Gjest togli Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Je har kjøpt fersk spinat, men vet ikke helt hvordan jeg kan bruke den? Steke hele spinatblader i wok med litt olje og krydder, samt hvitløk eller? Gi meg noen gode forslag da - jeg er sulten på noe godt :-) 0 Siter
Velouria Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Du kan bruke den som vanlig salat, med litt balsamico og/eller olje, nykvernet pepper og pamesan f.eks.. 0 Siter
Kvinna Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg pleier å woke den med god olje og salt/pepper og ha over tagliatellepasta. Eller hakke den opp i fiskebollesaus. Eller ha noen blader i salaten (synes den smaker best/mest varm, da) Woka spinat synes jeg også er godt til alle typer fisk :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Forvell den i pannen og og ta den til side i et fat/tallerken. Riste noen pinjekjerner i pannen, ha i litt god olivenolje og stek en halv finhakket løk et par minutter. Så har du oppi spinaten igjen sammen med en slant (ca. en dl.) matfløte. Ha på godt med salt og pepper, samt litt malt muskattnøtt. Blandes med nykokt tagliatelle (helst fersk). Bon appétit! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Surr den lett i olje (feks olivenolje), bland inn litt ricottaost (italiensk mykost), tilsett litt salt, pepper og evt hvitløk og server med pasta. Kjempegodt! Eller som tilbehør til fisk: Surr spinaten lett i smør, tilsett en skvett fløte og strø på litt hvetemel, salt, pepper og muskat. Du kan også bruke den rå i salater, spesielt godt sammen med champignoner og litt sitronsaft. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Nam, oppskriftene er herved notert! Tusen takk ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.