Gå til innhold

Jeg har trukket jeksel og trenger trøst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som halve kjeven er borte - tannlegen min sa (hehe) at det var dårlig blodtilførsel til tanna og derfor kunne jeg risikere betennelse - hau, hau - gruer. Er så redd for smerter jeg - ellers kan dem herje med meg så mye dem vil.

På den andre siden har jeg fått ny flott krone - så jeg i alle fall har EN tyggeflate som monner noe - - -hele sulamitten kom på 10800,- *HULK* det er liksom ikke nok med smertene når bedøvelsen går over - det smerter på kontoen også - rett før feriepengene kommer.

Si det er veldig synd på meg da....

Skrevet

Stakkar deg, den lommeboka på -10800 kr ville jeg helst ha sluppet.

Jeg er redd tannlegen altså. men jeg er enda reddere regninga derfra :o) Uansett, god bedring.

Skrevet

AU!

Regninga hadde nok svidd mer enn tannlegens herjinger. Stakkars flis! :)

Angela1365380318
Skrevet

Skyll med sånt munnvann som dreperbakterier 2 ganger om dagen, det gjor jeg og fikk ikke betennelse. (det var visdomsjeksel og den måtte skjæres ut og jeg måtte sy etterpå)

Du kan kansje fått resept på de sterke ibuxene? Hvis ikke så skal visst tre vanlige være like gode, hater å ta smertesillende men gjorde det i noen dager etterpå. Tannen ble opperert ut mandag og torsdag hadde jeg ingen smerter lengre, men kjenner en som fikk den trukket ut som er 44 (jeg 21) og hun hadde utrolig vondt lenge etterpå, jo eldre man er jo verre er det sier tannlegene. Bare si til deg selv at nå blir det smertestillende i noen dager, ingen vits å gå rundt å ha vondt, og skyll munnen med munnvann for å ungå betennelser.

Når det gjelder vondt i bankkontoen din, så er vel denne smerten enda verre, tenk på alle skoene, jeansene eller toppene man kunne fått for samme sum. Men kansje kan du trekke fra dem på skatten fordi om du ikke får ta den på frikortet, slik som med enkelte medisiner?

God bedring iallefall!

Skrevet

Skyll med sånt munnvann som dreperbakterier 2 ganger om dagen, det gjor jeg og fikk ikke betennelse. (det var visdomsjeksel og den måtte skjæres ut og jeg måtte sy etterpå)

Du kan kansje fått resept på de sterke ibuxene? Hvis ikke så skal visst tre vanlige være like gode, hater å ta smertesillende men gjorde det i noen dager etterpå. Tannen ble opperert ut mandag og torsdag hadde jeg ingen smerter lengre, men kjenner en som fikk den trukket ut som er 44 (jeg 21) og hun hadde utrolig vondt lenge etterpå, jo eldre man er jo verre er det sier tannlegene. Bare si til deg selv at nå blir det smertestillende i noen dager, ingen vits å gå rundt å ha vondt, og skyll munnen med munnvann for å ungå betennelser.

Når det gjelder vondt i bankkontoen din, så er vel denne smerten enda verre, tenk på alle skoene, jeansene eller toppene man kunne fått for samme sum. Men kansje kan du trekke fra dem på skatten fordi om du ikke får ta den på frikortet, slik som med enkelte medisiner?

God bedring iallefall!

TAkk skal du ha! ;) Jeg har tatt sånn 600mg IBUX og 2 Paracet nå -det er sånn painkiller - og det er ikke så verst - blør friskt også - og det tror jeg da kanskje må være bra.

Ja, jeg har sånn skyllevann og skal være flink med det :)

jeg er 42 år så det blir nok vondt da ja - hehe

Har heldigvis ikke sydd - men jammen er hølet svært!!! ikke bare med tunga - men når man ser på det også. MÅ SE jeg :)

Skrevet

AU!

Regninga hadde nok svidd mer enn tannlegens herjinger. Stakkars flis! :)

Ja, regninga er ekkel......vil ikke...like fælt som verkstedregninger og har 8000,- foran oss med det også - og hadde 10.000 i våres - hater biler og tenner - på en måte.

Angela1365380318
Skrevet

TAkk skal du ha! ;) Jeg har tatt sånn 600mg IBUX og 2 Paracet nå -det er sånn painkiller - og det er ikke så verst - blør friskt også - og det tror jeg da kanskje må være bra.

Ja, jeg har sånn skyllevann og skal være flink med det :)

jeg er 42 år så det blir nok vondt da ja - hehe

Har heldigvis ikke sydd - men jammen er hølet svært!!! ikke bare med tunga - men når man ser på det også. MÅ SE jeg :)

Synest også hullet var gigantisk, det så lenge svært rart ut, men det var visst normalt og ekspertene synest det så veldig bra ut, så da lurer jeg på hvordan det ser ut når det ikke ser bra ut.

Synest det var rart å stikke tungen nedi, kjentes helt merkelig, men nå kjennes det som i resten av munnen og alt føles øk.

Det er visst best å fjerne jeksler tidlig i 20 årene, for da er sjelettet mykt og tannen sitter ikke så gost, i hværtfall sa de på ontologisk det til meg. Men det varierer vel litt fra person til person også. Når jeg kjente at det begynte å bli vondt så tok jeg smertestillende for det ble bare verre og verre og jeg ville ikke vente til det var på toppen. Men ettersom dagene gikk så reduserte jeg dosen.

Skrevet

Ja, regninga er ekkel......vil ikke...like fælt som verkstedregninger og har 8000,- foran oss med det også - og hadde 10.000 i våres - hater biler og tenner - på en måte.

Ja, bare kvitt deg med hele sulamitten. *fnis*

Skrevet

Visst er det synd på deg!

Om det er vondt for deg også å tygge eller snakke (og det er det vel, selv om du ikke har sydd?), så har jeg fått mange tips om "Myk mat" i tråd med samme navn her på åpent.

Men jeg må jo innrømme at for meg er det en trøst å vite at jeg ikke er alene om å ha det vondt, selv om det kanskje ikke trøster deg...

Skrevet

Visst er det synd på deg!

Om det er vondt for deg også å tygge eller snakke (og det er det vel, selv om du ikke har sydd?), så har jeg fått mange tips om "Myk mat" i tråd med samme navn her på åpent.

Men jeg må jo innrømme at for meg er det en trøst å vite at jeg ikke er alene om å ha det vondt, selv om det kanskje ikke trøster deg...

Joda felles skjebne felles trøst :) Jeg spiste potetstappe og sugde pølser jeg - hehe

Skrevet

Synest også hullet var gigantisk, det så lenge svært rart ut, men det var visst normalt og ekspertene synest det så veldig bra ut, så da lurer jeg på hvordan det ser ut når det ikke ser bra ut.

Synest det var rart å stikke tungen nedi, kjentes helt merkelig, men nå kjennes det som i resten av munnen og alt føles øk.

Det er visst best å fjerne jeksler tidlig i 20 årene, for da er sjelettet mykt og tannen sitter ikke så gost, i hværtfall sa de på ontologisk det til meg. Men det varierer vel litt fra person til person også. Når jeg kjente at det begynte å bli vondt så tok jeg smertestillende for det ble bare verre og verre og jeg ville ikke vente til det var på toppen. Men ettersom dagene gikk så reduserte jeg dosen.

Jeg skal følge "oppskrifta" di :-L

*hiver innpå IBUX*

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Uff og uff! Det ER virkelig synd på deg.

(((((stor klem)))))

Skrevet

Sheila tok 3 visdomstenner. På en gang.

Ta en paralgin forte og et glass konjakk, så blir det hele så mye bedre.

Skrevet

Ååååååååå - jeg vil ikke lese om verken trekking eller krone.

Og aller minst kostnader. Munnen min trenger en overhaling, og jeg greier ikke å kvinne meg opp til å ringe og bestille time.

Medfølende hilsen pysa

Skrevet

Visdomsatann dette? Ikke nok med at kontoen blir tom og du har hatt det vondt, men visdoemmen blir borte også:-)

Når det gjelder pengene er det ikke noe synd på deg, så lenge du har over ti tusen, rett før feriepengene kommer:-)

Skrevet

Visdomsatann dette? Ikke nok med at kontoen blir tom og du har hatt det vondt, men visdoemmen blir borte også:-)

Når det gjelder pengene er det ikke noe synd på deg, så lenge du har over ti tusen, rett før feriepengene kommer:-)

Nei visdomstann var det ikke - jeg hadde bare en sånn jeg - en teori er da at jeg står meeeeget langt fra apene - at mine forfedre har flere generasjoner bak seg - fordi vi har en tendens til å få barn tidlig - ergo komemr man fortere vekk fra det primitive - og visdommen har forflyttet seg fra tenner til hjerne - i min familie altså :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...