Cillimor Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 er et tilbakelagt stadie i dag kl 15.00 startet min sommer ferie. Ikke fornøyd med resultatet men dog. ferie er ferie!!! 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Det er en herlig følelse! Gratulere!! =) Hvilket studie tar du som har muntlig norsk? 0 Siter
Cillimor Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Det er en herlig følelse! Gratulere!! =) Hvilket studie tar du som har muntlig norsk? allmennlærer 1.året ferig, 3 igjenn. 0 Siter
Babette Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 allmennlærer 1.året ferig, 3 igjenn. Utdanner du deg til norsklærer? Kremt. Nå blir jeg vel halshugget, men jeg teller til sammmen fire feil i innleggene dine: Det heter stadium i entall, sommerferie skrives i ett ord, og så heter det ferdig og igjen. Skyt! 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Utdanner du deg til norsklærer? Kremt. Nå blir jeg vel halshugget, men jeg teller til sammmen fire feil i innleggene dine: Det heter stadium i entall, sommerferie skrives i ett ord, og så heter det ferdig og igjen. Skyt! Vedkommende var oppe i MUNTLIG norsk da.. 0 Siter
Gjest orddeling og sånn Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Vedkommende var oppe i MUNTLIG norsk da.. En lærer i norsk skal vel også ha det skriftlige i orden, vil jeg tro. Men det er jo et faktum at det er "litt av hvert" som kommer inn på lærerskolen. 0 Siter
Babette Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Vedkommende var oppe i MUNTLIG norsk da.. Hvis hun skal undervise i norsk, skal det godt gjøres å undervise kun i muntlig. Lærere produserer dessuten en del skriftlig materiale på norsk, uansett hvilke fag de underviser i. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Hvis hun skal undervise i norsk, skal det godt gjøres å undervise kun i muntlig. Lærere produserer dessuten en del skriftlig materiale på norsk, uansett hvilke fag de underviser i. Men hun var jo bare ferdig med 1. året, hadde 3 igjen. Kanksje de ikke har lært skriftlig norsk ennå? 0 Siter
Babette Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Men hun var jo bare ferdig med 1. året, hadde 3 igjen. Kanksje de ikke har lært skriftlig norsk ennå? *Flirer* 0 Siter
Gjest blandaball Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 En lærer i norsk skal vel også ha det skriftlige i orden, vil jeg tro. Men det er jo et faktum at det er "litt av hvert" som kommer inn på lærerskolen. Herrejesus, så usaklig! Har jo ikke det minste problem med å forstå hva Cillimor uttrykker. Selv er jeg snart journalist, men jeg skriver da ikke alltid ordrett. Det er det andre som tar seg av. Samme hva jeg skriver i en sak, er det alltid noen som ville skrevet det på en annen måte. Det samme skjer om man velger å si noe i en forsamling. Så er det alltid noen andre som mener de kan si det bedre. Både skrift og talespråk har endret seg mye de siste åra. Hallo! har dere ikke sms? Og at "hva som helst kommer inn på lærerhøgskolen" idag. Den er drøy! Faktisk er det ikke slik i dag. Og ikke på journalisthøgskolen heller ;-) God ferie Cillimor. Selv skal jeg i "ilden" på torsdag. 0 Siter
Velouria Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Utdanner du deg til norsklærer? Kremt. Nå blir jeg vel halshugget, men jeg teller til sammmen fire feil i innleggene dine: Det heter stadium i entall, sommerferie skrives i ett ord, og så heter det ferdig og igjen. Skyt! *pirke på Babette* også heter det tilsammen ikke til sammmen 0 Siter
Babette Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 *pirke på Babette* også heter det tilsammen ikke til sammmen Skal vi vedde, hehe? Jeg tror det het tilsammen før, og til sammen nå. Men Babette er bare glad for pirk, altså. Hun synes språk er veldig spennende. 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Herrejesus, så usaklig! Har jo ikke det minste problem med å forstå hva Cillimor uttrykker. Selv er jeg snart journalist, men jeg skriver da ikke alltid ordrett. Det er det andre som tar seg av. Samme hva jeg skriver i en sak, er det alltid noen som ville skrevet det på en annen måte. Det samme skjer om man velger å si noe i en forsamling. Så er det alltid noen andre som mener de kan si det bedre. Både skrift og talespråk har endret seg mye de siste åra. Hallo! har dere ikke sms? Og at "hva som helst kommer inn på lærerhøgskolen" idag. Den er drøy! Faktisk er det ikke slik i dag. Og ikke på journalisthøgskolen heller ;-) God ferie Cillimor. Selv skal jeg i "ilden" på torsdag. Dersom læreren skal ha noen sjanse til å bli respektert av barna, er det første kravet at vedkommende må kunne stoffet han/hun formidler! At en norsklærer skal beherske norsk skriftlig, er en selvfølge! Noe helt annet er naturligvis at vedkommende som startet denne tråden, ikke "er på jobb" nå, og kanskje derfor slapper av! Barna skal ikke lære SMS-språk på skolen, dette lærer de helt av seg selv uansett! 0 Siter
Gjest blandaball Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Dersom læreren skal ha noen sjanse til å bli respektert av barna, er det første kravet at vedkommende må kunne stoffet han/hun formidler! At en norsklærer skal beherske norsk skriftlig, er en selvfølge! Noe helt annet er naturligvis at vedkommende som startet denne tråden, ikke "er på jobb" nå, og kanskje derfor slapper av! Barna skal ikke lære SMS-språk på skolen, dette lærer de helt av seg selv uansett! Helt feil. Barna lærer respekt av helt andre årsaker enn av en lærer som kun er god i skriftlig norsk. 0 Siter
Gjest orddeling og sånn Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Herrejesus, så usaklig! Har jo ikke det minste problem med å forstå hva Cillimor uttrykker. Selv er jeg snart journalist, men jeg skriver da ikke alltid ordrett. Det er det andre som tar seg av. Samme hva jeg skriver i en sak, er det alltid noen som ville skrevet det på en annen måte. Det samme skjer om man velger å si noe i en forsamling. Så er det alltid noen andre som mener de kan si det bedre. Både skrift og talespråk har endret seg mye de siste åra. Hallo! har dere ikke sms? Og at "hva som helst kommer inn på lærerhøgskolen" idag. Den er drøy! Faktisk er det ikke slik i dag. Og ikke på journalisthøgskolen heller ;-) God ferie Cillimor. Selv skal jeg i "ilden" på torsdag. Hvis noen er usaklige her, så må det være deg. Jeg skrev ikke om journalister, men om lærere. Der er en viss forskjell på krav til rettskrivning i de to yrkene, selv om det burde gå helt automatisk å skrive rett for alle som studerer på høyskole-/universitetsnivå. 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Helt feil. Barna lærer respekt av helt andre årsaker enn av en lærer som kun er god i skriftlig norsk. Selvsagt ikke bare i norsk skriftlig, de må beherske ALLE fagene de underviser i! Jeg har selv erfaring med en lærer som IKKE behersket norsk-faget, og med barn som av denne grunn mistet (faglig)respekt for læreren! 0 Siter
Gjest blandaball Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Hvis noen er usaklige her, så må det være deg. Jeg skrev ikke om journalister, men om lærere. Der er en viss forskjell på krav til rettskrivning i de to yrkene, selv om det burde gå helt automatisk å skrive rett for alle som studerer på høyskole-/universitetsnivå. Ja,men det er ikke slik i skolen heller, selv om du mener det burde være slik! Læring gjør mester, samme hva du tar foretar deg. De som føler seg utlært, er ikke utlært, men ferdig! Det er direkte usaklig å hevde at "hva som helst" kommer inn på lærerhøgskolen. 0 Siter
Velouria Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Skal vi vedde, hehe? Jeg tror det het tilsammen før, og til sammen nå. Men Babette er bare glad for pirk, altså. Hun synes språk er veldig spennende. OK, da jeg er ikke brennsikker, men det var morsomt at du skrev sammen med 3 m'er Jeg er også veldig glad i språk. 0 Siter
Gjest blandaball Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Selvsagt ikke bare i norsk skriftlig, de må beherske ALLE fagene de underviser i! Jeg har selv erfaring med en lærer som IKKE behersket norsk-faget, og med barn som av denne grunn mistet (faglig)respekt for læreren! Tror det er viktig at en lærer er utstyrt med litt sosial intellekt i tillegg til sin faglig kompetanse. Men, herregud.....se nå litt stort på ting da. Ikke vær så forb.....pirkete.*s* 0 Siter
Babette Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 OK, da jeg er ikke brennsikker, men det var morsomt at du skrev sammen med 3 m'er Jeg er også veldig glad i språk. Hehe, det var typisk meg. Jeg slurver med korrekturen. Ofte ser vi at aviser og bøker har et "eldre" språk enn gjeldende norm. F. eks. kan man ofte se "hverken" i aviser. Men det korrekte er verken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.