Gå til innhold

Schizo, bipolar eller noe annet?


fluxing

Anbefalte innlegg

Jeg har gjennom årene opplevd forskjllige symptomer på psykisk lidelse.Som for eksempel etter 11/9 så skulle jeg sette meg inne i allt som hadde med muslimer og islam og gjøre. Brukte mye tid på internett både på jobb og privat på å lese om dette. Sjekket ut hvilke bøker jeg kunne kjøpe for å finne ut mest mulig. Denne ekstreme interessen forsvant like fort som den kom, Etterfulgt av en periode hvor jeg ikke hadde noen slike altoppslukende intersser men var deprimert. Det neste ble interessen motorsykkler da endte det med at jeg kjøpte meg en

selv om jeg egentlig ikke hadde råd, deretter fulgte en ny depersjon Har også vært veldig skeptisk til folk. har følt at andre mennesker ikke har hatt gode hensikter mot meg. noe jeg har lært i ettertid at er paranoia. Ukjente menesker på butikken har sett ut for meg som om

de har vært sinna, noe som har gjort meg reservert i det offentlige rom. Også nære famileie og samboer har jeg tolket

som om de har vært i mot meg.

Har også hatt stemmer i hodet ikke fra ørene men i hodet, mest om morgene rett etter jeg har stått opp og om kvelden når jeg skulle sove. Har også rett før jeg sovnet om kvelden ofte hatt et helt symfoniorkester i hodet som har spillt egenkomponerte melodier. Har også sett spøkelser som skygger i øyekroken, i vinduer osv. Det har vært der et øyeblikk for så og forsvinne. Har også vært en til tider aggresiv bilsjåfør.

Er nå ganske følelsesløs og avstumpet. Har aldri vært spessiellt utagerende. Det meste har skjedd inne i meg selv. Det virker som jeg til tider har levd delvis i min egen fantasiverden. Har også hatt problemer

med å forstå hva folk har sagt til meg, jeg har fallt ut av sammenhenget og ikke klart og oppfatte. Har også innimellom relgiøse impulser hvor jeg føler en slags relgiøs lykke uten at jeg har fallt for noen spesiell relgion. Jeg opsøkte til slutt hjelp noe som har resulter i zyprexa 10mg og cipralex 20mg. Noe som har gitt meg et rolighere hode

og mindre angst og depresjon. Og en mulig bipolar diagnose.

Har oppe i dette vært i standt til å beholde en jobb hvor jeg har vært nødt til å kunne tenke sånn noenlunde klart.Har også vaært tilsammen 15 måneder sykemeldt de siste årene Men jeg har begynt å lure på om jeg holdt på å bli schizofren eller schizoaffektiv, er det en mulighet for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...