Gå til innhold

Bleke håret

Anbefalte innlegg

Gjest trøndra
Skrevet

Jeg har til vanlig lyst hår men har farvet det mørkt.Vil gjerne ha det lyst igjen.Tenkte å bleke det men da blir det gult.Finnes det noe som tar ut farven?.Avfarving eller noe sånt?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, du må nok bare bleke og bleke det i flere omganger.

Jeg hadde opprinnelig stripet lyst hår, så farget jeg det rødt, og så rødbrunt. Synes ikke jeg blir meg selv uten at jeg er blond, så jeg gikk til frisøren og sa jeg ville ha det lyst igjen. Da tok hun ut mange tynne striper som hun bleket, og så fortsatte vi slik noen måneder til håret hadde vokst mer ut, og stripet det gradvis lysere og lysere.

Hvis du bleiker hele håret med en gang, kan det bli orange, og du ødelegger håret ditt. Det er nå ca ett år siden jeg hadde rødt hår, og nå er hele håret mitt lyst igjen. :)

Gjest Vekten73
Skrevet

Har gjort det samme selv. Men det beste du gjør er å stripe det lyst hos frisøren. Du kan sikkert gjøre det hjemme også, men best res hos frisør. Denne måten sliter minst på håret og du unngår gult hår. Vet at loreal har kommet med noen nye striper. Lykke til

Lips1365380508
Skrevet

Bleking hos frisøren flere ganger på rad kan både bli dyrt OG ødelegge håret. Jeg vil anbefalle avfarging! Du får en stygg hårfarge,med en gang, sannsynligvis oransje, MEN så tar du å farger det lyst igjen, rett etterpå. På den måten får du en ønsket farge =)

Men husk; avfarging ødelegger håret det også,men mindre enn med bleking.

Gjest trøndra
Skrevet

Bleking hos frisøren flere ganger på rad kan både bli dyrt OG ødelegge håret. Jeg vil anbefalle avfarging! Du får en stygg hårfarge,med en gang, sannsynligvis oransje, MEN så tar du å farger det lyst igjen, rett etterpå. På den måten får du en ønsket farge =)

Men husk; avfarging ødelegger håret det også,men mindre enn med bleking.

Selger dem avfarving på vanlige butikker eller?

Lips1365380508
Skrevet

Selger dem avfarving på vanlige butikker eller?

Ja. Loreal har en og Garnier tror jeg har en. Det står avfarging på de også, så ikke no vanskelig å finne.

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Hvor mørkt er det?

Jeg har farget håret mitt svart noen ganger, og da får jeg det rett og slett ikke lyst igjen, enten jeg avfarger hos frisør eller bleker..:-o

Jeg har måttet klippe av og vente, eller godta orange hår de gangene jeg gjorde det.

Er det ikke så veldig mørkt hadde jeg gått for avfarging først (tross litt kjedelig farge) og heller fått meg den nyansen jeg ville ha litt senere..Lurt å vente noen uker mellom behandlingene, hvis ikke risikerer du MEGET skadet hår..

Lykke til! Håper det går fint!

:-)

Gjest trøndra
Skrevet

Hvor mørkt er det?

Jeg har farget håret mitt svart noen ganger, og da får jeg det rett og slett ikke lyst igjen, enten jeg avfarger hos frisør eller bleker..:-o

Jeg har måttet klippe av og vente, eller godta orange hår de gangene jeg gjorde det.

Er det ikke så veldig mørkt hadde jeg gått for avfarging først (tross litt kjedelig farge) og heller fått meg den nyansen jeg ville ha litt senere..Lurt å vente noen uker mellom behandlingene, hvis ikke risikerer du MEGET skadet hår..

Lykke til! Håper det går fint!

Det er mellom brunt.Veit ikke om jeg tar sjansen på avfarving.Kan ikke gå rundt i mange uker med en grusom farve.

laguna1365380434
Skrevet

Det er mellom brunt.Veit ikke om jeg tar sjansen på avfarving.Kan ikke gå rundt i mange uker med en grusom farve.

Jeg tror du KAN kjøre avfarging&bleking/farging tett opp i hverandre, men da hadde jeg hvertfall gjort begge deler hos en nennsom og flink frisør som vet hva h*n gjør...

Og kjøpt MASSE kur..:-)

Jeg har gjort noen sånne ikke anbefalte dobble "jeg prøver å ta livet av håret mitt" stunts noen ganger..Og noen ganger har det funket..(og andre ganger ikke:-o)

Dessuten er det ikke sikkert fargen din blir så stygg, når håret ikke har vært beksvart..

Tenk litt på det..Jeg føler jeg har hatt råd til å ta sjanser, jeg har stort sett kort hår og er ikke redd for å snaue meg..

Hadde jeg hatt langt, fint&verdsatt hår hadde jeg nok vært mer forsiktig!

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Jeg ville i hvertfall snakket med en frisør, for om de vet hva de driver med kan de mes sannsynlig fortelle deg hvilken farge håret ditt (sånn ca...) vil få om du avfarger det.

Lykke til!

Gjest gomle
Skrevet

Gå til frisør og be henne lage noen lyse striper på overhåret. Det sliter ikke særlig, men gjør at håret ser mye lysere ut. Men du må be om å få sitte leeenge med stripene, for ellers blir det nok gult. Det som stripes blir jo da litt slitt, men så lenge resten er bra, så gjør ikke det noe. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...