Gå til innhold

Fibromyalgi/Magnesium og kalsium

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hønemoren

Hva skal kalsium og magnesium hjelpe for? Tar du tilskudd i form av tabletter?

Jeg er blitt anbefalt store doser av omega3 og antioksyndanter fra masasjeterapeuten min som har ganske god peiling på kosthold og helse.

Kjenner ei som er massasjeterapeut og som anbefaler magnesium/kalsium for sine pasienter med kroniske muskelsmerter derfor prøvde jeg også dette og med god effekt.

Jeg kjøper dem i Sverige, de heter Portamins Super Cal/Mag. Mye billigere der enn i Norge.

Har også blitt anbefalt Omega-3 og tatt det i flere år. Enig, antioksidanter er også viktig!

God helg :-)

Hei hønemoren

Jeg er blitt anbefalt store doser av omega3 og antioksyndanter fra masasjeterapeuten min som har ganske god peiling på kosthold og helse.

En ting til avidi.

Kanskje du kan høre med din terapeut hva hun mener om kalsium/magnesium? Artig å høre forskjellige meninger synes jeg.

Kjenner ei som er massasjeterapeut og som anbefaler magnesium/kalsium for sine pasienter med kroniske muskelsmerter derfor prøvde jeg også dette og med god effekt.

Jeg kjøper dem i Sverige, de heter Portamins Super Cal/Mag. Mye billigere der enn i Norge.

Har også blitt anbefalt Omega-3 og tatt det i flere år. Enig, antioksidanter er også viktig!

God helg :-)

Du er sikker på at det er kalsium og ikke kalium? Siden det står cal?

Annonse

Hehe... kanskje det er calories :-))

Men kalium er vel med k, og på engelsk er det vel noe annet? (er det ikke det som er potassium?)

Både kalium og kalsium skrives med k på norsk.

Jeg tipper også at begge skrives med c på engelsk, men det vet jeg egentlig ikke.

• 2 måneder senere...
Gjest fibrodama

Hei hønemoren

Magnesium virker krampestillende! Hjelper også ved menssmerter. Kalsium må tilføres for at magnesium skal virke godt i kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...