Gjest noen som vet? Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Hvorfor har de nasjonaldagen idag? 0 Siter
flisa Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Det er "SVENSKA FLAGGANS DAG" - jeg går ut fra at de fikk flagg denne datoen? - De fikk arbeidsfri fra 2004 på dagen, 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Aner ikke, men om du orker kan du lese her: http://www.nationaldagen.a.se/index.asp?sida=12 (skriv gjerne inn et resymé). 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Flaggans dag feires 6.juni fordi da ble Gustav Wasa satt inn som Konge i Sverige. 0 Siter
Gyda Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Det er "SVENSKA FLAGGANS DAG" - jeg går ut fra at de fikk flagg denne datoen? - De fikk arbeidsfri fra 2004 på dagen, Jeg leste akkurat i dag at det ikke heter "Svenska flaggans dag" lenger. Uttrykket ble avskaffet i 1983, og det heter nå bare den svenske nasjonaldagen. Inte vet jag. Men én ting vet jag, att nâr farsan är borta, ska det bara vara två fötter i morsans seng! (Unnskyld skrivefeil - jeg skryter ikke på meg å kunne skrive svensk.) 0 Siter
Gjest hurra hurra hurra hurra Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 De feirer at de endelig er blitt kvitt norrbaggarna i unionsoppløsningen : D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.