Gå til innhold

Å ta et halvt år fri med mann og barn

Anbefalte innlegg

Gjest Reiselysten familie
Skrevet

Vi planlegger å ta med oss begge barna og reise ut i verden i noen måneder. Har ikke kommet så langt at vi har tenkt på hvor og hvordan ennå, men er det noen som har gjort tilsvarende og har lyst til å fortelle om det?

Hvor ville DU dratt hvis det var deg og din familie?

Tips?

Kan nevne at barna vil være 3 og 5 år gamle.

:-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Hihi, jeg leste litt kjapt overskriften og syntes det sto

- å ta et halvt år fri fra mann og barn :-)

God tur alle fire!

Skrevet

Da hadde jeg spurt - hvem skal betale regningen hjemme og med hva? :)

henger meg alltid opp i sånt jeg - hehe

Gjest Elextra
Skrevet

Tror jeg ville satset på sørøstasia - Thailand, Vietnam og evt. Laos/Kambodsja.

Alternativt Sør-Amerika, men det føles langt mindre trygt.

Hm, Kina hadde jo også vært veldig spennende, men det kan kanskje bli litt tungt med så små (vanskelig å finne ut av ting p.g.a. språket/alfabetet m.m.).

Sikkert mange andre steder man kunne velge.

Rent misunnelig, jeg :-)

Skrevet

Jeg ville reist til Mexico og noen karibiske øyer tror jeg. Håper dere får mange gode tips, det høres fantastisk ut!

Gjest Reiselysten familie
Skrevet

Da hadde jeg spurt - hvem skal betale regningen hjemme og med hva? :)

henger meg alltid opp i sånt jeg - hehe

Vel, det er ikke helt klart ennå ;-)

Men det er to år fram i tid, så med iherdig sparing tror vi at vi kan klare det. Permisjon fra jobb og sånt må også avklares.

Men vi skal gjøre mye for å få det til, føler at det er enklere nå før barna har begynt på skolen, "siste sjans" på en måte.

Jeg kunne godt tenkt meg en roadtrip i USA, men det er kanskje ikke spesielt barnevennlig...

Andre alternativ vi vurderer er Australia, og Asia. Men kriteriene blir litt annerledes nå som vi har barn, vi har litt større krav til komfort, og så er sikkerheten til barna det aller viktigste.

Gjest fraflyttet
Skrevet

Hvorfor ikke heller ta et halvt år fri FRA mann og barn!

Skrevet

Vi har planer om å få til opptil et 1/2 års tid i Russland med hele familien. Hadde allerede vært satt ut i livet om vi ikke hadde kommet over drømmegården vår for 2 år siden slik at vi ble litt mer stedbundet litt tidligere enn vi hadde tenkt.

Men Russlands-planene er ikke gitt opp enda, selv om vi kanskje må korte litt ned på tida vi kan være der siden det er vanskeligere å være så lenge borte nå.

hare1365380455
Skrevet

Vi har planer om å få til opptil et 1/2 års tid i Russland med hele familien. Hadde allerede vært satt ut i livet om vi ikke hadde kommet over drømmegården vår for 2 år siden slik at vi ble litt mer stedbundet litt tidligere enn vi hadde tenkt.

Men Russlands-planene er ikke gitt opp enda, selv om vi kanskje må korte litt ned på tida vi kan være der siden det er vanskeligere å være så lenge borte nå.

Høres spennende ut! Har dere dyr på gården? Det kan jo hende noen ønsker å være avløser en god stund?

Skrevet

Høres spennende ut! Har dere dyr på gården? Det kan jo hende noen ønsker å være avløser en god stund?

Ja, vi har dyr. Vi driver med gris og sau.

Har vært inne på tanken om å prøve å få tak i "langtidsavløsere" ja. Vi får se hva det blir til om et par år.

hare1365380455
Skrevet

Ja, vi har dyr. Vi driver med gris og sau.

Har vært inne på tanken om å prøve å få tak i "langtidsavløsere" ja. Vi får se hva det blir til om et par år.

Dere kan kanskje ha annonse i bondevennen (søke etter avløyser)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...