Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er definisjonen på en nær venn?

Er det en betingelse at man har hyppig kontakt, eller holder det at det er kvalitet over den kontakten som er,selv om den kanskje er sjelden?

skorpionfisken
Skrevet

Jeg har veldig gode venner som jeg skjelden har fysisk kontakt med. Venner jeg vet er der om jeg trenger dem.

Så har jeg folk jeg omgås til daglig som jeg overhodet ikke karakteriserer som venner.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Med mine nære venner har ikke kontakthyppighet noe å si. Med nær, betyr det for meg at kontakten og gnisten er det når man treffes og man kan dele ting på godt og vondt. Har nær venninne jeg sms eller ringer daglig, og jeg har ei nær venninne som jeg har mer sporadisk kontakt men, men vi forstår hverandre så godt og leser hverandre så fort vi sees/ snakkes.

Skrevet

Hører stadig at folk snakker om sine gode venner - som de ikke har hatt kontakt med på flere år!!??

For meg virker dette helt fjernt. Gode venner har man kontakt med, hvor mye kan variere. Men i hvert fall flere ganger per år.

Jeg er lei av de som brått er mine gode venner når de kommer til byen og trenger overnatting for folk og fe:-(

Neste gang sier jeg at det ikke passer. Så det så!

Gjest Sinai
Skrevet

For meg er ikke nære venner nødvendigvis de jeg ser oftest, eller som bor nærmest. Nære venner er de du føler du har god kjemi med, noen du kan snakke med om vanskelige ting med, eller le høyt sammen med, en du kan være deg selv sammen med.

En venninne av meg sa en gang at en god venn er en du vil ha for alltid. Så dersom du mister en venn, betyr det altså at dere to aldri var gode venner!

Dette synes jeg var litt sterke ord. Jeg har hatt bestevenner jeg kunne snakke med om _alt_ , men som jeg nå har mistet kontakten med. Var vi aldri bestevenner?Hva mener du?

Skrevet

Tja...en som ringer eller stikker innom bare for å...stikke innom? Sånn bare for å se åssen du har'e. lissom?

*plystrer Colonel Bogey (broen over Kwai)*

Skrevet

For meg er ikke nære venner nødvendigvis de jeg ser oftest, eller som bor nærmest. Nære venner er de du føler du har god kjemi med, noen du kan snakke med om vanskelige ting med, eller le høyt sammen med, en du kan være deg selv sammen med.

En venninne av meg sa en gang at en god venn er en du vil ha for alltid. Så dersom du mister en venn, betyr det altså at dere to aldri var gode venner!

Dette synes jeg var litt sterke ord. Jeg har hatt bestevenner jeg kunne snakke med om _alt_ , men som jeg nå har mistet kontakten med. Var vi aldri bestevenner?Hva mener du?

Jeg tenker at nære venner er de man har en gjensidig forbindelse fra hjerte-til-hjerte med.

At hvor ofte man har kontakt ikke har så mye å si, bare kontakten er gjensidig god når den er der..

Ble bare litt i tvil om det er "lov" å kalle venner man nesten aldri ser for "nære venner" :-)

Skrevet

En nær venn er en du slipper helt innenfor :-)

Skrevet

Det er de jeg vet hvor jeg har, som jeg kan snakke med alt om og der jeg vet at det som blir sagt ikke sies videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...