Gå til innhold

Drittlege:(


meira

Anbefalte innlegg

Åhhh...*%# Hvorfor kan jeg ikke lære meg og si ifra.Sitter bare der og tar imot, og blir bitteliten, og enda mindre.Vært hos øyelegen i dag med sønnen min, og jeg tror han må være prakteksempelet på uhøflighet og uvennlighet.Han blåser seg opp av bagateller, og kan heller ikke kommunisere med barn.Arghh, å forbannet jeg er på den fyren. Noen ganger mener jeg enkelte leger hadde trengt et folkeskikk og høflighetskurs når de skal jobbe med mennesker.Hrmpf!!.. Sorry...måtte bare få dette ut av systemet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det han sier for noe, da?

Hm, vi er flere som klager på han, i dag klarte han og trekke MEG opp skikkelig:)Han hadde sikkert en dårlig dag. Men jeg holdt på og ta guttungen og gå derfra. Han skjelte meg huden full,Fordi jeg ikke hadde sagt fra at jeg hadde kommet. Jeg hadde jo bestilt time.Han banket knyttneven i skiltet som det sto"hendvend deg i luken først" Ikke så lett det da når ingen satt der.Når vi kom inn sa han til guttungen min at; kanskje det er mora di som trenger briller istedet"Sønnen min så ut som et spørsmåltegn. Flere i venterommet reagerte, jeg var på nippet til og gå.Han var mørkerød i ansiktet, nesten som og skru på en bryter da han tente.Vel, han er dyktig, og det er vel en grunn til at jeg ble.Jeg tror ikke akkurat si at han virker tillitsvekkende, tror kanskje det er noe han bør jobbe mer med:)Tror jeg også trenger et kurs i og lære meg og si ifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

Hm, vi er flere som klager på han, i dag klarte han og trekke MEG opp skikkelig:)Han hadde sikkert en dårlig dag. Men jeg holdt på og ta guttungen og gå derfra. Han skjelte meg huden full,Fordi jeg ikke hadde sagt fra at jeg hadde kommet. Jeg hadde jo bestilt time.Han banket knyttneven i skiltet som det sto"hendvend deg i luken først" Ikke så lett det da når ingen satt der.Når vi kom inn sa han til guttungen min at; kanskje det er mora di som trenger briller istedet"Sønnen min så ut som et spørsmåltegn. Flere i venterommet reagerte, jeg var på nippet til og gå.Han var mørkerød i ansiktet, nesten som og skru på en bryter da han tente.Vel, han er dyktig, og det er vel en grunn til at jeg ble.Jeg tror ikke akkurat si at han virker tillitsvekkende, tror kanskje det er noe han bør jobbe mer med:)Tror jeg også trenger et kurs i og lære meg og si ifra...

Det er ikke riktig at du (pasienten) skal behøve å måtte gå på kurs for å lære å si ifra.

Slike folk som ham skulle heller vært jekket ned et par hakk en sen kveld...

Tror det hadde klikket for meg hvis barnet mitt var tilstede å måtte få servert på den måten hva vi må ta til takke med for å få "service"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brillebruker

Hm, vi er flere som klager på han, i dag klarte han og trekke MEG opp skikkelig:)Han hadde sikkert en dårlig dag. Men jeg holdt på og ta guttungen og gå derfra. Han skjelte meg huden full,Fordi jeg ikke hadde sagt fra at jeg hadde kommet. Jeg hadde jo bestilt time.Han banket knyttneven i skiltet som det sto"hendvend deg i luken først" Ikke så lett det da når ingen satt der.Når vi kom inn sa han til guttungen min at; kanskje det er mora di som trenger briller istedet"Sønnen min så ut som et spørsmåltegn. Flere i venterommet reagerte, jeg var på nippet til og gå.Han var mørkerød i ansiktet, nesten som og skru på en bryter da han tente.Vel, han er dyktig, og det er vel en grunn til at jeg ble.Jeg tror ikke akkurat si at han virker tillitsvekkende, tror kanskje det er noe han bør jobbe mer med:)Tror jeg også trenger et kurs i og lære meg og si ifra...

Oi, han høres jo helt på trynet ut. Det må da finnes andre enn ham som også er dyktige? Jeg kunne i allefall aldri taklet å gå til en slik en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke riktig at du (pasienten) skal behøve å måtte gå på kurs for å lære å si ifra.

Slike folk som ham skulle heller vært jekket ned et par hakk en sen kveld...

Tror det hadde klikket for meg hvis barnet mitt var tilstede å måtte få servert på den måten hva vi må ta til takke med for å få "service"

Hm.. det er ikke bare og bytte her.Ikke så mange dyktige øyeleger her jeg bor. Men det ER noe med MEG også, tenker jeg, som sitter og tar slik drit uten og ta igjen, eller sier stopp.At jeg i det hele tatt fant meg i det, gjør meg sint.Det er heller ikke sunt og ikke reagere der og da, tenker jeg.

Ps. skal begynne på et selvhevdelseskurs i høst, ike pga denne legen:), men ellers i andre situasjoner også.Trampe litt i bakken, og kommunikasjonsteknikker.Til hans forsvar så har han jobbet alene på et kontor i tretti år, uten og måtte samarbeide med andre.Kanskje en grunn til det? Han er også gammel. Glad jeg ikke trenger og forholde meg til han så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vi er flere som klager på han, i dag klarte han og trekke MEG opp skikkelig:)Han hadde sikkert en dårlig dag. Men jeg holdt på og ta guttungen og gå derfra. Han skjelte meg huden full,Fordi jeg ikke hadde sagt fra at jeg hadde kommet. Jeg hadde jo bestilt time.Han banket knyttneven i skiltet som det sto"hendvend deg i luken først" Ikke så lett det da når ingen satt der.Når vi kom inn sa han til guttungen min at; kanskje det er mora di som trenger briller istedet"Sønnen min så ut som et spørsmåltegn. Flere i venterommet reagerte, jeg var på nippet til og gå.Han var mørkerød i ansiktet, nesten som og skru på en bryter da han tente.Vel, han er dyktig, og det er vel en grunn til at jeg ble.Jeg tror ikke akkurat si at han virker tillitsvekkende, tror kanskje det er noe han bør jobbe mer med:)Tror jeg også trenger et kurs i og lære meg og si ifra...

Om så bare halvparten av det du skriver er sant, er dette hårreisende. At han holder på sånn med et barn til stedet gjør det enda verre.

For det første burde han vite at å rakke ned på foreldrene rammer barnet og ikke den voksne man vil tråkke på.

For det andre er det plent umulig å gjøre en god synsundersøkelse på et barn uten barnets tillit. Det betyr glad vennlighet fra det øyeblikket barnet ser deg og til barnet går igjen. Man kan ha så mye faglig kompetanse man bare vil. Med barn bør man også ha bestått eksamen i praktisk folkeskikk.

Skriv et brev til fylkeslegen du. Da gjør du nok mange en tjeneste.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. det er ikke bare og bytte her.Ikke så mange dyktige øyeleger her jeg bor. Men det ER noe med MEG også, tenker jeg, som sitter og tar slik drit uten og ta igjen, eller sier stopp.At jeg i det hele tatt fant meg i det, gjør meg sint.Det er heller ikke sunt og ikke reagere der og da, tenker jeg.

Ps. skal begynne på et selvhevdelseskurs i høst, ike pga denne legen:), men ellers i andre situasjoner også.Trampe litt i bakken, og kommunikasjonsteknikker.Til hans forsvar så har han jobbet alene på et kontor i tretti år, uten og måtte samarbeide med andre.Kanskje en grunn til det? Han er også gammel. Glad jeg ikke trenger og forholde meg til han så ofte.

Jeg ville kjørt om så 50 mil for å få en øyelege som behandlet barnet mitt med respekt.

Å tråkke på forledrene i et barns påsyn er en av de verste type krenkelser man kan gjøre.

Du er nok ikke alene om å bli så perpleks i en slik situasjon at du ikke kommer på hva du skulle sagt og gjort før etterpå.

Dette var jo nesten så langt under det man burde kunne forvente som det er mulig å komme.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjørt om så 50 mil for å få en øyelege som behandlet barnet mitt med respekt.

Å tråkke på forledrene i et barns påsyn er en av de verste type krenkelser man kan gjøre.

Du er nok ikke alene om å bli så perpleks i en slik situasjon at du ikke kommer på hva du skulle sagt og gjort før etterpå.

Dette var jo nesten så langt under det man burde kunne forvente som det er mulig å komme.

mvh

Takk for svar, Pie-Lill.Du har rett.Mulig det var det jeg burde gjøre, ang fylkeslegen.Jeg har et par venninder som han ble sint på fordi de ba om anbefaling for økonomisk støtte til briller til barna.Noe de egentlig hadde krav på, forskjellen på meg og dem var at dem reagerte med sinne der og da på¨oppførselen der og da, sa rett ut hva de mente om det.Selv ble jeg helt satt ut.Det bekymrer meg litt, fordi jeg klart burde reagert, og burde blitt sint der og da, ikke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Pie-Lill.Du har rett.Mulig det var det jeg burde gjøre, ang fylkeslegen.Jeg har et par venninder som han ble sint på fordi de ba om anbefaling for økonomisk støtte til briller til barna.Noe de egentlig hadde krav på, forskjellen på meg og dem var at dem reagerte med sinne der og da på¨oppførselen der og da, sa rett ut hva de mente om det.Selv ble jeg helt satt ut.Det bekymrer meg litt, fordi jeg klart burde reagert, og burde blitt sint der og da, ikke etterpå.

Du er ikke alene om å sitte etterpå å lure på hvorfor du ikke sa noe. Det er en uggen følelse, særlig når man har med seg et barn. Men slike fjompenisser kan ta munn og mæle fra nesten hvem som helst.

Spør dine venninner om de også kunne tenke seg til å skrive et brev til fylkeslegen om sine erfaringer med denne legen.

Sørg i så fall for at dere skriver brevene helt uavhengig av hverandre, og ikke diskuterer innhold med hverandre før brevene er sendt. Det blir mest saklig.

En klage --> vanskelig pasient. (Ikke alltid, men det er vanskeligere å nå fram.)

Flere klager --> Kan det være noe med den legen?

Om du ikke klarte å sette foten ned der og da, har du fortsatt anledning til å gjøre det. Du vil nok gjøre mange en tjeneste om du sier i fra.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...