Gå til innhold

hvorfor feirer svenskene i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet?
Skrevet

Hvorfor har de nasjonaldagen idag?

Skrevet

Det er "SVENSKA FLAGGANS DAG" - jeg går ut fra at de fikk flagg denne datoen? - De fikk arbeidsfri fra 2004 på dagen,

Gjest Saigon
Skrevet

Flaggans dag feires 6.juni fordi da ble Gustav Wasa satt inn som Konge i Sverige.

Skrevet

Det er "SVENSKA FLAGGANS DAG" - jeg går ut fra at de fikk flagg denne datoen? - De fikk arbeidsfri fra 2004 på dagen,

Jeg leste akkurat i dag at det ikke heter "Svenska flaggans dag" lenger. Uttrykket ble avskaffet i 1983, og det heter nå bare den svenske nasjonaldagen.

Inte vet jag. Men én ting vet jag, att nâr farsan är borta, ska det bara vara två fötter i morsans seng! (Unnskyld skrivefeil - jeg skryter ikke på meg å kunne skrive svensk.)

Gjest hurra hurra hurra hurra
Skrevet

De feirer at de endelig er blitt kvitt norrbaggarna i unionsoppløsningen : D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...