Gå til innhold

NHD: Var dette en form for angstanfall?


Gjest Jente-f82

Anbefalte innlegg

Gjest Jente-f82

Kvelden før jeg skulle ha eksamen kjente jeg at jeg begynte å få eksamensnerver. Jeg fikk veldig høy puls og ble veldig anspent.

Et par timer etter at "nervene" kom fikk jeg veldige smerter i brystet lokalisert til et område på ca 4 cm nedover langs brystbenet,

Disse smertene kom som tak ca hvert 5 minutt. Når smertene kom var de så vonde at jeg automatisk bøyde meg fremover og trakk inn pusten.

Jeg tok en paracept og en Sobril 25mg og la meg ned, helt i ro, i sengen.

Med en gang jeg fikk lagt meg helt stille så ble smertetakene borte, men straks jeg rørte på meg (skulle legge meg på magen å lese) så kom smertene.

Etter å ha ligget slik en time sto jeg opp igjen. Jeg fikk fortsatt smerteannfall, men de kom sjeldnere og etter noen timer var de helt borte.

Jeg lurer på om dette er angst? Jeg har (dessverre) mye erfaring med psykisk sykdom (bipolar I), men ingen erfaring med angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det med brystsmertene er ett typisk angstfenomen. Jeg fikk det en gang helt plutselig. Gjorde forferdelig vondt. Ble sendt til sykehus i ambulanse med mistanke om blodpropp i lungen.

Det kan hjelpe å dra skuldrene bakover. Det strekker ut musklene som strammer fremme. Det han jeg gjort. Prøv også å slappe helt av i musklaturen. Anspenthet gjør det bare verre.

Lykke til videre. Husk at angst ikke er farlig, bare ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...