Gå til innhold

Noen med erfaringer fra efexor?


dette er mitt nick

Anbefalte innlegg

dette er mitt nick

Jeg har akkurat begynt på denne, og lurer i den forbindelse på hvrdan andre har opplevd denne medisinen.Bivirkninger, virkning, hvor lang tid det tok før bivirkningene gav seg osv. Og hvor høy dose du står på/har stååt på.

Vet at ting virker individuelt på folk, men greit og få en pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, jeg har ingen erfaringer med Efexor. men jeg skal mest sannsynlig begynne på dem jeg også og lurer veldig på det samme som deg:) Går nå på cipramil så jeg kommer nok til å kombinere disse. gruer meg... har du merket noe til nå da, dårlig eller bra? Klem, og håper det går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på 150 mg Efexor i 1 år nå og har stort sett gode erfaringer. Oppstarten var slitsom med kvalme, skjelvinger, hodepine og genrellt uvel. Jeg tålte ikke alkohol de første månedene og jeg raste ned i vekt.

Men etterhvert som kroppen vente seg til medisinene kom kiloene tilbake i fult monn og vel så det.

For meg er den største bivirkningen vektøkning, kiloene er svært vanskelig å få av igjen.

Det er viktig å ta medisinen regelmessig, dvs. til omtrent samme tidspunkt hver dag elles kommer hodepinen og kvalmen for fult.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg har ingen erfaringer med Efexor. men jeg skal mest sannsynlig begynne på dem jeg også og lurer veldig på det samme som deg:) Går nå på cipramil så jeg kommer nok til å kombinere disse. gruer meg... har du merket noe til nå da, dårlig eller bra? Klem, og håper det går bra...

Hei! Jeg har gått på Efexor 175 mg depot i ca 2,5 år. Til å begynne med var jeg veldig trøtt, kunne sove og sove! Andra bivirkninger jeg hadde; hodepine, kvalme, "surrete" i hodet, humørsvingninger, munntørrhet... Første to ukene hadde jeg null matlyst, men dette gikk kjapt over til det motsatte!! I løpet av de årene jeg har brukt efexor har jeg gått opp 10 kg, men så har jeg heller ikke trent (noe som sikkert hadde hjulpet!!!) Du burde passe på å drikke mye og tygge tyggegummi hvis du blir plaget av munntørrhet, dette er ikke bra for tennene. Mine erfaringer med efexor er veldig positive. Men du må ha i minne at det er DU som ordner opp og klarer det du klarer, det er IKKE pillene. Jeg var veldig redd for å bli avhengige av pillene (selv om legene sier at man ikke blir det). Men det er lett å bli avhengig psykisk fordi man tror at det er pillene som gjør at man klarer ting. Det er DU som mestrer ting!!!!! LYKKE TIL!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antissri

Hei! Jeg har gått på Efexor 175 mg depot i ca 2,5 år. Til å begynne med var jeg veldig trøtt, kunne sove og sove! Andra bivirkninger jeg hadde; hodepine, kvalme, "surrete" i hodet, humørsvingninger, munntørrhet... Første to ukene hadde jeg null matlyst, men dette gikk kjapt over til det motsatte!! I løpet av de årene jeg har brukt efexor har jeg gått opp 10 kg, men så har jeg heller ikke trent (noe som sikkert hadde hjulpet!!!) Du burde passe på å drikke mye og tygge tyggegummi hvis du blir plaget av munntørrhet, dette er ikke bra for tennene. Mine erfaringer med efexor er veldig positive. Men du må ha i minne at det er DU som ordner opp og klarer det du klarer, det er IKKE pillene. Jeg var veldig redd for å bli avhengige av pillene (selv om legene sier at man ikke blir det). Men det er lett å bli avhengig psykisk fordi man tror at det er pillene som gjør at man klarer ting. Det er DU som mestrer ting!!!!! LYKKE TIL!!!!!

En blir avhengig av ssri og efexor, i den grad at kroppen må ha lang tid for å få dem ut av systemet. Veldig farlig å bråslutte. Og det er lett å få tilbakefall.Av de medisiner jeg har brukt mot angst har jeg ikke opplevd noe som er mer avhengihetsdannende enn ssri. benzo inkl. er nå kvitt alt og takk for det.måtte ta ett oppgjør med meg selv og har det best uten medisiner. får heller tåle angsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har gått på efexor i et år, og har god hjelp av den.Hadde ikke noen spesielle problener i begynnelsen, botrsett fra mer uro, som jeg fikk noen beroligende piller for i oppstartfasen.Håper du prøver dem, og at det går bra med deg. Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...