Gå til innhold

Anabole steroider

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløs situasjon
Skrevet

Vet dere om det finnes noe eller noen man kan henvende seg til for å få hjelp, hvis man oppdager at sin voksne (25 år) sønn har begynt med slikt? Det har ikke noe med idrett å gjøre, men mer et ønske om å bli fryktinngytende i miljøet han vanker i, tror jeg. Han har havnet i dårlig selskap, ingen jobb, ung ufør.

Det nytter ikke å snakke sønnen til fornuft. Han er anti-alt av myndigheter, inkl. alt av leger, offentlige kontorer, politi osv.

Skrevet

Uff - kinkig. Det er vel lite man kan gjøre når det er en myndig (voksen) person. Og å bruke anabole steroider er ikke ulovlig.

"..................................."

Gjest Håpløs situasjon
Skrevet

Uff - kinkig. Det er vel lite man kan gjøre når det er en myndig (voksen) person. Og å bruke anabole steroider er ikke ulovlig.

"..................................."

Jeg vet det. Det er bare så hjerterått og vondt å sitte og se på uten å kunne hjelpe gutten min.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skummel situasjon, spesielt hvis han vanker i en "dårlig" miljø.

Men jeg aner ikke hvor man kan henvende seg. Det han driver med, forutsatt at det bare er steroider (noe det ofte ikke bare er hvis miljøet han vanker i er "skummelt"), er jo ikke ulovlig.

Gjest Håpløs situasjon
Skrevet

Skummel situasjon, spesielt hvis han vanker i en "dårlig" miljø.

Men jeg aner ikke hvor man kan henvende seg. Det han driver med, forutsatt at det bare er steroider (noe det ofte ikke bare er hvis miljøet han vanker i er "skummelt"), er jo ikke ulovlig.

Nei, det er vel ikke ulovlig å bruke, men det er jo så farlig. Han har blitt kjempediger på få måneder, så han ser helt forferdelig ut.

Jeg tror faktisk ikke at han bruker narkotika, men hva vet vel jeg. Jeg vet heller ikke hvordan han finansierer dopet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det er vel ikke ulovlig å bruke, men det er jo så farlig. Han har blitt kjempediger på få måneder, så han ser helt forferdelig ut.

Jeg tror faktisk ikke at han bruker narkotika, men hva vet vel jeg. Jeg vet heller ikke hvordan han finansierer dopet.

Jeg vet jo ingenting om hva slags miljø sønnen din ferdes i annet enn at du beskriver det som skummelt, og at det er "inn" å se fryktinngytende ut i dette miljøet.

Det i seg selv ville jeg nok sett på som langt mer urovekkende enn akkurat hva han medisinerer seg med, for disse miljøene er ofte ikke helt stabile.

Nei, jeg aner ikke. Forstår problemet. Håper det ordner seg for ham.

Gjest Håpløs situasjon
Skrevet

Jeg vet jo ingenting om hva slags miljø sønnen din ferdes i annet enn at du beskriver det som skummelt, og at det er "inn" å se fryktinngytende ut i dette miljøet.

Det i seg selv ville jeg nok sett på som langt mer urovekkende enn akkurat hva han medisinerer seg med, for disse miljøene er ofte ikke helt stabile.

Nei, jeg aner ikke. Forstår problemet. Håper det ordner seg for ham.

Det er ikke enkelt, det er sikkert. Men uasett så må du ha takk for omtanken! Det gjør godt å få luftet noen bekymringer likevel.

Skrevet

Jeg vet det. Det er bare så hjerterått og vondt å sitte og se på uten å kunne hjelpe gutten min.

Hva med å ringe ruspoliknikken i nærheten av der du bor. Har selv erfaring med at folk der er lette å prate med og de kan gi deg råd.

Lykke til!

Gjest lisekari
Skrevet

Hva med å ringe ruspoliknikken i nærheten av der du bor. Har selv erfaring med at folk der er lette å prate med og de kan gi deg råd.

Lykke til!

"ruspoliknikken"

Han er sikkert kjemperusa:0)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Lykke til!

Steroider har like lite med rus å gjøre som melk har med rus å gjøre.

Gjest Håpløs situasjon
Skrevet

Steroider har like lite med rus å gjøre som melk har med rus å gjøre.

Jeg vet ikke forskjell på anabole steroider og rus/narkotika, men vet at det er noe stoff som påvirker bl.a hormonene og tilfører mannlige kjønnshormoner, slik at dette etterhvert fører til oppblåsing av musklene, økt hårvekst, men ødelegger arveegenskapene.

Det jeg vil spørre deg om: Avhengigheten. Blir man avhengig på samme måte som av narkotika?

Vet du om det florerer forskjellige slag av disse "bolene" og om de kan ta overdose av det? Eller kan du "trøste" meg med at det ikke er noen øyeblikkelig livsfare med slik bruk?

Fint om du vet noe om det og kan forklare meg. Tusen takk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke forskjell på anabole steroider og rus/narkotika, men vet at det er noe stoff som påvirker bl.a hormonene og tilfører mannlige kjønnshormoner, slik at dette etterhvert fører til oppblåsing av musklene, økt hårvekst, men ødelegger arveegenskapene.

Det jeg vil spørre deg om: Avhengigheten. Blir man avhengig på samme måte som av narkotika?

Vet du om det florerer forskjellige slag av disse "bolene" og om de kan ta overdose av det? Eller kan du "trøste" meg med at det ikke er noen øyeblikkelig livsfare med slik bruk?

Fint om du vet noe om det og kan forklare meg. Tusen takk.

Du kan trøste deg med at han ikke blir avhengig. I hvert fall ikke i forhold til annet enn å se stor ut.

Det er heller ikke mulig å ta overdose på AS.

Selv ville jeg ikke fryktet selve medikamentene, men miljøet han åpenbart befinner seg i.

Gjest Håpløs situasjon
Skrevet

Du kan trøste deg med at han ikke blir avhengig. I hvert fall ikke i forhold til annet enn å se stor ut.

Det er heller ikke mulig å ta overdose på AS.

Selv ville jeg ikke fryktet selve medikamentene, men miljøet han åpenbart befinner seg i.

Takk for opplysningene, det hjelper på min engstelse. Ja, miljøet er tøft, ingen tvil om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...