal det gå bra.

Har vært hos legen, fikk sykemelding...igjen

Hun har søkt om utredning på psykiatrisk.

Jeg har innsett at jeg må ha skikkelig hjelp nå!

Lurer virkelig på hva diagnose jeg får?!

Håper jeg slipper å vente for lenge på hjelp.

Vil du vite mer om meg har jeg et innlegg under

"innleggelse nei/nja".

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...