Gjest massevis Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg skal til USA, og lurer litt på hva som er smart å kjøpe der over?Noe som er særlig billig i fht i Norge? noen råd? Har aldri vært der før. 0 Siter
Gjest lav dollarkurs Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Dollaren er lav og kronen høy, så det er mye som er rimelig i USA nå for nordmenn. Sko og klær er jo alltid gøy uansett, man får noe annet enn her, og kanskje litt rimeligere. Elektronisk utstyr (en Ipod, annet Apple-utstyr osv), snakk gjerne med noen som har peiling før du drar, slik at du vet hva du trenger av strømkabler / transformator osv til norsk strøm. Sjekk priser hjemme før du drar, så har du noe å sammenligne med. PSP (PlayStationPortable) har ikke kommet hit enda, den er kjempefin! 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Sminke! Mye billigere. Sjekk ut merkene Mac og Bobbi Brown. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg er _dødsbarnslig_ og hadde derfor endt opp med masse snodige ting som ikke er i Norge- ennå hvertfall. Godteri, lilla ketchup, grønn ketchup, bleketannkrem som faktisk virker, PSP HVERTFALL- det er et must! 0 Siter
Gjest lav dollarkurs Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg er _dødsbarnslig_ og hadde derfor endt opp med masse snodige ting som ikke er i Norge- ennå hvertfall. Godteri, lilla ketchup, grønn ketchup, bleketannkrem som faktisk virker, PSP HVERTFALL- det er et must! Enig, sett av god til til et stort apotek og en stor dagligvarebutikk. Og frotse i reseptfrie ting og tang, ferdigmat / instant-mat, mat og snacks med farger og smaker som ikke er vanlig her. Man kan ha med seg ganske mange kilo baggasje, ta med en tom bag, eller kjøp en der hvis du trenger. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg er _dødsbarnslig_ og hadde derfor endt opp med masse snodige ting som ikke er i Norge- ennå hvertfall. Godteri, lilla ketchup, grønn ketchup, bleketannkrem som faktisk virker, PSP HVERTFALL- det er et must! Hehe, husker jeg kom i skade for å kjøpe tyggis med kanelsmak der borte en gang uten at jeg sjekket hva det var. Litt smakssjokk... 0 Siter
Gjest haifa Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg er _dødsbarnslig_ og hadde derfor endt opp med masse snodige ting som ikke er i Norge- ennå hvertfall. Godteri, lilla ketchup, grønn ketchup, bleketannkrem som faktisk virker, PSP HVERTFALL- det er et must! Vet du om en bleketannkrem som faktisk virker da? Og hva er PSP? 0 Siter
Kvinna Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Hehe, husker jeg kom i skade for å kjøpe tyggis med kanelsmak der borte en gang uten at jeg sjekket hva det var. Litt smakssjokk... Hm..har du byttet nick?Det der har jeg hørt før! :-) 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Enig, sett av god til til et stort apotek og en stor dagligvarebutikk. Og frotse i reseptfrie ting og tang, ferdigmat / instant-mat, mat og snacks med farger og smaker som ikke er vanlig her. Man kan ha med seg ganske mange kilo baggasje, ta med en tom bag, eller kjøp en der hvis du trenger. jo forresten- ost på spruteboks. Veldig praktisk på spaghetti. Popcorn"salt" i mange varianter. Shake 'n bake- griljeringsmel i mange smaksvarianter. osv osv 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Hm..har du byttet nick?Det der har jeg hørt før! :-) Må være lenge siden isåfall at jeg har skrevet det...imponerende hukommelse må jeg si 0 Siter
Kvinna Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Må være lenge siden isåfall at jeg har skrevet det...imponerende hukommelse må jeg si Hehe :-) 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Vet du om en bleketannkrem som faktisk virker da? Og hva er PSP? Lenge siden jeg hadde det. sist var det en som kjøpte med for meg. spør evt på apotek PSP= playstation portable. 0 Siter
Goliath Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Öhlins støtdemper og gaffler til motorsykkel:-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg pleier hvertfall å¨bunkre opp med reseptfri forkjølelsesmedisin som faktisk virker og clear eyes og sånn. I tillegg kjøper jeg klær, musikk og amerikanske brands av krydder&peppersaus o.l.. God tur!:-) P.S Ikke kjøp papir og kontorutstyr(f.eks filofax,ringpermer o.l innhold) som skal passe med noe europeisk..De har egne, sære formaterog ting som ser ut som f.eks a-4 er nemlig ikke det! Det er kjekt å vite.. Og de har annerledes kontakt, så el-ting er også dumt med mindre du samtidig har omformer....:-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Hehe, husker jeg kom i skade for å kjøpe tyggis med kanelsmak der borte en gang uten at jeg sjekket hva det var. Litt smakssjokk... Den der bommer de på! Jeg har vært bort i tannpasta og sugetabletter for frisk ånde med kanelsmak..:-o Det er bare så gæli som det kan få blitt! Jeg vil da vel ikke lukte skillingsbolle når jeg skal lukte friskt..;-) Han ene jeg bodde med kjøpte alltid kaneltannkremen..Blærgh! 0 Siter
Atene Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Da jeg var i USA i vinter, kom jeg hjem med: Mini iPod. Masse Redken shampoo (8 dollar flasken). Sjokoladebiter og mini m&m's til cookies. Konsentrerte konditorfarger. Klær fra Gap og Banana Republic. Samt OshKosh og Gymboree til barna. Patagonia sportstøy. Jeg så på priser på digitalkamera for søsteren min, men siden jeg ikke fant akkurat det hun ville ha, ble det ikke noe av. Men det var mye billigere. Da jeg kom til Gardermoen, oppdaget jeg at det var klistret en lapp på den ene kofferten min: "Heavy, get help", sto det... 0 Siter
annegunn Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Da jeg var i USA i vinter, kom jeg hjem med: Mini iPod. Masse Redken shampoo (8 dollar flasken). Sjokoladebiter og mini m&m's til cookies. Konsentrerte konditorfarger. Klær fra Gap og Banana Republic. Samt OshKosh og Gymboree til barna. Patagonia sportstøy. Jeg så på priser på digitalkamera for søsteren min, men siden jeg ikke fant akkurat det hun ville ha, ble det ikke noe av. Men det var mye billigere. Da jeg kom til Gardermoen, oppdaget jeg at det var klistret en lapp på den ene kofferten min: "Heavy, get help", sto det... Det skal ikke være mye over 20 kg før man får vanlig 'heavy'-lapp, altså. *erfaren* 0 Siter
Hekta Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 En praktisk ting er Zip-lock-poser! De er geniale, fåes på dagligvareforretninger. Kjøp det du finner, det gjorde vi ;-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Må være lenge siden isåfall at jeg har skrevet det...imponerende hukommelse må jeg si Må bare si at jeg huska det med kaneltyggisen fordi jeg gjerne kunne ha trengt noe sånn! Blir så inmari buss og bilsyk, og kanel har god kvalmestillende effekt på meg! Så i stede for å drikke litervis med kanelte før og etter transport, så hadde det jo vært kjekt med en tyggis! Bare sånn i tilfelle du sitter og er redd for "outing", forfølging og sånn! Jeg har absolutt ingen skumle hensikter assa! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.