Gå til innhold

Til C. Smestad: press i hodet, dødsangst

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vært plaget med hodepine i over et år. Men jeg husker best de siste 8-9 mnd. for da har det vært pulserende ved venstre tinning. Nevner for ordens skyld at jeg hadde brystløft for 9 mnd siden, og bukplastikk m/stramming av magemuskler (og flyttet navlen) i januar.

Tok røntgen av bihulene i februar da det presset veldig. Fastlegen sjekket bildene, og det var ikke noe galt. Jeg er sjelden forkjølet.

Etter bukplastikken gikk jeg bøyd i åtte uker, og belastet rygg og nakke en del. Begynte hos fysioterapeut i april. Begynte å bli svimmel i mai, og dro på legevakta da jeg var så svimmel at jeg nesten gikk i bakken på butikken. Jeg er veldig bekymret, dette sa jeg til legen (ikke fastlegen), men han beroliget meg med at det nok ikke var noe alvorlig. Han kjente på nakken, og sa jeg var veldig stiv. Blodtrykket er bra.

Nå har jeg hatt fire timer hos kiropraktor, som har hjulpet noe. Jeg har ikke spenningshodepine, pulseringen er borte, men det er fortsatt trykk i venstre tinning. Det kjennes ut som det går bak venstre øye også. Får av og til hjertebank. Fortsatt svimmel (av og til gynger det når jeg går), men ikke hele dagen. I helgen har jeg vært småkvalm et par ganger.

Jeg røyker litt (ca. 5 om dagen), og kjenner noen ganger presset veldig godt når jeg trekker inn.

Er så lei av å være engstelig, og føler ikke jeg kan dele angsten med noen. De tror vel jeg er blitt gal hvis jeg forteller hva jeg tenker.. Tenker mye på døden, er sikker på at det er noe alvorlig med hodet, for hvorfor ellers går det ikke over? Og siden jeg går med de tankene, så leter jeg etter andre feil:

fikk beskjed om å massere magen etter bukplastikken. Og selvfølgelig en dag i mai da jeg gjorde det, kjente jeg kuler over de nederste ribbena på begge sider. Har ikke hatt det før. Nevnte det også til legevakta, som sa det var fettkuler. Noen ganger når jeg bøyer meg til siden, glipper det noe under ribbena. Er mye hoven over navlen, ser ut som magen er skikkelig oppblåst, og jeg har innimellom en sviende følelse der disse kulene er.

Sist menstruasjon var to uker forsinket (bruker ikke p-piller eller noen annen prevensjon).

Nevner at jeg begynte å trene så smått igjen i mai. Prøver å trene (aerobic) tre ganger i uken, har normalt kosthold.

Har tenkt at kanskje synet er dårlig, hender at jeg fokuserer dårlig, men sjekket synet for 2 1/2 år siden og da var det bra.

Skal ta røntgen av hodet, og hvis det ikke er noe alvorlig, kan det være at engstelsen min lager disse plagene?

Jeg er også en litt stressa person, har alltid noe jeg må få unna.

Tar sjelden hodepine-tabletter, da det ikke hjelper mot presset.

Håper du har et svar, eller kan hjelpe meg på vei til et lysere liv, uten disse ubehagelige tankene.

28 år, samboer, to barn

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...